Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#314803
George1 skrev: 24. maj 2020, 15:48
jkrjkr skrev: 24. maj 2020, 14:07 Det ser spændende ud.

Tak for buddet med Phillipsen men den er lige til den dyre side, Peter. :)

Jeg har nu nørdet lidt i samsung q85 til 8100 kr, og den ser intrassant ud.. Hvordan klarer den sig i mod sony xg95.
Jeg har li Samsung har antireflex, one connectbox, lyder til at klare blooming bedre. Men hvad er fordele og ulemper ved de to mod hinanden?
Ville vælge Samsung og helt uden tvivl hvis du har set en 65 " til kr 8100 som du selv nævner anti refleks og O.C boks du får ikke noget bedre til prisen, og Samsung QLED bagbelyst zoneopdelt årgang 2019 var/ er særdeles super.
Du skal ikke vente for længe hvis du ønsker Samsung ej mange tilbage.
Ja ok.

Hvor meget Samsung sælger er der lige over det indlæg.. :D

Men fair nok. Hvis det er sådanne argumenter der skal til så helt fint.

Bare ærgeligt at folk ofte er så hooked på et mærke/en teknologi.

Powers 65" Q85 tilbud ser ud til at være udsolgt? Nu koster det 13.000 ?
#314808
Kære alle,

tusind tak for jeres indlæg - det har virkelig været guld værd i den her process! I er alle nogle dedikerede stjerner - tak for det! Uvurderlig hjælpe for tossede amatører så jeg selv.

Power har ikke tilbuddet længere fordi jeg fik det sidste af dem til 8100 kr :). Så jeg skal til at lege med det de næste par dage. Jeg giver lige en status når jeg har været igang i noget tid med det.

Jeg håber det bliver godt - ellers så har de 1 måned retur:)

igen TAK.
#314809
Kald mig bare Samsung sælger det er jeg ikke har også haft pana, og en Sony dog kun på prøve.Det er bare et fakta at de bedste 4k Led bagbelyste i 2019 kom fra Samsung. Men tillykke med fladdyret det er da en super pris du har fået den til
Husk sæt alle kabler i før du sætter strøm til ellers kan det i sjældne tilfælde give bøvl no shit.
#314811
Det sjove er at der inden for de sidste 1-2 år er kommet brugere til herinde som udelukkende anbefaler Samsung's produkter, vel vidende om at der findes 5 store spillere på markedet som alle har skærme i enhver prisklasse.

Jeg hader ikke nogle mærker, men får røde knopper af dem og kalder en spade for en spade men hader nyopfundne markedsføringsord som skal kaste "glimmer" på en skærm og få den til at fremstå "særlig speciel" overfor konkurrenterne.

De laver fine LCD skærme nøjagtig som de andre når de nu ikke kan finde ud af OLED teknologien.
#314820
George1 skrev: 24. maj 2020, 17:34 Peder nu må du da styre dig, de bedste QLED/LED skærme kom fra Samsung I 2019 og ikke fra alle de andre mærker I 2019.
Uagtet dit store HAD til SAMSUNG.
For øvrigt burde du nok selv komme ud at se nogle skærme live.
Det er tit man får et andet indtryk end bare ved at læse/linke til test
Syntes ligesom vi kører i et mærke Samsung ring hele tiden..?

Måske i skulle ud og se forskellen på
LGs OLED GX 2020 serie og LCD tv, så kan det være at i overbevises om at også sker udvikling med OLED skærme.

Beklager at tråden går væk fra emnet og heldigvis har du valgt et forhåbentlig god og fornuftigt valg, men nogle herinde syntes åbenbart at et mærke skal have alt for meget spalteplads i stort set alle tråde, selvom der findes seks (!) store tvproducenter.
#314823
Jeg vil passe på samsungs one connect box. Voresr gamle Samsung med one connect var til reparation i 2 måneder inden forhandleren tog det retur.
Google “one connect restart” og der kommer mange tråde op.

Jeg hoppede på et 65xg9505, det kører perfekt og super lækkert billede.
Android systemet er hverken langsomt eller bøvlet og alle apps virker perfekt. Vi streamer alt.
#314826
Jeg er sikker på, at det kan give god mening at købe et Samsung tv, hvis budgettet ikke er til OLED. Det er derimod noget mere speget, hvis QLED'en er dyrere end OLED'en. Jeg har stadig til gode at se et LED tv, der kan måle sig med et OLED ditto - og det er uanset, om der tales om LG, Pana, Sony eller Philips.
Men det er nok bare mig ;)
#314827
Problemet herinde er, at nogle brugere kun vælger 1 mærke uanset om budgettet er 4000 kr, 6000 kr, 8000 kr og 12000 kr.

Simpelthen fordi de er forelsket i styresystemet og design samt billed.

Det svarer lidt til at en forhandler kun benytter og lovpriser sine egne produkter..

Hvor sjovt er det i det lange løb?

Ikke særligt objektivt.

Gode 65" skærme kunne feks være

OLED: LG B9, C9, Philips 804, Panasonic GZ2000.
LCD: Sony XF90, Sony XG95, Samsung Q70 og Q90 samt Philips 7354.

Der er rimelig mange muligheder og ikke mindst fra 6 forskellige producenter.

Andre har skyklapper på.

Billede
#314828
Lillebror skrev: 24. maj 2020, 22:36 Jeg er sikker på, at det kan give god mening at købe et Samsung tv, hvis budgettet ikke er til OLED. Det er derimod noget mere speget, hvis QLED'en er dyrere end OLED'en. Jeg har stadig til gode at se et LED tv, der kan måle sig med et OLED ditto - og det er uanset, om der tales om LG, Pana, Sony eller Philips.
Men det er nok bare mig ;)
Hm dit argument holder vel ikke i det her tilfælde hvor QLED 65 " er billigere end 65" OLED.
#314829
George1 skrev: 24. maj 2020, 23:03 [
Hm dit argument holder vel ikke i det her tilfælde hvor QLED 65 " er billigere end 65" OLED.
[/quote]

Fordi Samsung sætter deres QLED/LCD skærme til salg billigere end OLED for at prøve at udkonkurrere dem.

Koreanernes bedste salgsargument er som så mange andre gange lysstyrken og prisen.

OLED skærme er praktisk talt ens på evnen til at vise sort, betragtningsvinkler, farvespektrum hvorimod QLED/LCD paneler har større forskelle i kvaliteten