Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#312268
Hej. Jeg står og skal købe et nyt 65 tommer fladskærms-TV til min stue. Jeg har ventet i lang tid og holdt godt øje med priserne, men det virker næsten som om, de helt gode tilbud har været der?

Jeg er derudover også i tvivl om, hvad jeg skal have fat i. Kan et Samsung Q82R (8.999 kroner lige nu) på nogen måde hamle om med et LG OLED? Jeg kan forstå OLED er best of the best, men det lader til, der ikke er gode priser på det nogle steder PT. Derudover er jeg meget bekymret for burn-in, da jeg spiller rigtig meget fifa, der ofte står på samme skærm med scoreboard osv.

Hvad vil i anbefale mig - og hvornår?
#312272
Oled 65" har det bedste billede, men er langt over dit budget, men du får en lysere skærm, verdens bedste anti reflektions overflade med Q82 og til kr 8999 er det et super køb, som 99,9 % ikke bliver billigere, så vidt jeg husker var vejledende udsalgspris kr 20000.
Anbefaler køb nu :)
#312280
Ringdal skrev: 6. apr 2020, 11:44 Tak. Er det mig, der husker forkert, eller har 65 tomer OLED ikke været nede omkring 12k?
Det har vist endda været nede i 10k under åbningstilbud og BF . Men nu er vi nået dertil hvor lagrene måske er ved at være tømte, og det afstedkommer ikke nødvendigvis flere prisdump. Købte selv LG 65” OLED i april 2018 - den var fejlbehæftet og skulle ombyttes efter en uge, men da var der udsolgt, og jeg fik istedet pengene retur, og endte ud med et Sony . Kort sagt er det lidt et sats her i overgangen mellem 2019-2020 modeller .
#312283
Når du selv skriver du er meget bekymret for burn in så må du afgøre med dig selv om det tager fornøjelsen ved et lidt bedre billede, du kan vente og vente men så får du ikke glæden ved et nyt tv.
Min påstand er at ved normal afstand vil den gennemsnitlige "tv kigger" næppe se den store forskel.
Ellers har du jo fået nogle gode råd herinde😉
#312287
Ringdal skrev: 6. apr 2020, 12:39 Hmm. Man kan jo næsten føle sig lidt dum så, hvis man bruger 9k på et samsung, når man har kunnet få et OLED til 10k? Det er vel et meget bedre TV? Eller følger Samsung nogenlunde med?
Samsungs topmodel Q90 er ca i samme liga som OLED, men også prissat (vejledende) som OLED. Q82 er mig bekendt modellen lige under,med de fleste af Q90’s styrker - og altså lige nu til en meget skarp pris.
Jeg ville måske tage besværet,og købe en Q82 hjem til afprøvning med returret , og følge markedet i returretsperioden - og så tage beslutningen .
#312295
Du vil ikke blive skuffet, det er et super tv til pengene.. Du vil også blive glad ved one connect, efter min mening har Samsung også de bedste fjernbetjeninger.. Det er blandt de allerbedste LCD skærme der lavet.
#312298
Ok Det er sjovt, jeg har aldrig rigtig læst om det Q82R. Det har altid været OLED, der har været i mit søgelys, men nu er det her dukket op, og det er jo en god pris ift. for et år siden. Der er vidst ikke one connect i det her TV, som jeg forstår det?

Tror, jeg napper den hos EG. Så slipper jeg for frygten ved burn-in