SKL skrev: ↑18. maj 2020, 12:08
Jenscl skrev: ↑18. maj 2020, 10:57
Er der sket en ændring fra DRTV for ca 2 uger siden, måske 1/5?
Jeg har hidtil uden problemer kunnet tilgå DRTV via appen på mit lidt ældre Sony TV (KDL-55W805A) fra 2013, men fra for ca to uger siden er der kun kommet fejlmeddelelse ("Internet download failed").
TV'et, internet og andre forbindelser er uændrede, og apps som Netflix og Youtube virker fint, så ændringen må næsten være sket hos DR.
Jeg har ikke før nu tænkt på Hbb og har ikke brugt "Rød knap", men nu giver det fejlmeddelelsen "Internet download is cancelled because the content security cannot be validated" fra DR1 eller Ramasjang; det får mig til at tænke at der kan mangle certifikat.
I forhold til andre indlæg her undrer det mig at app'en har virket fint indtil for nylig.
Oplever andre noget lignende, og måske har en løsning der kan få DRTV til at virke igen?
Jeg har haft fuldstændig samme problem med mit Sony KDL-40W605b tv. Jeg skrev til Sony's support og fik svar tilbage her i morges. De gav mig et link til en softwareopdatering på den britiske supportsiden for mit tv, og nu kører mit TV som før. Hvordan jeg selv har overset at der lå en ny firmware dér ved jeg ikke.
Det ser ikke umiddelbart ud til at det samme er gældende for dit TV, så jeg vil foreslå at du kontakter Sony og spørger dem om hjælp. Måske har de en opdatering liggende som ikke er offentligt tilgængelig?
Det er da rigtig godt, at Sony har styr på disse ting, og at det er muligt at hente opdateringer fra Sony til deres smart-TV fra 2013.
Man undrer sig igen over, hvad der er sket og jeg opfordrer jer med teknisk indsigt, herunder også DR, til at forklare i forumet her, hvad der er ændret, og udover at forklare brugerne det, også sender oplysningerne og forslag til opdatering til fabrikanterne, således at vi som brugere kan lægge pres på fabrikanterne til at tage sig af det.
Min oplevelse med Philips omkring firmaets manglende interesse for at sørge for at hbbtv virker, som jeg beskrev her:
viewtopic.php?p=265081#p265081
og opfølgende indlæg om sagen, dokumenterer at Philips, og sikkert også mange andre TV fabrikanter, svigter kunderne.
Nu har jeg testet de to Philips 47PFL40075/12, hvoraf det ene på Philips's opfordring blev opdateret og derefter ikke længere havde hbbtv funktionalitet!
Jeg kan konstatere at det uopdaterede apparat, som indtil nu godt kunne køre hbbtv, hvis man var tålmodig og kunne leve med kassen "undefined" i billedet, ikke længere kan vise hbbtv, men rapporterer at man ikke er på nettet. Det er altså også ramt af det, som startede dette Sony indlæg!
Kan der ikke rejses et folkekrav om at fabrikanterne skal sørge for at basale ting, som fuld internetadgang med mulighed også for streaming og hbbtv på alle smart-TV med software opdateringsfunktionalitet via usb eller nettet produceret siden 2011, skal virke i produktets levetid?
Det vil være rimeligt, at man også vedligeholder relevante apps i stedet for de tyrkiske apps jeg ser på f.eks. vores Grundig smart-TV!
Shitstormen omkring Sonos højtalere fik forbrugerrådet til at udtale sig om elektronik generelt:
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forbr ... elektronik ,
men som jeg ser det, vil det være bedre med et krav om at fabrikanten forpligtiges til software opdatering fremfor en "holdbarhedsdato".