Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#315112
Philpis' 2020 TV lanceres i de kommende måneder. I denne forumtråd kan vi forsøge at holde generel debat om 2020-modellerne samlet ét sted. Henvis gerne til anmeldelser og nyttig info udefra. Vi supplerer fra Flatpanels-holdet også med test og nyheder her i tråden i takt med, at det bliver klar.

Modeloversigt:
Oversigt: Philips 2020 TV

Læs mere om modelserierne i TV-databasen.

Læs også artikler og nyheder om Philips' 2020 TV.
#316680
Hej.

Jeg søger et 58" tv og har kigget meget på det nye The One. Jeg hæfter mig dog ved at alle Philips har 50 Hz display, er det noget jeg skal bekymre mig om? Kan dog se de har backligt led og det er jo fedt. Køres der snart test på dem?
Hilsen Brian
Af oule
#318604
Jeg ser at OLED 805-serien snart frigives som 55” og 65”.

Vides det om samme apparat som 48” snart kommer i handelen?

Jeg ønsker dette tv da der ikke er plads til større skærm OG da denne serie jo er uden Soundbar således at jeg kan tilslutte det til mit Sonos-anlæg...

Tak

Mvh oule
Af oule
#318633
TAK til Rasmus for svar.

Da jeg nok ikke vil vente til næste år må jeg prøve at finde løsninger:

Philips OLED+935 kommer med en 48"-model nu til oktober.
Den er forsynet med Bowers & Wilkins lydsystem.

Hvis jeg undlader at bruge B&W-soundbar under TV-et og stedet tilslutter TV-et til mit Sonos-anlæg vil måske være en løsning og kan det overhovedet lade sig gøre?
Og TV-ets gode "indmad" til lyd vil vel kunne udnyttes i SONOS?

Måske er jeg helt fjollet :(
Blot ønsker jeg at det nye TV skal være Philips da jeg i efteråret købte et Philips 55OLED934/12 som vi er glade for (i et andet rum).

TAK
mvh olle
#319721
oule skrev: 3. sep 2020, 10:56Hvis jeg undlader at bruge B&W-soundbar under TV-et og stedet tilslutter TV-et til mit Sonos-anlæg vil måske være en løsning og kan det overhovedet lade sig gøre?
Og TV-ets gode "indmad" til lyd vil vel kunne udnyttes i SONOS?
Ja det er muligt via HDMI ARC eller optisk, afhængigt af hvilket Sonos-anlæg du har.

Men du vil dog ikke få bedre (eller værre) lyd med OLED935 ift. andre nyere TV, så det er jo en mærkbar merpris at betale. Det handler i bund og grund bare om format-support. Hvis TV'et kan håndtere formaterne, så er processen med at udpakke/videregive dem til soundbaren eller en anden ekstern enhed helt standardiseret og fastsat.