Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#314359
Rasmus Larsen skrev: 14. maj 2020, 07:25 Unreal Engine 5 er blevet afsløret med en videodemo, der afvikles på PlayStation 5. Der ser godt ud.

Unreal Engine 5 demo fremviser next-gen grafik på PlayStation 5
Kan man ikke undre sig over at samme ikke er præsenteret på Xbox X? Den bruges jo på den platform også, så brugere som skal se frem til det, ville måske ikke se den store forskel hvis de stillede det op imod hinanden.
Men så ville der ikke være så meget sjovt ved det lige nu :)
Brugeravatar
Af TBC
#314405
bbplayer skrev: 16. maj 2020, 12:48
Rasmus Larsen skrev: 14. maj 2020, 07:25 Unreal Engine 5 er blevet afsløret med en videodemo, der afvikles på PlayStation 5. Der ser godt ud.

Unreal Engine 5 demo fremviser next-gen grafik på PlayStation 5
Kan man ikke undre sig over at samme ikke er præsenteret på Xbox X? Den bruges jo på den platform også, så brugere som skal se frem til det, ville måske ikke se den store forskel hvis de stillede det op imod hinanden.
Man kan vel spekulere i at det kan skyldes flere forskellige ting: Måske har Sony lobbyet/betalt Epic til at eksponere PS5'eren - måske ligefrem købt demoet til udgivelsen af PS5? Det kan også bare være at Epic selv set det som en oplagt mulighed for at demonstrere at den nye engine har fuld berettigelse og kan give storslåede resultater selv på den næste generations svageste platform, som en slags show of force af UE5's effektivitet. Det mest imponerende ved demoet er jo næsten at man kan få den overbevisende flotte kvalitet ud af det selv på blot en 10 Tflops PS5.

Epic har dog også gjort en dyd ud af at fortælle hvor skalerbar UE5 og nanite er på tværs af forskelligt hardware. PS5 demoet her kørte angiveligt med dynamisk rendering opløsning, oftest omkring de 1440p - Det er i sig selv ret imponerende på det hardware niveau med alle de mange små triangles UE5 er i stand til at rendere.

En X Box Series X kunne sikkert komme tættere på de 4K i sit render, men jeg tviler på at det er noget man ville kunne se voldsommere forskel på så langt væk som i en sofa. Det tror jeg man skal sidde tættere på en [større] PC monitor på skrivebordet for at kunne værdsætte og det er muligvis PC man skal op i alligevel, hvis man skal være sikker på et fuldt 4K render af sådan et demo. Måske vil ligefrem en portion supersampling også være mulig med de kommende kraftige Ampere GPU'erne, som af diverse analytikere antages once and for all at gøre 4K til noget fuldstændigt trivielt og givet i enhver sammenhæng og setting. ...Jeg er ganske imponeret og glad over hvad vi ser og får med UE5
Af Cub
#314484
Torben Rasmussen skrev: 3. apr 2020, 09:45 Du vil kunne indstille opløsning på boksen tænker jeg, ligesom du kan på PS4 Pro.
Dette er ikke helt sandt. Jeg har haft både en alm PS4 og har nu en PRO. Det er ikke muligt at sætte opløsningen til 2k Noget jeg var pænt skuffet over da jeg tilsluttede den til min PC skærm. Jeg håber inderligt at det er noget der ændre sig :)
Af Beckham
#314488
Det lyder mærkeligt. Den burde vel bare køre det maximale mulige? Den slår jo også helt automatisk over i full hd på en ikke-4K skærm. Har dog også læst at det kan være afhængigt at det enkelte spil og hvad det understøtter.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 205