Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311176
Hej Flatpanels brugere.

Nu er tiden endelig inde, hvor jeg langt om længe skal have nyt Setup :) Det seneste er fra 2010 og består af Samsung C8705 46”, Onkyo forstærker og Subwoofer med 5 satellitter, samt Appel TV og PS4.

Min plan er at lave en bar væg, (B385 mm x H230mm), i en mursten, i noget New Yorker look. LG C9 65” skal hænge i midten, med B&O Stage under, samt PS4 og Appel TV 4, nede i venstre hjørne af væggen. Strøm, netværk og HDMI vil jeg så have fræset ind i væggen, inden murstenen kommer på, og få 2 stk. HDMI udtag, nede i venstre hjørne af væggen.

Og nu til spørgsmålene :)
1. Hvor langt oppe vil I anbefale center på Tv’et skal være? (Længst afstand er ca. 4 meter i en sofa)
2. Vil I gå efter at få udtagende midt for fjernsynet, eller undersøge hvor på C9 de sidder, og få dem til at komme ud af væggen der?
3. Vi I lave Netværksudtag både bag Tv’et, og 2 stk. (for at undgå switch) nede i hjørnet af væggen, til PS4 og ATV4, eller køre det hele trådløst?
4. Længden på de 2 stk. HDMI til PS4 & ATV4 bliver 3 meter. Vil I trække dem i samme rør eller hver sit, for at holde dem ”skærmet”? (Hvilke HDMI anbefaler I, også med øje for HDMI 2.1 og PS5?)
5. Skal afstanden mellem Tv’et og B&O stage være så stor, at jeg skal have fræset strøm og forbindelse ind til Tv’et, separat til B&O Stage?
6. Hvilket vægbeslag anbefaler I til et C9 65”? – Måske et der gør sådan Tv’et flugter med B&O Stage 
7. Jeg går efter at bruge ATV4 fjernbetjeningen 95 % af tiden. Den vil da kunne skrue op og ned for B&O Stage ikke? Også i Airplay?
8. Kender I en butik, hvor man kan lege med C9 + B&O Stage sammen?

På forhånd tak!

Væggen ser sådan ud i dag, og jeg vil løbende ligge billeder op af processen :)
Vedhæftede filer
2020-03-11 04.35.09.jpg
2020-03-11 04.35.09.jpg (1.76 MiB) Vist 7083 gange
#311858
Så har jeg fået tegnet TV og Soundbar op, så nu skal jeg have tegnet vægophæng og de vigtigste udtag på, så vi kan se hvor det er ok, at fræse.

Og så bestilte jeg sgu også Beoremote One, nu jeg var igang.
Vedhæftede filer
IMG_0700.JPG
IMG_0700.JPG (1.74 MiB) Vist 6754 gange
#311866
En tommelfingerregel hed nederste tredjedel af skærmen skal være i øjenhøjde fra siddeposition . Men det er altså lidt individuelt . Har selv slole med "læne" - funktion , og når det aktiveres, hænger TV’et faktisk lidt for lavt, såhhh . . .
#311867
Jeg var meget i tvivel, så jeg lod mit OCD bestemme, så der er lige langt fra bund af Stagen til gulv, som top af TV til loft, men nu kommer jeg i tvivel igen.

Jeg må lige teste lidt, inden vi fræser................................

Tak.