Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#309257
Helt sikkert. Selv relativt simple ray-tracing bruger-mods benyttet på current-gen titler gør en betydelig forskel for stemningen i spil oprindeligt lavet uden raytracing: https://www.youtube.com/watch?v=hII7HkwCPkA

Det bliver spændende at finde ud af hvor meget ray-tracing der kommer på konsollerne, da det siges at det er udvalgte mindre processing tunge "lightning effects" fra full-scene raytraycing der kommer i konsollerne. Så mon ikke RDR2 videoen som minimum giver en god ide om at selv meget blot nogle få og udvalgte lightenings effects fra RayTracing's kan have en betydende rolle, da jeg også tænker at det RDR2 moddet er en relativt simpelt lightning-effect endog lagt ret groft og upoleret oven på en titel der ikke er produceret til raytracing fra start?
#309680
PlayStation 5 vs. Xbox One X fra en person, der påstår at have erfaring med udviklerkits:

CPU PS5 = XSX
GPU PS5 < XSX (less the 1TF)
RAM PS5 > XSX (BW and size)
SSD PS5 > XSX (Speed and size)
Performance PS5 > XSX

This is what info i have gathered over the last few weeks. Final dev kits for PS5 are out.


Kilde: https://twitter.com/Tidux/status/1222416357066727424
Brugeravatar
Af TBC
#309691
Rasmus Larsen skrev: 29. jan 2020, 12:59PlayStation 5 vs. Xbox One X fra en person, der påstår at have erfaring med udviklerkits.

CPU PS5 = XSX
GPU PS5 < XSX (less the 1TF)
RAM PS5 > XSX (BW and size)
SSD PS5 > XSX (Speed and size)
Performance PS5 > XSX
Lige så meget som jeg håber det er sandt (for 2 relativt kraftige next-gen konsoller er bedre end 1), lige så meget vil jeg se det før jeg tror det. For der er et par ting der simpelt hen stritter imod sund fornuft i forbindelse med oplysningerne.

Vi har hele tiden hørt at CPU skulle være så godt som identiske (plus/minus frekvens). SSD og RAM har ikke det store direkte betydning for grafisk performance, sålænge der bare er rigeligt til 4/8K opløsningen og spillets textures mv.. Til gengæld betyder GPU (og CPU) regnekraft rigtigt meget - og der hvor kæden virkeligt begynder at falde af er at hvad vi hidtil har hørt, så skulle GPU ikke alene være betragteligt større, men også være af en nyere arkitektur (RDNA 2.0) i XBOX Se-X .Så det efterlader altså meget lidt plads til at tage påstandende her for pålydende. Enten så er de iøvrigt uunderbygede og påfaldende detaljeløse påstande her ukorrekte eller også må alle de detaljer vedrørende den datamining og de leaks vi hidtil har hørt være ukorrekte.

Vi kan da altid håbe at det er sandt (mine fingre er krydsede da jeg som PC-spiller ønsker næste konsolgeneration så kraftig som mulig), men det er godt nok et tyndt og fuldstændigt uargumenteret grundlag at håbe på :(

Edit: Hvis man kigger nærmere på hans profil åbenbarer det sig hurtigt at han vist ikke ligefrem kan kategoriseres som en objektiv analytiker som f.eks. Digital Foundry, techpowerup, Tomshardware og lign, men snarere lander i kategorien fanboy med andre direkte usande udtalelser i bagagen - Øv
Brugeravatar
Af bbplayer
#309906
Rasmus Larsen skrev: 5. feb 2020, 05:29 Danmark ser ud til at være med i første lanceringsbølge af PlayStation 5. Det fremgår nu af den danske PS5-side, at den "udkommer i julen i 2020".
Der snakkes også om dårligere salg af PS4 end forventet, så måske bliver det rykket hurtigere end man tror, for at gøre investorer tilfredse.
Af Holm86
#309912
"We’ve begun to share some of the incredible features you can expect from PlayStation 5, but we’re not quite ready to fully unveil the next generation of PlayStation. Sign up below to be among the first to receive updates as we announce them, including news on the PS5 release date, PS5 price and the upcoming roster of PS5 launch games."

Teksten fra den officielle PS5 hjemmeside gør jeg ikke lige tror på de kommer til at vise noget frem de næste par dage, måske ikke engang denne måned.
Ved ikke om der er hold i rygterne om at Sony i sidste øjeblik har ændret i deres arkitektur, og derfor ikke kan lancere i februar.
For lige nu gør Sony ikke sig selv en tjeneste ved at vente for meget længere, med alle de rygter og spekulationer om hvad den nye PS5 kan, er der en chance for den ikke kommer til at leve helt op til hypen.
Af Sploink
#309932
bbplayer skrev: 5. feb 2020, 07:44
Rasmus Larsen skrev: 5. feb 2020, 05:29 Danmark ser ud til at være med i første lanceringsbølge af PlayStation 5. Det fremgår nu af den danske PS5-side, at den "udkommer i julen i 2020".
Der snakkes også om dårligere salg af PS4 end forventet, så måske bliver det rykket hurtigere end man tror, for at gøre investorer tilfredse.
Hvad var der sent afsted 108 mil?
Tænker det er en naturlig cyklus at salget daler når nye er på vej.
Og julen 2020 har da været planen hele tiden.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 205