Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311660
Jeg har gamle videooptagelser af familiefester fra de sidste 20 år, som jeg nu har bearbejdet i programmet Pinnacle Studio 22 Ultimate.
Alt vises uden problemet på en stationær PC.
Jeg har tidligere brugt en mediaafspiller WD TV til afspilning af spillefilm, men den virker ikke længere, idet den kun sjældent indlæser alle videomapper.
Kan jeg tilslutte harddisk direkte til en USB indgang på TV og se mine familievideoer?
Lidt flere oplysninger:
TV er et LG C8
Harddisk 1 TB Toshiba
Videofilm ligger i format H.264, MP4.

Jeg har ikke tænkt mig at investere i en ny dyr mediaafspiller, der kun vil blive brugt et par gange om året.
Jeg kan ikke umiddelbart finde svar på mit spørgsmål i forum, ligesom jeg ikke har den store tekniske indsigt, hvorfor mit spørgsmål.
På forhånd tak for hjælpen
#311664
Da der findes varianter af disse video containers, så må det bedste spørgsmål være. Hvorfor sætter du ikke bare harddisk til tv og afprøver det? Så får du et hurtigt svar fra tv selv, og du kan hurtigt afgøre om du skal købe en ekstern ATV eller Android boks til at afspille dem med..
#311677
Har selv haft en WD TV Live afspiller og det handler meget om hvilket formater man har filerne i. Den kan afspille mange forskellige formater, men prøv at kopiér og converter en fil som en "tester" og vælge en af disse formater og se om det derved vil virke.

"Play virtually any media file format - The WD TV Live streaming media player supports a wide variety of the most popular files including MKV, MP4, XVID, AVI, WMV, and MOV video formats."
#311679
Hvorfor ikke bare gøre som bbplayer foreslår, og tilslut harddisken til TVét. Det er bl.a. derfor det hedder et "Smart-TV".
Jeg kan næsten med garanti sige, det virker, men det er selvfølgelig afhængig af hvilke formater og codecs, der er brugt...
#311687
Jeg kan lige afslutte denne tråd med at fortælle, at jeg nu har fået tilsluttet min HD til TV. Alt vises, som det skal uden problemer.
Bbplayer foreslog, at jeg skulle tilslutte HD til TV, men jeg havde det problem, at jeg stod alene med et vægophængt TV på 65". Nu er problemet dog blevet løst.

M.v.h.

Jørgen
#311688
JSN skrev: 24. mar 2020, 17:44 at jeg stod alene med et vægophængt TV på 65". Nu er problemet dog blevet løst.
Jeg tror mange har et problem som dig, her er det løst med et lille forlænger USB kabel som jeg kan gemme bagi og let hive ud, når jeg tilslutter en ekstern enhed, her er det oftest mus eller keyboard. Men det virker i hvert fald og jeg undgår at skulle skubbe alt for mange gange til mit 75" tv :)