Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kruga
#312854
OOh, overvejer at skifte mit LG E6, kan i ikke komme med en masse argumenter hvorfor jeg ikke bør gøre det? :)

Så som, du er nødt til at vente på HDMI 2.1 fordi det kan bruges til meget andet en konsoller... etc... :)

Dog har jeg set denne sætning på en anden side og den bekymrer mig lidt....Her ser vi imidlertid en lille forskel i forhold til konkurrenten Philips OLED804, som er en tand mere jævnt på spillefilm indspillet med 24 fps (billeder pr. sekund). Mens Panasonic gør et lille “hik” med jævne mellemrum, er Philips-skærmen superglat hele vejen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#312855
Dunzaus skrev: 20. apr 2020, 10:00Hvad med bevægelse ved 24hz sammenlignet med Sony og LG? Med de indstillinger jeg har taget fra jeres hjemmeside, til min Sony A1 hvor klarhed er sat på lav, har det gjort at det ikke længere hakker i nogle scener i mine 4K bluray film og vise YouTube videoer.
Hvordan klarer TX-65GZ960E der, sammenlignet med Sony og LG sig der?
Vores erfaring er, at Sony på det punkt stadig er marginalt i front. LG er kommet tættere på. Panasonics motion-system ikke helt på samme niveau. Der er mulighed for at justere Panasonic motion system på flere punkter, så det er dog muligt, at du kan finde en indstilling, der giver ønskede effekt.
Af kruga
#312856
Tak det var desværre svar for mig også... Vent...;( ARGH jeg vil have nyt....
Rasmus Larsen skrev: 20. apr 2020, 13:15
Dunzaus skrev: 20. apr 2020, 10:00Hvad med bevægelse ved 24hz sammenlignet med Sony og LG? Med de indstillinger jeg har taget fra jeres hjemmeside, til min Sony A1 hvor klarhed er sat på lav, har det gjort at det ikke længere hakker i nogle scener i mine 4K bluray film og vise YouTube videoer.
Hvordan klarer TX-65GZ960E der, sammenlignet med Sony og LG sig der?
Vores erfaring er, at Sony på det punkt stadig er marginalt i front. LG er kommet tættere på. Panasonics motion-system ikke helt på samme niveau. Der er mulighed for at justere Panasonic motion system på flere punkter, så det er dog muligt, at du kan finde en indstilling, der giver ønskede effekt.
Brugeravatar
Af Pede8000
#312869
Globulus skrev: 20. apr 2020, 06:39
Pede8000 skrev: 19. apr 2020, 16:14 9999,- for et 65" Panasonic GZ960 er som at vinde i lotto. Man bør nok sidde klar ved tasterne kl 00:00
2.1 eller ej.

Står man og mangler et godt TV er det en no brainer......
Det er stadig et 65" TV til 9.999 kr. og mange af dem, der falder indenfor målgruppen, har sikkert et udmærket TV i forvejen.

Der var heller ikke noget behov for at være hurtig på tasterne da man kunne få et 55" C9 til 7.999 kr. eller et 55" B9 til 5.999 kr.

I skrivende stund (6+ timer efter midnat) er der stadig 50+ på lager:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-818556/
Hvor vil du hen med dit indlæg?

Jeg ved bare, at da Sony AG8 65" var til salg til samme pris, var de væk hurtigere end du kan sige OLED... Dette TV er under ingen omstændigheder ringere, måske tvært imod.

Jeg havde en forventning om at de ville være hurtigt væk, det er de mod min forventning ikke.

Forstår stadig ikke hvorfor du laver dit opslag. :D
Af kennethbrdk
#312870
Jeg kunne ikke stå for fristelsen - så har bestilt et. Ville have haft et Sony, da jeg har en forkærlighed for deres motion system. Men dette tilbud gjorde udfaldet. Har dog stadig et Panasonic VT50 fra 2011 som stadig kører uden problemer så har også kun god erfaring med Panasonic. Så nu må vi se når det engang lander :P
Af Globulus
#312872
Pede8000 skrev: 20. apr 2020, 17:34
Globulus skrev: 20. apr 2020, 06:39
Pede8000 skrev: 19. apr 2020, 16:14 9999,- for et 65" Panasonic GZ960 er som at vinde i lotto. Man bør nok sidde klar ved tasterne kl 00:00
2.1 eller ej.

Står man og mangler et godt TV er det en no brainer......
Det er stadig et 65" TV til 9.999 kr. og mange af dem, der falder indenfor målgruppen, har sikkert et udmærket TV i forvejen.

Der var heller ikke noget behov for at være hurtig på tasterne da man kunne få et 55" C9 til 7.999 kr. eller et 55" B9 til 5.999 kr.

I skrivende stund (6+ timer efter midnat) er der stadig 50+ på lager:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-818556/
Hvor vil du hen med dit indlæg?

Jeg ved bare, at da Sony AG8 65" var til salg til samme pris, var de væk hurtigere end du kan sige OLED... Dette TV er under ingen omstændigheder ringere, måske tvært imod.

Jeg havde en forventning om at de ville være hurtigt væk, det er de mod min forventning ikke.

Forstår stadig ikke hvorfor du laver dit opslag. :D
Jeg begav mig i et tidligere indlæg ud i spekulationer om, hvorvidt dette marked ville blive udfordret her i 2020, hvor man nok havde forventet noget andet for blot et par måneder siden med sommerens store sportsbegivenheder i mente. Jeg linkede også til en nylig analyse, hvor man forventer, at markedet for OLED vil skrumpe her i 2020, etc.

