Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
#313158
George1 skrev: 25. apr 2020, 11:01 Du ved ikke en kæft om det så klap dig selv.
Det må jeg jo gøre, da jeg kan se, at du roder rundt i profilnavne. Så vil stoppe her, du har udstillet dig selv rigeligt.
Af George1
#313159
Roder ikke rundt overhovedet, søg og du vil finde.
Jeg har sgu da ikke udstillet mig selv PederD ved godt hvad det drejer sig om. Du kan jo selv søge, jeg bruger ikke mere tid på dette farvel og må du have en fantastisk lørdag med eller uden klap.
Af jesperkbh
#313164
Hvor får man meget relevant info herinde når man spørger til et specifikt tv. Jeg kan forstå i har brug for god plads til de der personlige diskutioner, men kunne i ikke oprette en tråd til det sp vi andre har mulighed for at vælge til og fra?
Af kennethbrdk
#313168
Pede8000 skrev: 24. apr 2020, 20:38 Tillykke med dit nye TV.
Ja, det er en fornøjelse, selv almindelige TV-programmer set godt ud, ikk?
Har du prøvet med noget HDR?
Takker, ja jeg har set et afsnit af Blue Planet II, som jeg har på på UHD med HDR, og Braveheart som også har HDR. Jeg har set EL camino på Netflix i Dolby vision og så har jeg set nogle klip fra timestormfilms på youtube og så lige lidt serie på viaplay som dog kun er i HD og alt ser fantastisk ud. Nu kan jeg godt se mit ISF kalibreret Panasonic plasma VT50 er fra 2011 :p - MEGET tilfreds med mit køb til den pris.
Af pixelicious
#313252
Er der nogen der rent faktisk har det her TV, der vil kunne sige noget om hvor tæt man realistisk set kan hænge det på væggen? Måske endda poste nogle billeder af den optiske lydudgang?
Af Bigby
#313262
Min står på foden, så jeg har ingen erfaring med vægmontering. Men hvis du kan nøjes med de sidevendte tilslutninger, kan du dels montere klappen, der skjuler kablerne, dels komme ganske tæt på væggen.

Værre er det, hvis du fx skal bruge den optiske lydudgang, som peger bagud. Modsat tidligere årgange har Panasonic nu i det mindste placeret ethernet-stikket korrekt (altså sidevendt).

Mht mit tidligere spørgsmål om de mest "korrekte" billedindstillinger, synes konsensus på nettet at være Professionel1 til dagslys og Professionel2 til mørke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#313301
Med klappen på, så mister du nogle HDMI-porte, hvilket er en skam mht. fremtidssikring (et par af dem vender vel stadig bagud, ligesom på GZ2000?). Der er nærmest ingen plads til at gemme stikkene, som vender bagud, så du skal påregne at have lige så meget afstand, som stikket på kablet er tykt. Vinklede kabler hjælper, men for SPDIF vil det give mindst 1.5 cm, selv med et vinkelstik. HDMI kan muligvis blive lidt lavere, hvis du køber en adapter og ikke et decideret kabel med vinklede stik.
Af ladjo
#313304
Mit TV hænger på et Vogel Ultra Thin 505 vægbeslag.
Jeg vil mene et kabel med vinkelstik hhv. 90/270 gr. Vil fint kunne sidde der. Dog må dækslet nok tages af ;0)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Turbomodul
#313317
kennethbrdk skrev: 25. apr 2020, 14:25
Pede8000 skrev: 24. apr 2020, 20:38 Tillykke med dit nye TV.
Ja, det er en fornøjelse, selv almindelige TV-programmer set godt ud, ikk?
Har du prøvet med noget HDR?
Takker, ja jeg har set et afsnit af Blue Planet II, som jeg har på på UHD med HDR, og Braveheart som også har HDR. Jeg har set EL camino på Netflix i Dolby vision og så har jeg set nogle klip fra timestormfilms på youtube og så lige lidt serie på viaplay som dog kun er i HD og alt ser fantastisk ud. Nu kan jeg godt se mit ISF kalibreret Panasonic plasma VT50 er fra 2011 :p - MEGET tilfreds med mit køb til den pris.
Hej

Har også VT50 købt i 2012. Konen påstår at der ikke er den store forskel i billedkvaliteten.... Det har hun ikke ret i vel :)
Tilbuddet er fantastisk, men venter med at købe. til 2020 modellerne kommer på bud i forår '21 så vi kan være helt klar til EM/OL.
For hun har jo en lille bitte smule ret i at der jo er et godt billede på plasmaen.
Af Ringdal
#313339
Kan det her TV hamle op med LG C9? Skal have et nyt OLED, og C9'eren koster 3-5.000 mere end det her. Er det nærmest det samme TV? Foruden HDMI 2.0 (Som jeg ikke rigtig ved, hvor vigtigt det er - jeg spiller Playstation)
Af Bigby
#313342
Min konklusion - efter at have læst utallige tests, set begge skærme og købt Pana'en (65 tommer):

LG har nyere HDMI-version (nok kun relevant for hardcore-gamere), flere apps (fx HBO) og nemmere betjening med "magic remote". Sidstnævnte er især en fordel, når man skal indtaste søgninger via skærmtastaturet.

Panasonic har det mest naturlige billede, i hvert fald ud af boksen (ukalibreret), og flere HDR-teknologier (High Dynamic Range). Generelt er Panasonic nok mere seriøse, når det gælder billedkvalitet, hvilket i høj grad underbygges af, at de i sin tid valgte at satse på plasma frem for LCD.

Jeg har i hvert fald ikke fortrudt mit køb! Smart-tv-delen bliver alligevel forældet efter et år eller to, og jeg betragter grundlæggende tv'et som en monitor: Lyden klares via et surround-setup, mens smart-delen håndteres af bokse som Apple-TV.

Dog er jeg positivt overrasket over både lyd og apps i denne model - begge er bedre, end de anmeldelser jeg har set, kunne give indtryk af. Både Netflix og Plex fungerer i hvert fald så godt, at jeg har valgt at udsætte mit indkøb af en 4K-kompatibel Apple TV.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11