Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#308866
Jeg var vist også lige hurtig nok til at dømme problem løst. Godt nok virker selve HbbTV’en, men afspilningen er stadig som Swingking beskriver.

Med lidt tid til buffering kan den afspille i ca. 5–10 minutter uden problemer, men så går det galt igen, og derefter stopper den hvert ca. 10.–15. sekund.

Det lader til at forbindelsen til DR’s servere er så begrænset at den maksimale downloadhastighed til streaming er lige under det den faktiske afspilningshastighed kræver, så hvis man vil se et program på en time, skal man lade den stå og bufferhente i lige godt en time først.

(Hvis den da overhovedet bufferhenter så meget – jeg har indtil videre ikke haft tålmodighed til mere end små ti minutter.)
#308869
Jeg bor på Nørrebro, så det er næppe noget geografisk. Andre streamingapps virker også fint her, og jeg har lige streamet fra DR’s iPhone-app uden noget hakkeri også, så det lader til specifikt at være HbbTV-forbindelsen der enten er fejlbehæftet eller (af uvisse årsager) bliver throttlet.
#308881
Jeg bor i København, tæt på krydset Lyngbyvej/Tuborgvej. Vi har den billigste YouSee adsl internetforbindelse og antennen er en simpel stueantenne.
Vi streamer fint via hbbtv fra DR's Ultra kanal og siden den 9. januar også fra DR2 - vi har ingen problemer med hakkeri.
Dette beskrev jeg også i dette indlæg i fredags:
viewtopic.php?p=308798#p308798
i de allerførste linier.
Derudover tillod jeg mig at ytre mig om bl.a. kvaliteten af informationen fra DR omkring hbbtv problemerne for os med almindelige og ikke helt nye smart TV, og foreslog at der lægges f.eks. et banner med tekst ud på de kanaler, som nu ikke har andet end en videosløjfe kørende.
Det ville være nemmere tilgængeligt end den vedhæftede side, som iøvrigt nu kun taler om at hbbtv tilgås fra DR2.
Det undrer mig at jeg ikke er blevet kontaktet af DR eller andre, som burde være interesseret i, hvad der foregår, således at der kan foretages noget konstruktivt i stedet for at fægte så spredt, som vi gør.
.......... gmail.com
Vedhæftede filer
2020-01-10.png
2020-01-10.png (127.6 KiB) Vist 3236 gange
#309125
Aarhusområdet. Stofa kabel tv. LG b7v 65 tv. Dr hub tv virker, men ikke for alt. Fx udsendelsen om “georg soros”.
Hov, desværre dit tv understøtter ikke dette format - står der. Hvorfor? Det virker heller ikke via DR2, rød, gul knap. Virker kun via dr.dk web. Nogen af jer der gider prøve om det virker hos jer? Eller ved hvad årsagen er
#309129
Som det kan ses af vedhæftede foto kan vi hos os heller ikke se "georg soros". Det er tilsyneladende noget med nogle utidssvarende rettigheder, som gør at vi ikke har lov til at se det direkte fra hbbtv, men vi kan få lov at se det på fladskærmen via chromecast fra telefoner m.v.

Det er forsøgt forklaret på DR hjemmesiden, som det fremgår af vedhæftede skærmprint, men der er tilsyneladende ingen, som har forsøgt at gøre noget ved det absurde i at fastholde disse DRM baserede i en tid, hvor vi bliver bedt om at udnytte ressourcerne bedre.

Et smart TV med open source programmel m.v. er en ressource, som bør kunne anvendes i mange år uden tilkøb af andet udstyr, og derfor bør fabrikanterne pålægges at opdatere udstyret sådan at det kan virke så optimalt som muligt, også når der kommer små ændringer i f.eks. hbb sammenhæng.

Ved at søge på drm og hbbtv fandt jeg en hjemmeside, hvor jeg får det indtryk at hbbtv organisationen:
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1540802873
har gjort sit til at motivere fabrikanterne til at få tingene til at hænge bedre sammen:
https://www.hbbtv.org/wp-content/upload ... lained.pdf
så hvorfor sker der ikke noget? Og hvorfor er DR ikke med i og forpligtiget af organisationen?

