Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#309748
David K skrev: 30. jan 2020, 20:50
OleA skrev: 5. jan 2020, 00:56 Er der nogle der har en aktuel opdatering på streaming af DPlay Live sport vs Eurosport Player? Bitrate og fps?
Ja. Ville være rart, om nogle kan bekræfte det. Gider ikke oprette Eurosport Player, hvis de kun bruger 25 fps nu.
De to Eurosport kanaler på Dplay kører i 720p @50 fps.

De øvrige Discovery kanaler på Dplay kører i 1080p @25 fps, også når der sendes sport.
Af danji
#310441
Er det ikke relevant at skrive hvor mange kanaler bitrate for lyd dækker over? Fx ser Netflix meget højere ud end DR, men pr kanal er de vel i samme leje?
Af katbird
#310619
NRK har hævet video bitrate til ca. 5Mbps..på tide de 2 andre nordiske public service tv stationer ,DR og SVT gør det samme.
NRK
NRK
B871E979-09C1-48A7-A02C-DFAC2A5EEC7E.jpeg (164.52 KiB) Vist 4137 gange
Af Mr X
#310629
Hvad er udsigterne til at HBO Nordic gør noget ved deres elendige bitrate?
Jeg har endnu ikke set GOT og har bevidst ventet med at påbegynde serien i håb om bedre streamingskvalitet. Nu vil jeg snart ikke vente mere...
Synes den nuværende kvalitet på HBO er skæmmende men samtidigt er jeg lidt modstander af at købe hele serien som Blu-ray box når jeg betaler for HBO abonnement.
Er der nogen der har hørt udtalelser fra HBO og om de vil forbedre kvaliteten?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#310630
Vi har forsøgt at få HBO Nordic i tale omkring deres elendige teknik, men de nægter at komme ind på emnet (de vil meget gerne tale om deres indhold). Som konsekvens valgte vi at droppe publicering af et afholdt interview med chefen for HBO Europe.

Jeg tror ikke, at der sker yderligere med HBO Nordic på den tekniske front. Fremtidens HBO hedder HBO Max og den tjeneste lanceres i USA i foråret. Den skal senere udbredes internationalt. Om HBO Max vil tilbyde god billed/lydkvalitet vides endnu ikke, men vi kan da håbe :)
Af mbm
#310633
Nu så jeg Braitwaits debut i Barcelona på TV2´s arkiv. Altså ikke direkte...Har ikke sportspakken.
Men det var altså meget hakkende.. Er det kun 25 FPS ?
Af mbm
#310640
Rasmus Larsen skrev: 24. feb 2020, 10:53 Arkivet er vist stadig kun 25fps, ja. Live er 50fps.
Det er lidt tarveligt alle ikke kommer op på 50 fps.
Yousee flow TV vinder sku stadig over streaming på det punkt.
Af Small
#310651
Jeg bruger TV2Play på mit Apple TV4K.

OG jeg synes faktisk efter de updatede appen at det der 6sek hakkeri er blevet endnu mere markant når man afspiller fra arkivet.

Eller er det kun fordi jeg har stirret mig blindt på det? hvad siger i andre?
Af filmfreak
#310655
Her på det seneste oplever jeg at de seneste afsnit af Badehotellet fra arkIvet TV2play hakker meget. Andre udsendelser fra arkivet synes at være OK.
Har også Apple TV 4K. På Android tv hakker det ikke.
Af mbm
#310675
Ja oplever også arkiv hakker.

Netop med badehottelet i mandags. Her så jeg afsnittet live og efterfølgende afsnit som snigpremiere.. Det hakkede mere end live afsnittet.

benytter også Appletv 4K
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#311204
Har fra en kollega i branchen set målinger på Disney+. Star Wars på Disney+ ligger typisk i 14-17 Mb/s gennemsnitligt video-bitrate med peak på 30 Mb/s +/- 5 afhængigt af titlen. Og HEVC.

Lyden i Dolby Atmos er 768 Kb/s.
Indhold i 24fps.

Jeg har stadig udfordringer med at få DNS-tricket til at levere Disney+ i 4K, så hvis andre har held med det, så upload endelig målinger :)
Brugeravatar
Af Naiera
#311208
Har du ikke prøvet det med at deaktivere DNSen når appen har tjekket hvor du er?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 47