Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pede8000
#314113
Det var på ingen måde et angreb på jer, især, fordi i ikke har anmeldt AG8.

Jeg mener bestemt ikke det er "pixel peeping", der er tale om, men en ganske dårlig oplevelse med en stor udbyder (Apple/ Sony,).

Det er slet ikke nødvendigt at sammenligne med andet, som du skriver, det har jeg gjort fordi jeg ville være sikker i min sag.

Det problem med med UB820, der "cutter highlights" nærmer sig vist mere det man kan kalde pixel-granskning. :)

Nå, nok om det. Vi kommer det vist ikke nærmere.

Mit oprindelige spørgsmål er blevet besvaret, og svaret er tilsyneladende at problemet er ikke løst.

Tak for input!
#314115
Jeg så det ikke som en kritik af os, men det var mere for at gøre det klart, at der er vanvittig mange aspekter man kunne gå ind og lave sammenligninger på, hvis vi først er derhenne, at det er forskelle i enten højlys eller skygge. ATV er én kilde, men i USA ville man nok bede om test via VUDU på en eller anden platform osv. osv.

Alle har en eller anden feature, som er sindsyg vigtig i deres optik, så hvad enten det er test af et specifikt lydformat, afspilning af en eller anden filmcontainer via DLNA, cast fra en given app, eller sortniveau ved HDR10+ afspilning i Mad Max på Rakuten TV app'en, så bliver det nok ofte nogle ret specifikke tests, som er svære at tage højde for i hver eneste anmeldelse. Uanset om man er os, Rtings eller Forbes.

Jeg synes eksempelvis, at cut af highlights er i samme boldgade, som en generel lavere stimulus i tonemapping.

Jeg skal, som nævnt, nok medtage et par ord om DV-problematikken via ATV, da det er en af de bokse jeg har stående.
#314412
Torben Rasmussen skrev: 11. maj 2020, 12:44 A8 er netop dumpet ind af døren her.
Synes niveauet i tråden er ret avanceret O_O

Mit lille ønske til anmeldelsen, 2 linjer om hvordan TV´et performer på især sport og generelt almindeligt flow TV, fra de kilder der nu er "normale" i en random antenneforening.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#314493
Der er kommet danske vejl. priser på XH90, som er Sonys første 4K TV med HDMI 2.1 (via senere opdatering):
XH90 85” (KD85XH90): 27.000 kr.
XH90 75” (KD75XH90): 19.000 kr.
XH90 65” (KD65XH90): 14.000 kr.
XH90 55” (KD55XH90): 11.000 kr.

Vejl. priser fremgår nu også af oversigter både før og efter lancering af TV'ene. Se Sony 2020 oversigten her.
#314906
Pede8000 skrev: 11. maj 2020, 18:26 Har lige lavet en sammenligning med "Never Have I Ever" Dolby Vision på Netflix, den stater med en pige i en meget orange sweater, den er nærmes selvlysende i sollyset (det er et religiøst øjeblik :-) )
Jeg følger lige op på den her med et billede fra hhv. den indbyggede app og fra ATV og jeg kan ikke genkende det problem du har med farverne. Jeg har taget et foto med samme eksponering und alles nedenfor og ud over, at ATV-versionen er gengivet mørkere (første billede), så er nuancen af trøjen den samme. Det er dog sandt, at Dolby Vision fra ATV er mørkere end fra den indbyggede app. Jeg skal nok smide et billede af det i anmeldelsen, men nedenstående kommer nok ikke med, så jeg ville lige smide den her. Beklager, at jeg ikke formår at få Netflix-interface væk på den indbyggede app, så nedeste og øverste del af billedet er udtonet sort.

BilledeBillede
Er du sikker på, at du har fået indstillet farveprofilen til det samme på hhv. HDMI og app?
Af Bent odense
#315221
Står til snart til udvidelse af et stk 65 Sony tv.Har set på 65xh9005 og 65xg95, ved godt i ikke har testet XH9005 eller om i kommer til det.Hvad sige i? Tv'et er til alm Flow tv, Formel 1.😊