Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#313573
Som du kan se af listen, så er der ikke mange 2019-modeller, men der er en del af LG og Sonys 2019-modeller, som havde det. Der er også flere af Panas 2020-modeller, som kun har HDMI 2.0, men som har eARC. Den HZ1000 jeg har stående nu har eksempelvis.
Af Mini007
#313574
cleanerdk skrev: 30. apr 2020, 13:41 Så vidt jeg kan læse mig til kan man ikke få atmos lyd gennem arc, fra et tv uden hdmi 2.1?
Min soundbar viser ihvertfald ikke atmos, når jeg kører hdmi arc fra tv til soundbar og ser netflix
Komprimeret Atmos (DD+) kører fint gennem ARC. Jeg har pana GZ960 og når jeg anvender den indbyggede Netflix app, modtager min forstærker Atmos signalet gennem ARC.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#313576
Ja, det er kun lossless Atmos, som er et problem, hvilket nok kun vil forekomme hvis du har en UHD-afspiller koblet til TV'et direkte, eller hvis du streamer film fra en lokal server på netværket via en app (som understøtter tabsfri Atmos) direkte på TV'et.
Af Hanga
#313627
55" GZ960 til 7.444 kr. i power næste uge.
Fristet.
Af pixelicious
#313793
Så dukkede mit endeligt op. Et par betragtninger/spørgsmål:

Er det muligt at tage strømkablet af?
Flot, flot billede. Bestemt hæderlig lyd.
Nogen gange, ved start af Netflix appen eller ved afspilning af en enkelt film fra USB-stick, er der en meget ubehagelig firkantkurve agtig hakkende lyd ud gennem den optiske indgang. Hvad kan det være?
Fjernbetjeningen er ganske rigtigt lidt billig i Look & Feel.
Designet er flot, synes jeg. Anonymt, og jeg tror det stadig vil se fint ud om nogen år.
Af kennethbrdk
#314106
Så har jeg haft mit 65" GZ960E og hold op et billede. Troede mit Sony 9305 havde et godt billede. MEN der er dog en ting på mit nye OLED der undrer mig. Panoreringer ghoster/judder temmelig meget og Panasonics IFC er da langt bagefter Sony's motionteknologi. Bare man aktiverer IFC til det absolut laveste så er der soap effect promte. Skal siges at jeg også har et panasonic VT50 plasma hvor IFC også er slået fra og der er ingen problemer. Så hvorfor har OLED'en det problem.
Begge mine SONY LCD har heller ikke problemet på samme materiale.
Skal siges jeg er temmelig "følsom" når det kommer til bevægelser og registrere det med det samme, hvis der bare er det mindste, men synes dog det er pænt slemt på det nye OLED. Udover det er der intet galt med det - kan stortset ikke holde ud nu at se tv/film m.m. på andet end OLED'en :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#314109
Panasonic klarer nu bevægelse ganske hæderligt i de seneste generationer, hvis du blot sætter IFC på Minimum. Jeg kan ikke genkende soap-opera-effekten på det laveste trin.
Af kennethbrdk
#314110
Torben Rasmussen skrev: 12. maj 2020, 15:30 Panasonic klarer nu bevægelse ganske hæderligt i de seneste generationer, hvis du blot sætter IFC på Minimum. Jeg kan ikke genkende soap-opera-effekten på det laveste trin.
Den er ellers pæn tydelig for mig på det laveste så har valgt at slå det fra, men er et valg mellem pest eller kolera for mig så skifter lidt imellem det når jeg bliver træt af det ene og tilbage igen når jeg er træt af det andet :), men undrer mig bare når jeg er vant til Sony's motionsystem hvor jeg ikke oplever det samme og selv på Panasonics plasma hvor IFC er slået fra oplever jeg slet ikke det ghosting/judder ved panoreringer. Kan dog læse på udenlandsk forums, at der er nogen der oplever det samme, mens andre ikke kan se det.
Af Mini007
#314111
kennethbrdk skrev: 12. maj 2020, 15:38
Torben Rasmussen skrev: 12. maj 2020, 15:30 Panasonic klarer nu bevægelse ganske hæderligt i de seneste generationer, hvis du blot sætter IFC på Minimum. Jeg kan ikke genkende soap-opera-effekten på det laveste trin.
Den er ellers pæn tydelig for mig på det laveste så har valgt at slå det fra, men er et valg mellem pest eller kolera for mig så skifter lidt imellem det når jeg bliver træt af det ene og tilbage igen når jeg er træt af det andet :), men undrer mig bare når jeg er vant til Sony's motionsystem hvor jeg ikke oplever det samme og selv på Panasonics plasma hvor IFC er slået fra oplever jeg slet ikke det ghosting/judder ved panoreringer. Kan dog læse på udenlandsk forums, at der er nogen der oplever det samme, mens andre ikke kan se det.
Er det Sony's motion control i deres LCD eller deres OLED du har erfaringer med?
Af kennethbrdk
#314125
Mini007 skrev: 12. maj 2020, 15:52
kennethbrdk skrev: 12. maj 2020, 15:38
Torben Rasmussen skrev: 12. maj 2020, 15:30 Panasonic klarer nu bevægelse ganske hæderligt i de seneste generationer, hvis du blot sætter IFC på Minimum. Jeg kan ikke genkende soap-opera-effekten på det laveste trin.
Den er ellers pæn tydelig for mig på det laveste så har valgt at slå det fra, men er et valg mellem pest eller kolera for mig så skifter lidt imellem det når jeg bliver træt af det ene og tilbage igen når jeg er træt af det andet :), men undrer mig bare når jeg er vant til Sony's motionsystem hvor jeg ikke oplever det samme og selv på Panasonics plasma hvor IFC er slået fra oplever jeg slet ikke det ghosting/judder ved panoreringer. Kan dog læse på udenlandsk forums, at der er nogen der oplever det samme, mens andre ikke kan se det.
Er det Sony's motion control i deres LCD eller deres OLED du har erfaringer med?
Kun deres LCD - har desværre ikke et Sony OLED - endnu :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#314266
Torben Rasmussen skrev: 12. maj 2020, 15:30 Panasonic klarer nu bevægelse ganske hæderligt i de seneste generationer, hvis du blot sætter IFC på Minimum. Jeg kan ikke genkende soap-opera-effekten på det laveste trin.
Er det ikke responstiden på OLED, som nogle måske ser som soap opera effekt, hvor LCD skærme normalt har en langt højere responstid altså over 10ms?
Det kan motion vel dårligt redde hjem på OLED? eller?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11