Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#313037
Jeg høre hvad du siger Rasmus :)

Grunden til jeg hellere vil have er grundet den omtalte one connect box, som der vidst har været en del problemer med. En anden ting, kan Q90R stadig sættes på alm vægbeslag er kan den kun med samsungs eget? Mangler Q90R ikke også HDMI 2,1?

Udover det er den jo prissat dyrere end Q90T i 55”. Eller har jeg misset noget her?
Mit gamle tv er stået helt af nu, så det handler også om hvilket jeg kan få hurtigst.!
#313039
I min bog ville One Connect-boksen tælle som et stort plus, men jeg hører også om problemer med varmeudvikling. Jeg ved ikke mht. vægbeslag. HDMI 2.1 port - hvis det da overhovedet er der - er måske værd at tage med, ja. Kommer nok an på, om man har planer om at investere i de næste spilkonsoller. Husk omvendt, at et zone-styret LCD TV slår meget af styringen af zonerne fra ved spil-brug idet det tilføjer en del forsinkelse at styre zonerne præcist. Jeg synes ikke et zone-styret LCD TV er oplagt til konsolspil i HDR.

Prissammenligningen synes jeg er vanskelig. Q90T svarer teknisk til sidste års Q80R. Den direkte erstatning for Q90R er Q800T, ifølge Samsung.
#313042
Skærmen skal bruges til den kommende PS5.
Men om jeg vælger Q90T eller Q90R får jeg jo et godt tv. Tror at den one connect boks bliver et problem for mig, men fedt du lige opridser hvilken model Q90T svare til i 2019. Prøvede jo en Q80T, som nok havde den værste skærm coding jeg nogensinde havde set på et tv panel. :( Håber anti refleks panelet i Q90T klare sig bedre. Når jeg ser test på youtube, virker det tit som om at QLED er utrolig mørk ved filmafspildning uanset QLED model. Sikkert HDR funktionen der gør det, men HDR bør da gøre det til et klart bedre billede.
Af George1
#313044
Ja boksen bliver varm men ikke for varm, ej noget problem generelt for Q90, kunne være det er 8k modeller du tænker på.
Der har været problemer med HDMI indgang på nogle Q90, men iforhold til antal solgte ikke noget stort problem ifølge tekniker.




PS. Elgiganten sagde de gik som varmt brød, Q90 og de havde solgt 3700 indtil videre og der var ikke ret mange reklamationer iforhold til andre modeller.
Hvis jeg kan stole på det, er klar over at oplysningerne måske skal taget med et gran salt.
#313045
Q90R syntes jeg er ret højt prissat, da det er en 2019 model. Godt nok i en høj serie. Jeg er sgu lidt forundret over, at Samsung pludselig laver om i serierne. Hvorfor svare en Q90 model iår, ikke til sidste års Q90? For at tvinge kunderne op i Q800T måske, men den kommer ikke i 55” i første omgang, og 8K er ikke kommet rigtigt endnu.

Jeg er så forvirret. Q90T, Q90R, eller måske skal jeg alligevel overveje et OLED igen. Damn Burn In. Havde det ikke været en faktor, havde jeg klart taget et LG C9, eller en CX istedet for.
#313055
Kom til at tænke på om Samsung har fået løst det problem med at Tordenfluer kommer ind til panelet.? Ville sgu være ret nedren.

Er det kun LED skærme der er ramt, eller er det også QLED og OLED?

Og hvad mon Elgiganten/Samsung siger til det.?

Vi har nemlig en del af disse om sommeren :(
#313071
Det kan ramme alle LCD-skærme, som ikke er fuldt forseglet. Både TV og monitorer. Der findes ikke LED-skærme på markedet på nuværende tidspunkt. QLED = LCD.

Risikoen findes, men vi hører dog ikke så meget til det for tiden. Det var jo en tilbagevendende sag i forbrugeklagenævn i en periode, så det kunne godt se ud som om, at producenterne har arbejdet på opgaven.

Det vedrører ikke OLED, da det er et fuldintegreret modul. LCD er lavet af mange forskellige lag, som en slags 'sandwich'.
#313072
Tak for svar.

Venter spændt på mit Q90T :)
Vil ikke have den one connect boks. Kan også bedre lide den remote der medfølger til Q90T. Om den så svare til sidste års Q85, får jeg jo stadig en god skærm. Om det så er Q90R eller Q90T! Elgiganten skal også lige kunne levere først.
Af George1
#313094
Ok det er din beslutning, husk du kan altid finde småfejl på en skærm, hvis man virkelig leder efter det.
Tordenfluer er da vist en gammel historie som ikke kun var et Samsung problem.
#313114
Tja, anmeldere rundt om i verden kritisere ihvertfald 2020 modellerne :(
Men Q90T, kan da umulig være er ringere tv end JS8005 fra 2015. Mit soveværelses tv. Og jeg er endda meget glad for det.
#313155
Jeg er sgu så meget i vildrede.

Q90R ser vild ud rent farvemæssigt, men skulle kæmpe i forhold til for meget blooming.

Kan godt se diverse steder, at alle anbefaler Q90R, men er stadig ikke helt på One connect boksen. Ved ikke hvor jeg skal gøre af den i mit setup. Udover det er jeg meget ked af for meget blooming, som jeg også høre er et problem med Q90R. Havde jo et Q80T hjemme på prøve, og der gjorde skærmen det egentlig ret fint taget, et IKKE OLED i betragtning. I forhold til blooming!
Derudover syntes jeg den sorte farve på kabinettet på Q90T er ret så fedt, istedet for grå på Q90R.
Kan dog ud fra youtube konstatere at Q90T/Q95T for det meste er ret mørk i deres billeder i forhold til Q90R. I kan nok se hvorfor jeg er så meget usikker på Q90R og Q90T. Fordele og ulemper med begge modeller,

Så kommer den helt store ting. Jeg vil jo netop gerne bruge HDMI 2,1 til PS5.
Af lennon
#313177
Q90R forbliver nok det tætteste Samsung og LCD teknologien nogensinde kom på OLED mht overall billedkvalitet . Men mit indtryk er , at det så også var meget tæt på . . .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8