Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#312106
Så kom der lidt sten på, nu skal vi så til at bestemme, en fuge farve. Jeg anede ikke, der var så mange fuger at vælge imellem...
Vedhæftede filer
2020-04-02 21.16.59.jpg
2020-04-02 21.16.59.jpg (2.36 MiB) Vist 6324 gange
2020-04-02 21.16.59.jpg
2020-04-02 21.16.59.jpg (2.36 MiB) Vist 6324 gange
#312155
Hvis du skal tilgodese en god billedoplevelse på tv’et , så vil jeg tro at du skal vælge en temmelig neutral (farve)fuge - så der ikke bliver for meget uro/spil i murstenssektionen rundt omkring panelet . .
#312178
lennon skrev: 3. apr 2020, 21:19 Hvis du skal tilgodese en god billedoplevelse på tv’et , så vil jeg tro at du skal vælge en temmelig neutral (farve)fuge - så der ikke bliver for meget uro/spil i murstenssektionen rundt omkring panelet . .
Ja, det kan du have ret i. Den store billede/film oplevelse, skulle gerne første komme, når der bliver mørkt.

Jeg tror vi går med en lidt mørkere fuge, men om den skal være trukket frem, eller trykket lidt tilbage, skal vi have lavet en prøve på, her i weekenden.
#312202
Den kontakt jeg havde til højre på vægen, tændte 4 udendørs spot. Den er nu sløjfet, og er med inde i dåsen midt på muren.

Ved I om man evt. kan få noget, som kan ligge inde i dåsen, og så få Beoremote One til at tænde og slukke og evt. en 2. kontakt?
#312214
B&O havde tidligere en lysdæmper kalder LC2, men den er vist udgået. Den krævede også IR og så var den kæmpestor, så den vil ikke virke til en gemt installation. Jeg kender ikke til modeller, som ikke kræver en eller andet 3. part installation for at kunne styres med B&O.
#312224
Lars J skrev: 4. apr 2020, 22:53 På med et skumringsrelæ til de 4 spots, så har de Deres eget liv.
Skumringsrelæ har begrænset levetid. Hvis du er uheldig lever de kun 1-2 år. Invester i et astro ur i stedet, så skal du ikke bekymre dig mere.
#312250
Det ser lækkert ud!

Som jeg læser det, kan en beolink masterlink gateway sættes op til at oversætte mellem beoremote one og Philips hue. Den er dog hverken lille eller billig.

Alternativt kunne du gå igang med noget mere DIY. Det letteste ville nok være en raspberry pi, en IR receiver og et Python script. Men det kan heller ikke være i en stikkontakt...