Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wendorff10
#311562
Hej

Jeg er på jagt efter 2 nye HDMI kabler, da de gamle er ved at være slidte. Jeg har pt. en PS4 Pro og en Atmos soundbar der skal forbindes, dog planlægger jeg en investering i PS5 når den kommer.

Hvilke HDMI kabler skal jeg gå efter? Vil gerne have et 2.1, hvis nu det kommer i PS5 (Så er jeg klar til et nyt TV på et tidspunkt). Synes dog at det er lidt en jungle at finde et certificeret kabel, da mange skriver 2.1 i overskriften men 2.0 i beskrivelsen...

Jeg skal bruge to stk. på 1 meter

Hilsen Simon :)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#311638
orm08 skrev: 21. mar 2020, 15:43 Køb dette her: https://www.harald-nyborg.dk/produkt/pr ... abel-2-m-1

Det er godt nok 2m, men er certificeret fra hbmi.org, og koster kun 129,-

Hvis det ikke er nok til PS5, er prisen så lav at det nok går 😀
Disse kan stærkt anbefales og kan klare en båndbredde på op til 18 Gbit/s, hvilket vil sige at de kan klare 4K i 120 Hz og 8K i 60 Hz.

De fås også i andre længder:
3 meter til kr 149
5 meter til kr 199
10 meter til kr 299

Bedre kabler til prisen fås næppe og efter min mening endda bedre end de dyrere kabler med lavere specs der fås i tv-butikkerne.
Brugeravatar
Af bbplayer
#311685
Supergris skrev: 24. mar 2020, 16:29
barslund69 skrev: 24. mar 2020, 09:40 Jeg kører med bivani 8K HDMI-kabel - 48 Gbit Rigtig lækker kabler som jeg har købt på Amazon.de
De har gjort en lækker forskel i mit setup.
https://www.amazon.de/gp/product/B07MMN ... UTF8&psc=1
Hvilken lækker forskel snakker vi?
Enten så virker det, eller også virker det vel ikke?
Personen er vel bare glad for det virker, og har før købt en masse som ikke virkede, det kan aldrig blive mere end 0 eller 1 taller :) Og jo, stik som kan bøje måske :)

Hvis man vil fremtidssikre, så køber man kabler som virker nu, og så køber man nye kabler når de ikke virker mere , det er jo ikke kablet som forældes men hdmi protokollen som kræver mere af forbindelsen mellem 2 enheder, så kan nogen kabler bare ikke klare det mere.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#311690
bbplayer skrev: 24. mar 2020, 17:27 Personen er vel bare glad for det virker, og har før købt en masse som ikke virkede, det kan aldrig blive mere end 0 eller 1 taller :) Og jo, stik som kan bøje måske :)

Hvis man vil fremtidssikre, så køber man kabler som virker nu, og så køber man nye kabler når de ikke virker mere , det er jo ikke kablet som forældes men hdmi protokollen som kræver mere af forbindelsen mellem 2 enheder, så kan nogen kabler bare ikke klare det mere.
Enig, somme tider så er billige kabler mere kompatible med ens anlæg eller soundbar. Mange døjer med netop kompatibilitet i forskellige setups.
For mig virker alt nogenlunde med kablerne fra Harald Nyborg....selvom soundbaren indimellem står af og skal tændes manuelt med remote. Mener problemet ofte opstår når apps til Netflix eller Viaplay bruges....for derved bliver systemet 'forvirret' over hvilke HDMI protokoller der skal anvended i eARC og står af.
Ret træls men det er altså ikke bare ringe tv eller soundbars der er årsagen.
Af barslund69
#311748
Supergris skrev: 24. mar 2020, 16:29
barslund69 skrev: 24. mar 2020, 09:40 Jeg kører med bivani 8K HDMI-kabel - 48 Gbit Rigtig lækker kabler som jeg har købt på Amazon.de
De har gjort en lækker forskel i mit setup.
https://www.amazon.de/gp/product/B07MMN ... UTF8&psc=1
Hvilken lækker forskel snakker vi?
Enten så virker det, eller også virker det vel ikke?

Det er nemmelig helt rigtig
Enten så virker det, eller også virker det vel ikke
Kørte med flere forskellige HDMI 2.0 18 Gbit/s som i mit setup bare ikke virkede ordenligt selv om det faktisk skulle.

Så jeg feks en af de få film med org 4k HDR film i 60fps i 7.1 setup som feks Billy Lynn's eller Gemini Man er skudt i istedet for de alm 24fps de fleste film er lavet i så fik jeg problemer med udfald i lyd/billede.
Det samme med vores yousee 4k boks kørte du signalet i 4k i indstillinger i boksen kom der hak i lyd ved helt alm 720p/1080p/4k signal fra boksen så der skulle man indstille boksen til max 1080p før det kørte.
Forskellige HDMI 2.0 kabler blive testet og det kørte bare ikke helt optimalt hos mig

Efter jeg skiftede til disse 48 Gbit/s kabler i efteråret har det kørt lige siden.
Brugeravatar
Af bbplayer
#311751
barslund69 skrev: 25. mar 2020, 14:08 Så jeg feks en af de få film med org 4k HDR film i 60fps i 7.1 setup som feks Billy Lynn's eller Gemini Man er skudt i istedet for de alm 24fps de fleste film er lavet i så fik jeg problemer med udfald i lyd/billede.
Det samme med vores yousee 4k boks kørte du signalet i 4k i indstillinger i boksen kom der hak i lyd ved helt alm 720p/1080p/4k signal fra boksen så der skulle man indstille boksen til max 1080p før det kørte.
Forskellige HDMI 2.0 kabler blive testet og det kørte bare ikke helt optimalt hos mig
Hvor har du de film fra? Jeg mener da ikke UHD skiver kører 2160p/60fps og er kun 4-2-0 chroma ? Det burde de fleste premium high speed hdmi kabler klare.

Og så har flatpanels flere gange fanget folk i at tilslutte og opsætte deres eksterne enheder med en 4-4-4 opsætning, kan det være du har gjort dette i HDMI opsætning på dine enheder? Jeg ved Nvidia boksen kan. Kender ikke yousee boksens potentiale der, kun at film
er i 4-2-0 og så går den opsætning tabt og du får en dårlig afspilning.
Et ps4/xbox spil kan vist udnytte 4-4-4 choma opsætningen :) men du lyder som det er film som er problemet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#311759
Jeg vil sige, at det typisk først er når man aktiverer 4:4:4 at filmen knækker og signalet falder ud. Jeg har ikke oplevet problemer med 4:2:0 med nogen af de kabler jeg bruger under test, og de rangerer fra de helt billige fra IKEA. Pt. har vi ikke investeret i kabler, der kan klare 2.1, da vi forventer, at markedet for dem boomer på et tidspunkt, så man ikke skal sælge sin cykel for at få råd.