Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Petey
#313096
oakie skrev: 24. apr 2020, 11:31 Jeg har droppet mit, efter jeg var ude at set det i power, det var alt for meget genskin, og da jeg har en meget lys stue, hvor lyset kommer fra siden, vil det være som at kigge ind i et spejl.. Mit gamle plasma havde det samme problem med genskin, og selvom billedet var superb var det grænseløst irriterende!
Bemærkede også genskinnet på modellen i Power, da jeg afhentede min bestilling. Skærmen havde dog fået en uheldig placering i forbindelse med tilbuddet, og var således placeret så en masse forskellige lys gik i skærmen og generede.
Her hjemme har jeg intet problem haft med genskin, og betragter selv min stue som ganske lys.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#313098
Vi har gulv-til-loft vinduer herhjemme og vores oplevelse er, at OLED gør det rigtig godt i dagstimerne. Markant bedre end vores tidligere plasma-TV og Sharp LCD TV (med plexiglas-front). Husk på, at OLED har markant højere lysstyrke end plasma, hvilket har betydning i oplyste rum.
Af ladjo
#313099
oakie skrev:Jeg har droppet mit, efter jeg var ude at set det i power, det var alt for meget genskin, og da jeg har en meget lys stue, hvor lyset kommer fra siden, vil det være som at kigge ind i et spejl.. Mit gamle plasma havde det samme problem med genskin, og selvom billedet var superb var det grænseløst irriterende!
Har også gulv til loft vinduer i stuens hjørne mod syd og vest + enkelt vinduer i hjørne mod vest og nord. Jeg er meget positivt overrasket over billedet også i dagtid med fuld solskin BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Pede8000
#313105
Vil gerne tilslutte mig koret, oplever ingen problemer med genskin, når mit OLED er tændt!
Af George1
#313106
Mon ikke alm. OLED bliver meget billigere fremover, efterhånden som MICRO LED og QD OLED overtager.
Måske de kommer til at overtage markedet med de billigste led, køb og smid ud efter få års brug, som mange gør idag.
Af oakie
#313110
Tja vi har sol fra middag og frem den kommer fra siden og det er meget tydeligt.... Og jeg gider ikke rulle for hver gang vi skal se tv :)...
Af George1
#313113
Næ heller ikke her, måske alm. OLED bare uddør pga. burn in risikoen ikke er væk , kunne ikke drømme om at købe OLED i sin nuværende tilstand, men heldigvis op til hver enkelt, hvad man vil priotere før køb af skærm.
Brugeravatar
Af Pede8000
#313116
George1 skrev: 24. apr 2020, 15:33 Næ heller ikke her, måske alm. OLED bare uddør pga. burn in risikoen ikke er væk , kunne ikke drømme om at købe OLED i sin nuværende tilstand, men heldigvis op til hver enkelt, hvad man vil priotere før køb af skærm.
:D :D :D Hvorfor har du egentligt behov for at kommentere i ALLE tråde, der har bare det mindste med OLED at gøre? Jeg kommenterer ikke tråde med LCD og de problemer folk oplever. Det alene af den grund at jeg ikke har nogen praktisk, aktuel, erfaring med den forældede teknologi. Hvad er din praktiske erfaring med OLED og lysindfald / burn in?!
Af George1
#313122
Har kun erfaring fra kammerater vil ikke selv eje et, men har da brugt 2 år på stort set samtlige sider der har med OLED og fladdyr at gøre, så jeg kunne købe noget der var ok for mine behov.
Genkender din tale fra moderator der sagde du ikke behøver at kommentere alt der har med Samsung at gøre.
Kan du have en god weekend
Peder D.
Sidder pt. på altan og nyder et glas vino, og glæder mig over der er plads til alle holdninger også dine på dette site.
Brugeravatar
Af Pede8000
#313123
Hvad i alverden taler du om? Samsung??
Peder D???
Har du kigget lidt dybt i din vino??
Af George1
#313125
Jo dejligt men det er ikke dig der er smidt ud af dette forum grundet altid negativ over for Samsung, og så har skiftet bruger navn?
Brugeravatar
Af Pede8000
#313127
Er det en joke, det her?
Det er dog det underligste jeg har været ude for?
Jeg har intet forhold til Samsung på nogen måde.

Aner simpelthen ikke hvad du vrøvler om....
Brugeravatar
Af Pede8000
#313128
George1 skrev: 24. apr 2020, 20:08 Jo dejligt men det er ikke dig der er smidt ud af dette forum grundet altid negativ over for Samsung, og så har skiftet bruger navn?
:D :D :D Kan se jeg har været her 6 år længere end dig!!
Af kennethbrdk
#313130
Så har jeg brugt et par timer med dette tv og 10.000 er et røverkøb - det havde 15.000 også været - den eneste anke jeg har er fjernbetjeningen men sådan er det desværre tit nu til dags synes jeg - men billedet - wow! <B - har 3 vinduer der kunne genere men det er ikke slemt overhovedet
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11