Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#313183
Tjae håber det kommer på mandag. Kort efter jeg havde bestilt det var lagerbeholdingen væk. Der var mindre end 5 tilbage imorges og ved 13 tiden var det udsolgt igen. Har ikke fået en bekræftelse fra Elgiganten om jeg nåede at komme med på leveringen mandag. Ellers må jeg jo afbestille igen, da jeg virkelig snart skal have et nyt tv inden for dørene :).
Af George1
#313253
Skulle mene der er mindre
blooming på et Q90 end på Q80T som du prøvede, lyder som om du stadig er i tvivl, men du må jo gøre med dig selv hvad du kan leve med, alle tv valg kræver kompromis af en eller anden slags.
Hvis blooming er et no go er der jo OLED vejen. Hvis 2,1 HDMI og ingen risiko for burn inn er et must er de nye Samsung modeller måske stadig vejen frem.
Af George1
#313255
VILLAFOREVER skrev: 25. apr 2020, 12:54 Update:

Så gav jeg mig til sidst for Q90R :)
Er bestilt hos Elgiganten. Havde fået et lille lager igen.
Glæder mig til mandag. :)
Tillykke med valget, håber du bliver glad for det.
OBS. Sæt endelig ALLE stik fra alle bokse i og så strøm til tv og evt bokse til sidst, ellers kan det nogen gange give koks i O.C boks 😥
Husk kundeklubben så har du 50 dages retur ret og pris garenti.
#313325
Hej
Jeg modtager dette tv i morgen og har læst noget om kalibrering hvordan gør man og er der noget man kan gå efter altså en guide
På forhånd tak
Og tvet er et
1 X 49" Q80T QLED Smart 4K TV (2020)
QE49Q80TATXXC :)
Af SLL
#313336
Jeg købte et Q90R 55" for ca. 1½ md. siden. Der var så lidt pixel fejl i panelet, 2 pixel linjer der var døde. Det kan nok ske for selv den bedste, hvis man er uheldig. Det bliver fikset af Samsung.

Blooming er der lidt af. Men som jeg husker det, var q9fn (2018 modellen) langt værre end det jeg ser på Q90R, som ikke har meget af det. Jeg syntes ikke det er slemt overhovedet.

De gode synsvinkler er jeg blevet rigtig glad for. Jeg tror det er næsten på højde af OLED, bedre end IPS paneler.

Nå ja, en af de vigtigt ting er sort niveauet, som er rigtig godt. De mange dimming zoner gør noget godt her. Foruden synsvinklerne, så er dybden i billedet (sort niveauet og detaljerne) det jeg lagde mest mærke til i starten. Der mangler mit gamle ES8000 en del på den front.

Hvorvidt one connect boksen bliver for varm, det ved jeg ikke. Den er lun at røre ved, men som George1 siger, så er det ikke unormalt slemt. Nu står min boks også frit, og kan få luft. Ved ikke hvad der sker, hvis man spærrede One Connect boksen ind i et lukket tv møbel, hvor der ikke var udluftning?! Måske George1 ved noget mere, afhængig af hans position af boksen.

Alt i alt er jeg glad for tv'et. Jeg gamer ikke på tv'et, man her er det sikkert også ret godt. Jeg ville have virkelig svært ved at gå tilbage til mit ES8000 40". Ikke mindst pga. billedstørrelsen til 55", men også pga. Tizen (godt, hurtigt menu system), sort niveauet, dimming zones og de bredde synsvinkler.
#313386
Endnu en update.
Jeg kunne ikke få leveret 55Q90R alligevel fra Elgigangen.

Nu er der tilgængel et 65”Q95T på vej istedet for. Jeg ved godt der stadig er en boks med, men den må jeg så leve med. Lyden i de nye 2020 modeller er fantastisk. En af grundende til valg af 2020, da jeg ikke skal have en soundbar til. Må leve med færre antal zoner i panel, men glæder mig stadig som et lille barn til jeg får det leveret.
#313449
Q95T er nu kommet.’

WOW for en oplevelse :). Se det er lækkert.

Eneste minus er, at der er små skader på kabinettet, men gider ikke tage det ned igen, så det går nok. Det kan også være det man får istedet har flere små skader.

One connect boksen bliver meget varm.
Men billedet er suværent. 💪❤️😀
Af Sebanman
#313625
VILLAFOREVER skrev: 29. apr 2020, 17:53 Q95T er nu kommet.’

WOW for en oplevelse :). Se det er lækkert.

Eneste minus er, at der er små skader på kabinettet, men gider ikke tage det ned igen, så det går nok. Det kan også være det man får istedet har flere små skader.

One connect boksen bliver meget varm.
Men billedet er suværent. 💪❤️😀
Jeg overvejer selv et Q95T, men er også blevet en smule bekymret da jeg jeg læste at Q90R har 480 zoner og Q95T har 100 zoner ish. Hvordan er den ift. blooming? :)
#313626
På mit eksemplar oplever jeg ingen blooming, men det kan jo være forskelligt fra panel til panel. Jeg er også meget imponeret over lyden. Virkelig god.

Mener også at have læst at blooming er blevet mindre i forhold til Q90R, selvom der er færre zoner.

One connect boksen, bliver ret varm, men det er vel normalt.
#313631
Hvis du vil undværre boksen, og sætte stikkende direkte i tv, kan du nøjdes med Q90T.
De er ellers helt ens, pånær boksen, og Q95T har en lysere side og top ramme. Q90T er helt sort.
#313633
Okay :)

Jeg troede jeg kunne gemme den væk, men den bliver for varm til at jeg tør at gemme den væk.
Men tror du bliver glad for denne skærm. Performer virkelig godt syntes jeg.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8