Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#307238
Hej.

Jeg købte 70” The One” på BF og har nu installeret det.

Synes det er et lækkert og stort TV til fornuftig pris på 6000kr.

Der er dog én bekymring: Når TV’et skal vise sort i den den midterste del (lige syd for centrum) så ser jeg en hvid “tåge” - Jeg er klar over at TV’et ikke kan konkurrere med f.eks. Oled i at vise sort men er sådan en tåge normal eller er det en “bytter”?

Forsøger at vise billedet her:

https://www.dropbox.com/s/e00q0k21h1w87 ... 4.jpg?dl=0
#307278
Først tænkte jeg problemet var som på mit men dit er vist ikke IPS panel, som måske kun sker der.

Men hvad, måske kan du se en forskel: Prøv at slå med knoen, blødt omkring området, og se hvordan panelet reagerer.

Jeg havde en clouding effekt på min efter hver rengøring med støvklud, så fandt jeg ud af , at med en kno kunne jeg slå blødt på panelet hele vejen rundt og den clouding forsvandt.

Måske hjælper det også dig, måske ikke. Og der er ingen der siger du skal hamre knoen ind, bare blide slag omkring området.
#307281
bbplayer skrev: 10. dec 2019, 16:16 Først tænkte jeg problemet var som på mit men dit er vist ikke IPS panel, som måske kun sker der.

Men hvad, måske kan du se en forskel: Prøv at slå med knoen, blødt omkring området, og se hvordan panelet reagerer.

Jeg havde en clouding effekt på min efter hver rengøring med støvklud, så fandt jeg ud af , at med en kno kunne jeg slå blødt på panelet hele vejen rundt og den clouding forsvandt.

Måske hjælper det også dig, måske ikke. Og der er ingen der siger du skal hamre knoen ind, bare blide slag omkring området.
Det må jeg prøve.
#307331
guapost skrev: 10. dec 2019, 17:18
bbplayer skrev: 10. dec 2019, 16:16 Først tænkte jeg problemet var som på mit men dit er vist ikke IPS panel, som måske kun sker der.

Men hvad, måske kan du se en forskel: Prøv at slå med knoen, blødt omkring området, og se hvordan panelet reagerer.

Jeg havde en clouding effekt på min efter hver rengøring med støvklud, så fandt jeg ud af , at med en kno kunne jeg slå blødt på panelet hele vejen rundt og den clouding forsvandt.

Måske hjælper det også dig, måske ikke. Og der er ingen der siger du skal hamre knoen ind, bare blide slag omkring området.
Det må jeg prøve.
OG det virkede. :) Tak!!
#307342
guapost skrev: 11. dec 2019, 12:45
guapost skrev: 10. dec 2019, 17:18
bbplayer skrev: 10. dec 2019, 16:16 Først tænkte jeg problemet var som på mit men dit er vist ikke IPS panel, som måske kun sker der.

Men hvad, måske kan du se en forskel: Prøv at slå med knoen, blødt omkring området, og se hvordan panelet reagerer.

Jeg havde en clouding effekt på min efter hver rengøring med støvklud, så fandt jeg ud af , at med en kno kunne jeg slå blødt på panelet hele vejen rundt og den clouding forsvandt.

Måske hjælper det også dig, måske ikke. Og der er ingen der siger du skal hamre knoen ind, bare blide slag omkring området.
Det må jeg prøve.
OG det virkede. :) Tak!!
Godt at høre, selvom det nok er en kedelig ny ting på de store 70+ paneler vi ser der. Min eget 75" får den tur, efter hver støvklud.

Nå det gør flere en erfaring rigere når problemer rapporteres på store skærme :)