Nu hvor jeg er igang vedhæftes fotos fra mine forsøg på at se filmen "kun en pige" via hbbtv i begyndelsen af januar. "drengene fra sankt petri" og "vores livs ferie" kørte udmærket, så hvorfor fik jeg "undefined" kassen efter at loading cirklen kørte nogen tid?
Jeg kender udmærket "undefined kassen" fra denne gamle sag:
viewtopic.php?p=265081#p265081 , som stadig er åben og åbenbart uden interesse hos såvel Philips som DR, men når kassen kommer i forbindelse med denne film, er det vel en ny variant af "undefined"?
Er der nogen som har oplevet noget tilsvarende?
Vedhæftede filer
WP_20200104_18_34_35_Pro.jpg
WP_20200104_18_34_35_Pro.jpg (1.57 MiB) Vist 3185 gange
WP_20200104_18_27_10_Pro.jpg
WP_20200104_18_27_10_Pro.jpg (1.98 MiB) Vist 3185 gange
WP_20200118_12_57_06_Pro.jpg
WP_20200118_12_57_06_Pro.jpg (2.09 MiB) Vist 3185 gange
#309558
Her hos os har vi stadigvæk de sammen problemer i nu, ja så sent som lige nu hvor vi prøver at se Løvens Hule afsnit 4... Det hakker og lagger, samt stopper helt og buffer hele tiden.

https://photos.app.goo.gl/WAmc5Ey5UVeVsQ2z9

https://photos.app.goo.gl/kAyQgpmnKKwuo2Yc7

Hvad hos dig er det også det samme ? Eller er det blevet bedre ?
JanusJacquet skrev: 12. jan 2020, 16:49 Jeg var vist også lige hurtig nok til at dømme problem løst. Godt nok virker selve HbbTV’en, men afspilningen er stadig som Swingking beskriver.

Med lidt tid til buffering kan den afspille i ca. 5–10 minutter uden problemer, men så går det galt igen, og derefter stopper den hvert ca. 10.–15. sekund.

Det lader til at forbindelsen til DR’s servere er så begrænset at den maksimale downloadhastighed til streaming er lige under det den faktiske afspilningshastighed kræver, så hvis man vil se et program på en time, skal man lade den stå og bufferhente i lige godt en time først.

(Hvis den da overhovedet bufferhenter så meget – jeg har indtil videre ikke haft tålmodighed til mere end små ti minutter.)
#309575
Jeg oplever også, at streamingsignalet fra DR stopper og ryger ned i lav kvalitet løbende. Det er startet efter nytår, så jeg vil tro, at det skyldes noget højere belastning efter DR lukkede tre kanaler fra nytår.

Jeg har prøvet forskellige enheder (dog ikke via HbbTV), slået VPN til at fra, ændret DNS-opsætning mv. Fejlen er den samme så jeg mener, at man kan konkludere, at det er i DR's ende (serverne eller CDN), at fejlen sker.

Min pointe er, at disse problemer med streamingkvalitet lader til at være generelle og ikke relateret direkte til HbbTV eller det problematiske forløb for DR's HbbTV siden november.
#309588
Rasmus Larsen skrev: 27. jan 2020, 10:57 Min pointe er, at disse problemer med streamingkvalitet lader til at være generelle og ikke relateret direkte til HbbTV eller det problematiske forløb for DR's HbbTV siden november.
Jeg mener jeg også nævnte det for nogen tid siden, så det er mange og en lang periode det står på i.

Havde folk oplevet Netflix sådan, så var Netflix sikkert lukket og slukket og folk gået til konkurrenten men nej, nu er det public service så vi behøver ikke stabilitet eller kan stille krav :)
Vi skal nok bare være glade for at de forsøger.
#309591
Rasmus Larsen skrev: 27. jan 2020, 10:57 Jeg oplever også, at streamingsignalet fra DR stopper og ryger ned i lav kvalitet løbende. Det er startet efter nytår, så jeg vil tro, at det skyldes noget højere belastning efter DR lukkede tre kanaler fra nytår.

Jeg har prøvet forskellige enheder (dog ikke via HbbTV), slået VPN til at fra, ændret DNS-opsætning mv. Fejlen er den samme så jeg mener, at man kan konkludere, at det er i DR's ende (serverne eller CDN), at fejlen sker.

Min pointe er, at disse problemer med streamingkvalitet lader til at være generelle og ikke relateret direkte til HbbTV eller det problematiske forløb for DR's HbbTV siden november.
Prcæis det samme sker via appen og jeg har et godt net uden problemer andre steder.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13