Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#312540
Tak :) Vi nåede det lige inden coronakrisen tog fat. Situationen har sat en del i stå i TV-branchen - desværre også lanceringer/leverancer af TV fra andre producenter. Så vores andre anmeldelser kommer nok lidt senere i år end normalt.

BFI og HDR er ikke helt optimalt, nej. Mere oplagt til SDR-indhold, ja. Overordnet set så er jeg nok ikk helt på den vogn, at CRT var den hellige gral. Jeg var en af de personer, som oplevede betydelige gener ved flimmer-opdatering. Mange oplever det i dag - uden at de er bevidste om det - fra lamper og specifikt lysdioder, som styres med PWM (også i LCD-skærme). OLED-teknologi har potentielt bedre gengivelse af bevægelse - alt taget i betragtning - end CRT. Den store hæmsko er den lave billedfrekvens i indholdet, så i den mellemliggende periode er det jo oplagt at kigge på alternativer. Jeg tror dog, at en del diskussionen vil forstumme i takt med, at vi begynder at rykke til 100/120fps.

Jeg tror, at der kommer forbedringer på OLED-panelet i 2021 eller 2022. Nu melder Samsung sig jo på banen med deres næste generation af skærmteknologi og det vil sandsynligvis få LG Display op på tæerne. Det dækker også over større dækning af Rec.2020, tror jeg :)
#313362
Jeg er spændt på effekten af FreeSync med de nye konsoller.
Begge konsoller (Xbox Series X og PS5) står vist til at få AMD GPU’er, og man må næsten gå ud fra, at de så bliver kompatible med FreeSync-skærme. Det er Xbox One X og Xbox One S vist allerede nu.

Hvis det gør en stor forskel på, hvor flydende billedet afvikles, så giver det vel god mening at købe et CX med FreeSync frem for C9, hvis man vil spille på next gen konsoller??
#313420
Der er nogen, som har spurgt til integration mellem LG CX og B&O Beosound Stage soundbaren. Altså om det fungerer med CX ligesom det fungerer med C9.

Vi har fået svar fra B&O. De siger, at Beosound Stage vil kunne integreres med LG CX på samme måde som LG C9. Det vil dog kræve en firmware-opdatering til LG CX, som frigives efter lancering.
#313422
Tak for svar, Rasmus.

Jeg er på ingen måde ekspert.

Tror du ikke, at når AMD både laver FreeSync og de nye konsollers GPU’er, at de så vil yde bedre end en 3. parts-VRR-løsning? Altså de har jo designet både “afsender” og “modtager” og kompabiliteten må vel så være bedre?

Det ville i så fald være incitament til at købe CX frem for C9. Men det bliver spændende at opleve, hvad der sker.
#313486
Emilos88 skrev: 30. apr 2020, 12:53 Altså jeg ved det ikke, men tænker da det er fordi G serien er væsentlig pænere væghængt.

Z modellen er fordi Hamony kommer i 88 tommer.
Det er meget overraskende at B&O kommer til at sælge de modeller. Jeg tager lige infoen videre til B&O tråden her på flatpanels.
#313487
Rasmus Larsen skrev: 28. apr 2020, 09:27 Jeg vil tro, at næste generation af konsoller vil understøtte HDMI VRR. Så har man vel næppe brug for en branded pendant som AMDs FreeSync?
Er der ikke en i denne tråd som har prøvet PC på en C9 skærm
viewtopic.php?f=5&t=49725

Og vigtigst mener, at det skuffer, og slet ikke fungerer korrekt, jeg ved dog ikke meget om detaljerne i prøven beskrevet.
Af NicklasG
#313733
Først vil jeg takke for jeres content, det er meget inspirerende og lærerigt! :)
Efter godt to måneder uden fjernsyn og på udkig efter et nyt, har jeg kommet frem til at det enten skal være LG C9 eller CX...
Mit spørgsmål til jer:
I forhold til jeres målinger både på C9 og CX, så er de primært identisk. Billedprofilerne på CX byder dog på bedre nøjagtighed, MEN er det ikke muligt og få en professionel "ISF" kalibrering på C9 og dermed vil billedprofilerne for C9 og CX have lige meget nøjagtighed ift. farver og lysstyrke?

Hvis det passer:
Så er den eneste fordel ved CX deres opgraderet videoprocessor samt Freesync.
Jeg prøver at gøre op med mig selv, om det er 15.000 kr. mere værd, at købe CX frem for C9. (Det skal siges, at jeg er en gamer og freesync kunne være en fin deltalje, når næste generation af PS og Xbox udkommer).

Er der noget som jeg har overset og kan I hjælpe mig frem til en beslutning? :D
#313734
bendix skrev: 4. maj 2020, 22:55 Interessant at LG har nedgraderet deres full HDMI 2.1 porte på CX I følge LG er det nu kun 2 på 8K OLED der kan håndtere 48gps

https://www.forbes.com/sites/johnarcher ... 44336f6276

Får dette betydning for jeres anmeldelses karakter?
De har ikke nedgraderet noget. Artiklens tekst er som sådan korrekt nok, men overskriften er meget misvisende. Jeg har også gjort John opmærksom på dette: https://twitter.com/Flatpanels/status/1 ... 9028435968

HDMI 2.1 er defineret som interface-standarden (HDMI 2.1 = FRL, HDMI 2.0 = TMDS). 48 Gbps er den maksimale båndbredde til fremtidige applikationer (12-bit systemer). Ingen TV - 4K eller 8K - er i dag over 10-bit. Heller ikke 2019 LG TV. Derfor er den relevante båndbredde i HDMI 2.1 for forbrugere på nuværende tidspunkt 40 Gbps. Det samme gælder Sony og Samsung TV (4K og 8K) med HDMI 2.1.

Efter samme definition ville så godt som ingen HDMI 2.0 TV - 4K eller HD - være fuld "HDMI 2.0" (se billede). Det er naturligvis nonsense.
Vedhæftede filer
IMG_9985_2.jpg
IMG_9985_2.jpg (363.98 KiB) Vist 4746 gange
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12