Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#311439
Holm86 skrev: 18. mar 2020, 11:03
bbplayer skrev: 18. mar 2020, 09:03
Huleboer skrev: 18. mar 2020, 08:49 Hvis Sony heller ikke gør det bliver jeg meget skuffet.
Jeg har endnu ikke hørt og set spil som har udnyttet maskiner til sit fulde på lanceringen, da ingen egentlig ved hvilke knapper de kan trykke på uden at ødelægge det hele så det bliver bare som altid, en maskine som udvikler sig og man lærer den at kende på begrænsninger og fejl.
Tror heller ikke han mener udnytte maskinernes kraft fuldt ud, da det som du selv siger vil tage lang tid, det sker jo som regel først i slutningen af en genrations leve tid, da det er der udviklerene har mest erfaring.

Tror det han mener er spil som er udviklet til PS5, for microsoft viste bare Gears of War som var et Xbox One spil, med opdateret opløsning og frame hastighed.
Havde Nvidia gjort det samme, så ved jeg ikke om "bare" ville være kedeligt for de fleste. At gå fra 120fps 1080p til 4K 120fps er vist lidt af en forøgelse uden tidligere forbillede.
Af Beckham
#311446
Spændende at se hvor mange spil som rent faktisk kommer til at køre 4k 120fps. Synes man hører lidt forskelligt rundt omkring i krogene om denne del.
Brugeravatar
Af Huleboer
#311450
Jeg ved godt jeg måske ikke følger normen, men for mit eget vedkommende er 1080p 60fps tilstrækkeligt. Så vil jeg hellere have flotte effekter end højere opløsning.
Og tilsvarende er alt over 60fps også ligegyldigt når vi snakker konsol. Bare lad PCMR om FPS ræset. Det interesserer mig ikke ift. til de spil jeg gerne vil spille på konsol.

At 4k nok er nødvendigt kan jeg måske så nok blive nød til at acceptere.

Men ja. Jeg har ingen forventning om at vi skal se et spil der fuldt ud udnytter konsollen, men jeg vil gerne se et spil der trods alt er udviklet specielt med den konsol i tankerne, og derfor også bedre udnytter de kræfter der er til rådighed.
Fremfor blot at vise os TLoU i højere opløsning og flere fps.

Personligt håber jeg inderligt der vil blive vist Horizon: Zero Dawn 2 - eksklusivt til PS5. Ligesom Guerilla viste Killzone Shadow Fall frem da PS4 blev præsenteret.
#311471
Jeg synes, at dagens arrangement blev noget af en fuser. En meget mystisk præsentation, som vel egentlig burde have været transmitteret efter man havde afsløret konsollen, funktioner og spil.

Men nuvel. Vi fik da lidt nyt ud af det.

Sony afslører PlayStation 5 specifikationer - 10,3 TFlops, 3D-lyd mm.
Vedhæftede filer
Screenshot 2020-03-18 at 21.20.25.png
Screenshot 2020-03-18 at 21.20.25.png (77.83 KiB) Vist 5317 gange
Af Vasen
#311472
Hmmm ja havde håbet på de rent faktisk præsenterede konsollen, men desværre ikke. Men Specs ser nu helt ok ud.
#311502
Sony sagde ikke eksplicit, at man vil se bort fra Dolby Atmos eller DTS:X. De sagde blot, at Atmos er begrænset til 32 lydkilder (altså lydobjekter), men at de på spildelen ønskede "flere hundrede lydkilder" (altså lydobjekter), hvorfor de går egne veje ift. spildelen.

Men derfor kan PS5 jo godt stadig understøtte Dolby Atmos og/eller DTS:X til streaming, UHD Blu-ray mv. Det mener jeg da bestemt er sandsynligt.

På musikdelen har Sony bygget deres objektbaserede lydformat ovenpå MPEG-H. Gad vide om det også bliver tilfældet med PS5.
Af Holm86
#311508
Man er nødt til at huske at dette var planlagt til at blive fremvist på den aflyste Games Developers Congress, som er for udviklere, og derfor det blev meget teknisk.
Men ja, håber snart de kommer med noget som henvender sig mere til forbrugerene, så som gameplay videoer, og også gerne snart designet på konsollen
#311611
Sony har konkretiseret, hvad de mente mht. bagudkompatibilitet ved at udsende følgende udtalelse:

- <i>"We believe that the overwhelming majority of the 4,000+ PS4 titles will be playable on PS5. We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions. We’re currently evaluating games on a title-by-title basis to spot any issues that need adjustment from the original software developers."</i>
Link: https://blog.us.playstation.com/2020/03 ... cal-specs/
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 205