Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#314248
Anmeldelsen af Panasonic HZ1000 er online. Det er en af de mere prisvenlige 2020 OLED-modeller med bl.a. 4K, Dolby Vision IQ, Atmos & Filmmaker Mode.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1589439721

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#314257
Fin test. :-) Er det kun med 24fps Dolby Vision materiale der fremkommer hak? Hvad med "basis" 24fps HDR10?
#314262
Umiddelbart ja. Det var det eneste sted jeg konsistent kunne få det til at ske. Rigtig meget materiale er dog efterhånden i DV, så problemet bliver ikke mindre.

Det er lidt ærgerligt, for derudover er skærmen ret habil, hvis man eks. parrer den med et Apple TV. Der var ingen issues med at lade ATV styre TV'ets tænd/sluk og med Dolby Atmos-understøttelse, så mangler man bare en god soundbar.
#314269
Ja det er en skam. Personligt oplever jeg små hak/frameskips på netflix DV titler fra min ATV gennem min Denon receiver til mit Sony XE9005. Og mit tv understøtter ikke DV. Der er ingen issues med HDR indhold fra f.eks Amazon, så problemet er helt sikkert Netflix DV indhold på ATV'en.
#314271
Netflix har helt sikkert også sine problemer, hvor visse serier er værre end andre, men det relaterer sig typisk til 23.976 vs. 24 Hz problematikken og den giver ikke tilfældige hak, men hak hvert 41. sekund. Jeg har dog tjekket titlerne efter på et andet TV og der var ingen issues med spontane hak.
#314273
Lidt øv de ikke har lavet samme modstands dygtighed overfor burn in som på deres topmodel, tænker ellers det kunne have været et godt tiltag for at fremme salget af denne model. Men måske det er en dyr process, lidt ligesom det koster mange knapper at lave bagbelyste zoneopdelte led skærme.
#314274
Torben Rasmussen skrev: 14. maj 2020, 14:31 Netflix har helt sikkert også sine problemer, hvor visse serier er værre end andre, men det relaterer sig typisk til 23.976 vs. 24 Hz problematikken og den giver ikke tilfældige hak, men hak hvert 41. sekund. Jeg har dog tjekket titlerne efter på et andet TV og der var ingen issues med spontane hak.


Super! :)
#314284
Torben Rasmussen skrev: 14. maj 2020, 14:31 Netflix har helt sikkert også sine problemer, hvor visse serier er værre end andre, men det relaterer sig typisk til 23.976 vs. 24 Hz problematikken og den giver ikke tilfældige hak, men hak hvert 41. sekund. Jeg har dog tjekket titlerne efter på et andet TV og der var ingen issues med spontane hak.
Beklager hvis jeg kommer til at styre tråden væk fra emnet... men kan du fortælle ldit mere om 23.976 vs. 24 Hz?

Jeg har godt undret mig over at man på Shield kan sætte de her skæve frekvenser. Mener mit TV er auto til 59,9 Hz.

Når jeg streamer Bluray rips via Kodi kan den selv matche framerate, men hvad med Netflix og HBO (ikke via kodi) ?

Hvad er det korrekte at sætte det til?
#314290
Det issue jeg nævner er relateret til Apple TV, som ikke understøtter 24 Hz, men derimod kun 23.976 Hz. Begge frekvenser benyttes til film og hvis man ikke understøtter den ene, så vil materiale skudt ved denne frekvens give en enkelt frames hak idet lyd og billede synkroniseres (billedet kommer mere og mere ude af synk med lyden).
#314788
En anden anmeldelse af HZ1000 fremhæver de samme styrker og svagheder som Flatpanels, omend samlet set mere positivt. Især fremhæves BFI i SDR som et stort fremskridt.

https://www.youtube.com/watch?v=Oe2lIm-JAWM

I kommer lidt hurtigt henover det i testen Torben, og lader til at have taget udgangspunkt i HDR? Hvordan er jeres indtryk af det til f.eks. sport i SDR?
#314791
Ja, det er sandt at det virker bedre i SDR, da der er mere overskud i lyset. Jeg har skrevet lidt med Vincent privat og jeg deler ikke helt hans begejstring for hvor meget det tilføjer til bevægelsesopløsningen. At aktivere IFC på minimum gav mere end at bruge BFI uanset hvilken indstilling den stod på, så det virkede ikke optimalt at have forskel på hvordan det skulle stå i hhv SDR og HDR.
#314793
Vincent nævner din samtale under Kommentarer.
Også under kommentarer spørger David More : Is it worth The upgrade from the GZ Series . Svar fra Vincent : Depends on how much sports you watch, and whether you miss Plasma motion clarity.