Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
#312741
Q80T, skulle så være det tv som svarer til sidste års Q70R. Mystisk, at der ikke er så meget blus på lyset.
På mit Q90R er baglyset drejet ned på 11-12 stykker, eller er billedlyset for skarpt. I forhold til en ES8000, som er lidt ældre end dit JS8005, der virker mit nye Q90R noget mere lysstærk.

Så mystisk , hvis et Q80T ikke kan noget med lyset?!
Af George1
#312755
Det kan ikke være rigtigt, der mangler så meget lys.
Har du prøvet at nulstille fjernsynet til fabriksindst.
Hvis det ikke hjælper ville jeg bytte fladdyret.
#312801
Har prøvet at geninstallere tv uden held.

Det er egentlig ok på alm tv kanaler, f.eks. Den nye viasat 4k kanal med yousee, ser ok ud, men hvis jeg går på netflix eller HDMI er det meget mørkt og fesent. F. Eks. Så jeg the witcher på netflix som var meget mørtk. Var bedre da jeg prøvede serien på youtube. Sgu da underligt. Billede indstillinger er slået til at være det samme på alle kilder.

Har aldrig prøvet at tv gør sådan.

Nogle der har forslag til hva det ellers kan skyldes.
Brugeravatar
Af bbplayer
#312814
VILLAFOREVER skrev: 19. apr 2020, 13:28 Billede indstillinger er slået til at være det samme på alle kilder.
Du er opmærksom på at Netflix kører DolbyVision/HDR10+ , som vist låser flere indstillinger under billede, så du kan ikke bruge det argument når tv skifter til HDR10+ (tror jeg).

På mit LG er dolby vision profilen ikke til at justere lys på, dog kan jeg ændre billede-profil som hjælper på lys. DV/HDR10+ er klart mørkere end standard indstillinger.
#312820
VILLAFOREVER skrev: 19. apr 2020, 13:28 Har prøvet at geninstallere tv uden held.

Det er egentlig ok på alm tv kanaler, f.eks. Den nye viasat 4k kanal med yousee, ser ok ud, men hvis jeg går på netflix eller HDMI er det meget mørkt og fesent. F. Eks. Så jeg the witcher på netflix som var meget mørtk. Var bedre da jeg prøvede serien på youtube. Sgu da underligt. Billede indstillinger er slået til at være det samme på alle kilder.

Har aldrig prøvet at tv gør sådan.

Nogle der har forslag til hva det ellers kan skyldes.
Har du kontrolleret om der er noget energibesparelse slået til ?
#312825
Jep, alt øko er slået fra. Det er også som om at HDR ikke bliver aktiv. Ild er f.eks meget fesen. Eneste indhold der er rigtig godt er Samsungs egen video i diagnose menuen! Det står perfekt, men vil næsten sige at det er tv kanalerne der står bedst. Netflix, HDMI enhederne står virkelig fesen. Er det ikke underligt? Overvejer kraftigt at sende det tilbage til elgiganten, men elsker designet og menu systemet. Så ville super gerne have det fixet.

Hmm
Af George1
#312838
Synes stadig det er underligt, har du ringet til samsung support ? man kan være heldig at få fat i en der har forstand på fladskærme.
Ellers har Elgiganten sp. adgang til go tekniker måske de vil ringe for dig og forklare ham problemet.
Den hurtige løsning er at bytte , og håbe på at det nye fladdyr er bedre.
#312853
Jeg har netop valgt at aflevere det tilbage til elgiganten! Ville ikke stole på en ny 80T.
Nå men lige nu har jeg valgt at sætte det lidt på standby, da jeg ikke vil have er nyt OLED grundet burn in, og QLED har jeg mistet lidt tilliden til, medmindre det er Samsungs egne videoer.

Mit B6 må holde lidt endnu, selvom det er burn in ramt.
Det var skønt at få mine penge tilbage, for noget jeg aldrig ville have været blevet glad for.
Tak for al jeres hjælp.
#313031
Jeg har læst flere test af Q90T som skulle være næsten ens med Q95, som har en one connect box. Det har Q90T ikke.
De roser skærmen en del, og siger den sagtens kan følge med sidste års vindermodel Q90R.
Jeg går selv med en Q90T når Elgiganten kan levere.
Af George1
#313034
Ja den får meget ros, skulle ligefrem være bedre på nogle områder end Q90 ,spændende med kommende test, tror nu der vil være lidt mere glorier på den nye model grundet ca 100 zoner vs 480 zoner.
Spændende det koster knapper at være først på pinden, men så får du jo også glæden ved et nyt fladdyr med det samme.
#313035
Præcis! :)

Går 100 % med Q90T 💪😀🙏👀

Men turde sgu ikke på Samsung.dk.
Der kunne jeg have fået den start næste uge på hjemmeadressen, men venter til Elgiganten får den ind her imellem 28/4 eller 5/5 20. Der er for mange negative kommentarer om Samsungs egen shop. Så kan man altid klage til Elgiganten, frem får at kæmpe med Samsung selv.
#313036
Hvorfor ikke Q90R i stedet? Prisen er jo meget attraktiv pt. Jeg stiller mig rimelig skeptisk overfor vurderinger om, at Q90T matcher Q90R. En markant reduktion i antallet af LED-zoner har stor betydning. Det har vi set igen og igen gennem de seneste 10-15 år, hvor vi har testet rigtig mange TV.

En del af de samme testmedier skrev også storrosende om Samsungs første Q9-serie i 2017. Et kantbelyst LED LCD TV, der var prissat som noget af det højeste, men som performede som et mellemklasse-TV. Jeg ville ikke tillægge deres anmeldelser særlig meget værdi...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8