Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Petey
#312992
Jeg fik også handlet mit første OLED efter at have fuldt med her i tråden.

Ind til nu er jeg meget godt tilfreds. Er dog lidt i tvivl om hvor meget jeg har grund til at pille ved indstillingerne. Tør dog ikke køre med fuldt lys på game mode scenen, så den har jeg skruet lidt på.

Som jeg forstår kan der sættes en subwoofer direkte til tv’et. Jeg køre ellers min lyd gennem Sonos Beam og baghøjtalere fra Sonos. Vil de kunne lade sig gøre at få de to ting til at spille sammen, og dermed slippe mig for at skulle købe den ene dyre Sonos Sub der er på markedet?
Brugeravatar
Af bbplayer
#312993
Der er kun en anden certificeret boks som virker med netflix 4k og danske apps og kan afspille leje film, det er denne så vidt jeg ved, altså når shield ikke er valgt men der er klart en prisforskel , hvis simpelt kan gøre det.

https://www.computersalg.dk/i/4951977/x ... 4k-digital

Jeg har boksen, og den virker egentlig som mit Sony Android tv, dog synes jeg seneste opdatering har ødelagt Plex på nogle områder, ved ikke hvad ellers er forbedret/ændret.
Af Hanga
#312996
oakie skrev: 22. apr 2020, 13:18 Nogen der kan anbefale en android box dertil, og det skal ikke være en shield!
Af ren nysgerrighed... hvorfor må det ikke være en Shield? Min 2015 model fungerer stadig upåklageligt og funktionerne bliver løbende opdateret.
Af lennon
#312998
Findes der reelt andre serøse android TV-bokse end Shield og Mii ? Ved godt der en masse billig android skrammel på markedet der ikke er rigtige TV bokse . .
Af oakie
#312999
Hanga skrev: 22. apr 2020, 14:12
oakie skrev: 22. apr 2020, 13:18 Nogen der kan anbefale en android box dertil, og det skal ikke være en shield!
Af ren nysgerrighed... hvorfor må det ikke være en Shield? Min 2015 model fungerer stadig upåklageligt og funktionerne bliver løbende opdateret.
Hej den er for dyr... Derfor :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#313000
lennon skrev: 22. apr 2020, 14:38 Findes der reelt andre serøse android TV-bokse end Shield og Mii ? Ved godt der en masse billig android skrammel på markedet der ikke er rigtige TV bokse . .
ikke dem jeg har rodet med, ej heller custom roms til disse, de har desværre det store problem at ingen kan streame ved brug af DRM , så fejler alle de bokse, og den primære grund er root, som ikke er tilladt. Så der er Mii den ene af de få som ikke er root'd og fungerer så godt som det nu kan gøres. Shield er sikkert også fin.
Begge kører jo AndroidTV som nok er optimalt til tv brug.
Af lennon
#313002
bbplayer_ Tak for info, - det er et lidt forvirrende marked, med nogle fælder.

Har selv valgt AppleTV4 , efter at have trukket lidt på erfaringer hos en bekendt, der både har Shield og AppleTV . .
Af Hanga
#313003
oakie skrev: 22. apr 2020, 14:47
Hanga skrev: 22. apr 2020, 14:12
oakie skrev: 22. apr 2020, 13:18 Nogen der kan anbefale en android box dertil, og det skal ikke være en shield!
Af ren nysgerrighed... hvorfor må det ikke være en Shield? Min 2015 model fungerer stadig upåklageligt og funktionerne bliver løbende opdateret.
Hej den er for dyr... Derfor :)
Fair - overvej dog at gå efter den brugt. Mange vil forsøge at udskifte de "gamle" modeller til den nye, trods at der umiddelbart ikke er ret stor forskel.
Af troelsmeister
#313029
Hejsa.

Hentede mit i Herning i går. Man jo jo gøre lidt for at holde økonomien i gang. :D

Det har et super godt billede. Kommer fra en Samsung 64” plasma topmodel og er overrasket positivt over hvor klart det står og hvor meget bedre gradueringer og gamma står.

Kører med THX Cinema indstillingen lige nu.

Nu er der tilmed helst tyst - shhhh hør, ingen plasma panel hiss eller brum.

Mvh. En glad mand.
Af oakie
#313088
Jeg har droppet mit, efter jeg var ude at set det i power, det var alt for meget genskin, og da jeg har en meget lys stue, hvor lyset kommer fra siden, vil det være som at kigge ind i et spejl.. Mit gamle plasma havde det samme problem med genskin, og selvom billedet var superb var det grænseløst irriterende!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11