Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
#311520
Vi må vist overvåge bitraten på Netflix i den næste tid O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#311542
Hvordan ville det fungere mht. deaktivering af DNS når app'en er aktiv? Det vil vel betyde, at man skal gøre hver gang app'en startes? Jeg klemmer ret sjældent en opløsning igennem, som kommer i nærheden af 4K, så det ville være federe, at undvære DNS.
Brugeravatar
Af Naiera
#311547
Ja, du skal have den på hver gang appen starter op, hvilket den gør helt fra starten efter kort tids inaktivitet i baggrunden, så det er ikke nogen videre fantastisk og permanent løsning. Jeg så de sidste 3-4 afsnit af Mandalorian i ét hug, og så snuppede jeg lige Noelle igen, fordi første omgang vist mest kørte i 720p og derunder.

Og det bliver ikke nødvendigvis meget bedre af at D+ kommer til Danmark, for i hvert fald hos Getflix ligger de i gruppe med andre tjenester som man måske gerne vil bruge amerikansk adgang til. Hos mig f.eks. ESPN.
Af CSP
#313758
Er der nogen der ved om Netflix, Amazon, Apple osv. har skruet op for bitraten igen?
Nu er der jo gået over en måned som den oprindelige aftale lød på hvor streamingtjenesterne kørte med lavere bitrate, angiveligt pga. forhøjet press på netværket i Europa.
Brugeravatar
Af Naiera
#313760
Apple havde aldrig lavere bitrate. Hverken på + eller iTunes.

Netflix' bitrate er/var til tider helt latterlig. Det er ikke engang så lavt som at de havde sat bitraten ned til 25% i stedet for med 25%; det var endnu værre. Film kører/kørte gerne med mindre end 1 Mbps, hvilket gjorde dem helt umulige at se. Jeg har med held set Never Have I Ever hovedsageligt via vores Netflix, men der var bitraten altså også under 2.
Af Brixen
#314085
Nu har jeg målt Amazon Prime, CMore Apple tv+ og HBO nordic igen.
Vedhæftede filer
HBO The Plot Against America
HBO The Plot Against America
HBO The Plot.jpeg (2.22 MiB) Vist 5320 gange
CMore Hamilton
CMore Hamilton
CMore Hamilton.jpeg (2.33 MiB) Vist 5320 gange
Apple TV+ Beastie Boys
Apple TV+ Beastie Boys
Apple tvPlus Beastie boys.jpeg (2.56 MiB) Vist 5320 gange
Amazon Prime StarTrek
Amazon Prime StarTrek
Amazon.jpeg (3.12 MiB) Vist 5320 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#314086
Ift. 24fps film og tv-serier, så er det planen, at jeg vil tjekke de forskellige tjenester for at se, hvilke tjenester der konverterer fra 24->25 (speed-up) og hvilke der korrekt understøtter skift af billedfrekvens og dynamikområde.

Jeg kender ikke The Plot Against America eller Hamilton, men er begge ikke optaget i 24fps? Eller med andre ord; det ser ud til at HBO og CMore begge konverterer 24fps til 25 før indholdet lægges op?
Af Brixen
#314087
Rasmus Larsen skrev: 12. maj 2020, 13:51 Ift. 24fps film og tv-serier, så er det planen, at jeg vil tjekke de forskellige tjenester for at se, hvilke tjenester der konverterer fra 24->25 (speed-up) og hvilke der korrekt understøtter skift af billedfrekvens og dynamikområde.

Jeg kender ikke The Plot Against America eller Hamilton, men er begge ikke optaget i 24fps? Eller med andre ord; det ser ud til at HBO og CMore begge konverterer 24fps til 25 før indholdet lægges op?
Hamilton er en CMore egenproduktion, skriver de. Det er den Hamilton serie der i øjeblikket sendes på DR TV, så den er vel lavet til tv-udsendelse. Mon ikke den er produceret i 25 eller 50 Hz. Det er noget jeg gætter, da jeg ikke ved det.

The Plot Against America er en ny HBO serie.
Af Brixen
#314104
Ja, her er CMore og HBO film.
Vedhæftede filer
CMore The Dark Knight
CMore The Dark Knight
CMore The Dark Knight.jpeg (2.52 MiB) Vist 5802 gange
CMore The Lord of the Ring
CMore The Lord of the Ring
CMore The Lord of The Ring.jpeg (2.52 MiB) Vist 5802 gange
HBO Game of Thrones s8 e1
HBO Game of Thrones s8 e1
HBO Game of Thrones.jpeg (3.18 MiB) Vist 5802 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#314143
Det var præcis, hvad jeg søgte. Mange tak. Så de konverterer begge 24fps til 25.

Jeg kan forstå, at aktører med en fortid i broadcast, hvor det er normal praksis for at få film til at passe ind i en tv-kanals sendeformat, gør det. Det er imidlertid svært at forstå hvorfor en aktør som HBO Nordic gør det.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 47