Når du så skriver, at man skal være hurtig på tasterne for at få fingre i dette tilbud, syntes jeg lige jeg ville følge op med at sige: I beg to differ.

Jeg har intet mod den pågældende model. Tværtimod. Men Jeg er også overbevist om, at vi inden året er omme vil se lige så gode tilbud på 2020-modeller, heriblandt et 65" CX, også til 9.999 kr. eller kun meget lidt over.

Hvis man skal tro Powers annonce er der tale om 200 stk. Her 12 timer efter jeg sidst skrev, at der stod 50+ på lager, står der stadig 50+ på lager, så med mindre Power lyver om deres lagerbeholdning eller 50+ betyder alt mellem 50 og 200 - eller de blot har- og sælger mange flere end de 200 og blot skriver 50+, er salget vist gået lidt i stå.

Jeg ved ikke, hvornår Sony 65" AG8 skulle have været til salg til 9.999 kr. Var det 200 stk. her under Corona-krisen, relativt tæt på Black Friday (som er over os før vi får set os om) og efter priserne på CX blev annonceret (som er lavere end C9 på lanceringstidspunktet), eller var det et meget mindre antal for en rum tid siden? Der er pokker til forskel og jeg tror, at du overvurderer, hvor mange der lige sidder klar med 9.999 kr. til et nyt TV.

Så hvad jeg vil med mit indlæg? Vel ikke andet end at sige "I told you so" (mere eller mindre) ;)
viewtopic.php?p=312783#p312783
Brugeravatar
Af bbplayer
#312898
Globulus skrev: 20. apr 2020, 18:17 Hvis man skal tro Powers annonce er der tale om 200 stk. Her 12 timer efter jeg sidst skrev, at der stod 50+ på lager, står der stadig 50+ på lager, så med mindre Power lyver om deres lagerbeholdning eller 50+ betyder alt mellem 50 og 200 - eller de blot har- og sælger mange flere end de 200 og blot skriver 50+, er salget vist gået lidt i stå.
Det må være dejligt at være vismand og så tage fejl :)

Nu er lager så 0 lige nu, så den er vel spændende nok.
Af Globulus
#312902
bbplayer skrev: 21. apr 2020, 09:00
Globulus skrev: 20. apr 2020, 18:17 Hvis man skal tro Powers annonce er der tale om 200 stk. Her 12 timer efter jeg sidst skrev, at der stod 50+ på lager, står der stadig 50+ på lager, så med mindre Power lyver om deres lagerbeholdning eller 50+ betyder alt mellem 50 og 200 - eller de blot har- og sælger mange flere end de 200 og blot skriver 50+, er salget vist gået lidt i stå.
Det må være dejligt at være vismand og så tage fejl :)

Nu er lager så 0 lige nu, så den er vel spændende nok.
Tager fejl? Næh, lagerstatus sagde 50+ først på aftenen og 15+ sidst på aftenen. Her til morgen er det så 0, som du skriver, men det ser ud til, at de stadig tager mod ordrer til den pris.

I fredags skrev jeg: viewtopic.php?p=312728#p312728

"Kan du strække budgettet til 9.999 kr. har Power et 65" Panasonic GZ960 OLED fra på mandag. Eller skulle jeg sige kun på mandag, da det nok hurtigt bliver udsolgt til den pris."

Så det var da ikke helt ved siden af ;)

Det eneste jeg opponerede mod, var ideen om, at det ville blive så vildt, at folk skulle sidde klar ved tasterne ved midnat. Så vildt var tilbuddet alligevel ikke.

Nok om det.

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at jeg da selv var fristet af tilbuddet, da denne model har mange kvaliteter jeg savner hos konkurrenternes modeller, men i sidste ende droppede jeg det fordi 65" er for stort til mig. Mit næste TV skal være et 55", så jeg havde håbet på, at Power også ville sætte 55"-modellen på tilbud, selv om det ikke var nævnt i avisen.
Af MasterBenz
#312983
Jeg fik købt et i går, men desværre var det i restordre online. Så jeg må vente med at få det leveret først i maj.

Et godt tidspunkt at komme med dette tilbud. Mit LG Oled C7 stod af efter 2 år og 4 måneder! LGs support er så ringe, at man tror det er løgn. De vender ikke tilbage på henvendelser og når man får fat i dem, råber de af en, at den jo er udenfor garanti. Problemet er bare, at det er et generelt problem med 2017 årgangen. Varmen fra processor/strømforsyning brænder i gennem skærmen bagfra, og laver store grønne plamager på skærmen. Sørgeligt at de ikke vil tage ansvar, da man jo tydeligt kan se at alle 2017 modeller har dette problem. Mit forsikringsselskab dækkede det heldigvis, men jeg kommer aldrig til at købe LG igen - ikke så meget fordi det gik i stykker, men mere pga deres elendige og særdeles uhøflige support. 76% af de anmeldelser de har på trustpilot har fået 1 stjerne, hvilket jo nok fortæller alt.
Af ladjo
#312990
Rasmus Larsen skrev:Så ser det ud til at være definitivt udsolgt. Ikke flere på lager.

Fik I handlet?
Ja, jeg fik mit første oled som erstatning for mit Samsung 50” plasma fra 2011.

Har ikke lige fået indstillet det helt endnu. Det skal lige på væggen også Billede

Midlertidigt installeret på fod foran det gamle... Sikke en forskel Billede


Tak for et godt sagligt og til tider underholdende Forum Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11