Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#314863
Peter, få nu hold på dig selv og lad være med at spamme den tråd her mere.. Trådstarter spørger efter en 65" skærm til max 10000, derfor er OLED ikke i spil.

Forhold dig nu til det og giv nogle bud hvis du synes, samt hvorfor en skærm kunne være relevant for trådstarter. Jeg synes du skal stoppe det andet sidespor.
#314886
PeterD skrev: 25. maj 2020, 17:50
Gammerby skrev: 25. maj 2020, 11:59 Men kan da være heldig at få oled til 10000. Købte da panasonic z960 for små 2 uger siden, til den pris.
Ja, det er bare om at holde øjnene åben og spørge sælgerne. De må være sultne eftersom Coronanedlykningen har givet folk penge mellem hænderne.
Hvorhenne har de fået flere penge? De må være rige?
#314888
bbplayer skrev: 25. maj 2020, 19:00
PeterD skrev: 25. maj 2020, 17:50
Gammerby skrev: 25. maj 2020, 11:59 Men kan da være heldig at få oled til 10000. Købte da panasonic z960 for små 2 uger siden, til den pris.
Ja, det er bare om at holde øjnene åben og spørge sælgerne. De må være sultne eftersom Coronanedlykningen har givet folk penge mellem hænderne.
Hvorhenne har de fået flere penge? De må være rige?
Syntes medierne sagde at folk endelig kunne gå på restaurant, til frisør og forkælelse efter alle disse ting har været lukket ned i 2 måneder. Mon ikke nogle også bruger penge på tv i elektronikbutikker.

Folk er næppe meget rige. De tager bare yderligere forbrugslån og lån i bolig etc.

Hvis banken siger nej, står der 1000 forskellige glubske lånefirmaer og tilbyder i spandevis af kolde kontanter.
#315055
hej igen,

en opdatering herfra. Jeg er ikke vild det q85r - der er mega flotte billeder ved 'roligt' tv, men når der er sport (f.eks fra Viasats Ultra HD sportskanal) eller action (netflix), så syntes jeg det hurtigt bliver uskarpt. Jeg har slået alt motionflow og cleanfitler eller hvad de nu kalder det. Jeg får fonemmelsen af søsyge ved at kigge på det.
er der nogen der kender til det problem?

Jeg kører i film setting, og har slået de korrigerende ting fra, og har fulgt opsætningsguides fra rtings.com og andre steder.
#315061
Nu ved jeg ikke om det vil gøre en forskel for dig, men bruger du settingstal fra andre, så følg deres anvisninger, er det filmprofilen de bruger, så brug den er det en anden skal du bruge den.. Det er også vigtigt at du stopper ved White balance.. De tal er individuelle fra skærm til skærm og kan meget vel gøre lige så meget skade som gavn..

Når jeg bruger settingstal korrigerer jeg ofte lidt på lyset, ellers ikke så meget.
#315067
jkrjkr skrev: 28. maj 2020, 15:23 hej igen,

en opdatering herfra. Jeg er ikke vild det q85r - der er mega flotte billeder ved 'roligt' tv, men når der er sport (f.eks fra Viasats Ultra HD sportskanal) eller action (netflix), så syntes jeg det hurtigt bliver uskarpt. Jeg har slået alt motionflow og cleanfitler eller hvad de nu kalder det. Jeg får fonemmelsen af søsyge ved at kigge på det.
er der nogen der kender til det problem?

Jeg kører i film setting, og har slået de korrigerende ting fra, og har fulgt opsætningsguides fra rtings.com og andre steder.
Træls at det ikke performer som du ønsker det, men tænker at der snart er tilbud på OLED (igen) til 9999,- kr. Og så har du jo sikkert mulighed for at ombytte.