Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Bull
#307239
efter man har fået fingrene i den lækre skærm af en LG C9
vil jeg gerne optimere lyden derhjemme..
har et ældre Phillips surround anlæg som spiller ok..
men vil gerne have den gode atmos lyd mm
og kunne jo være fedt hvis alt var trødløs som tvet jo tilbyder..
men er en soundbar med bag højtaler nok ??
hvad er jeres erfaring og hvad har i derhjemme?

og hvad anbefalder i ;)

PFT
Af Bull
#307242
Torben Rasmussen skrev: 10. dec 2019, 08:35 Til C9 ville jeg se på Beosound Stage. Ikke den vilde Atmos-oplevelse, men en ret god makker til TVet.
Har også kigget lidt på den, men synes det er lidt skuffende man ikke kan tilslutte baghøjtaler.,

men er måske ikke nødvendigt ??
Af Supergris
#307243
Mulighederne er jo nærmest uendelige, så længe du ikke skriver mere om, hvad du ønsker, og hvad dit budget er.
Hvor meget betyder designet osv...
Ønsker du egentlig surroundlyd, så er der ingen vej udenom baghøjttalere.
Hvis du har pladsen, og kan finde plads til flere højttalere, så er en receiver med tilhørende højttalere vejen frem...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#307244
Surround-oplevelsen i Stage er slet ikke på højde med soundbars med dedikerede baghøjttalere, men performance af selve soundbar'en er bedre end hvad du får i en soundbar i samme prisklasse, hvor der er eks. Atmos+baghøjttalere. Dertil så får du mulighed for at styre TV'et via BeoRemote One, hvilket er et kæmpe plus i min bog.
Af Bull
#307253
sorry har nok ikke været specifik nok,
tænker et system med 5.1 som kan tage atmos, DTS, kunne jo være fedt hvis det kunne forbindes trådløs.
af budget ligger det nok omkring de 8000 + -.

Designet må gerne være minimalisktisk men er nok lidt svært i forhold til lyden ??

ellers er jeg åben for forslag
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#307255
Der er ikke nogen soundbar, som yder "ægte" 5.1 support. De vil alle have mindst de tre af kanalerne siddende i samme soundbar. Hvis du vil have seperat 5.1, dvs. diskrete kanaler på alle positioner, så skal du købe et dedikeret surround-sæt.

Når du skriver "forbindes trådløst" mener du så via WISA? For du kan godt købe dedikerede aktive højttalere, som du så forbinder til TV'et via en WISA dongle, men vær OBS på, at TV'et ikke supporterer skift mellem formater, så hvis du forbinder 5.1 højttalere, så vil den altid køre 5.1. Man skal manuelt gå ind og ændre format, hvis den pludselig skal spille 2.1 i stedet.
Af Supergris
#307304
Med mindre dine baghøjttalere kører på batterier (som man jo skal huske at lade op), så er der jo egentlig ikke noget, der er decideret trådløst, da de i stedet for en højttalerledning, skal tilsluttes til lysnettet, så for mit vedkommende kan jeg ikke se det smarte i det trådløse.
Hvis du vil have rigtig surroundlyd og stort lydbillede, kan du erhverve dig en brugt surroundreceiver (jeg har muligvis en spritny Sony STR-DN1080, jeg vil sælge for 2500 kr.) og højttalere, som findes i forskellige størrelser og designs og gerne supplere med en subwoofer, men i disse dage skal det jo helst være så enkelt og så minimalistisk som muligt, så måske, er det ikke den vej, du ønsker at gå?

https://www.pricerunner.dk/pl/96-396515 ... ign-Priser
Af Bull
#307307
Torben Rasmussen skrev: 10. dec 2019, 13:24 Der er ikke nogen soundbar, som yder "ægte" 5.1 support. De vil alle have mindst de tre af kanalerne siddende i samme soundbar. Hvis du vil have seperat 5.1, dvs. diskrete kanaler på alle positioner, så skal du købe et dedikeret surround-sæt.

Når du skriver "forbindes trådløst" mener du så via WISA? For du kan godt købe dedikerede aktive højttalere, som du så forbinder til TV'et via en WISA dongle, men vær OBS på, at TV'et ikke supporterer skift mellem formater, så hvis du forbinder 5.1 højttalere, så vil den altid køre 5.1. Man skal manuelt gå ind og ændre format, hvis den pludselig skal spille 2.1 i stedet.
ja tænkte på wisa, man kan da se det er helt vildt dyrt med højtaler der har den funkion..

så det er et surround-sæt, jeg søger. har du noget kendskab til et godt sæt evt.
eller der det bedre at samle et selv
Af Bull
#307308
Supergris skrev: 11. dec 2019, 01:01 Med mindre dine baghøjttalere kører på batterier (som man jo skal huske at lade op), så er der jo egentlig ikke noget, der er decideret trådløst, da de i stedet for en højttalerledning, skal tilsluttes til lysnettet, så for mit vedkommende kan jeg ikke se det smarte i det trådløse.
Hvis du vil have rigtig surroundlyd og stort lydbillede, kan du erhverve dig en brugt surroundreceiver (jeg har muligvis en spritny Sony STR-DN1080, jeg vil sælge for 2500 kr.) og højttalere, som findes i forskellige størrelser og designs og gerne supplere med en subwoofer, men i disse dage skal det jo helst være så enkelt og så minimalistisk som muligt, så måske, er det ikke den vej, du ønsker at gå?

https://www.pricerunner.dk/pl/96-396515 ... ign-Priser
hvor kommer du fra i landet?
og hvad har du af højtaler til dit system..?

hvorfor vil du sælge den ??
den for ihvertfald fine ord med på vejen.
Af Supergris
#307375
Jeg var til åbningssalg hos Power, hvor der var et par stykker tilbage, så jeg kunne ikke lade være med at købe den, da jeg kender den rigtig godt. Har købt flere stykker til venner, men aldrig testet den hjemme i stuen.
Har en snart 10 år gammel topmodel fra Sony (STR-DA5400ES), som jeg har/er været rigtig glad for, men den har ikke 3D/4K eller Atmos gennemgang.
Jeg regner med at få den testet, så jeg kan se, hvordan den klarer sig i sammenligning med det, jeg har.
Hvis den ikke lever op til mine forventninger, ryger den til salg.
Jeg satser på at få tid i weekenden...

Jeg er fra Esbjerg.
Mine højttalere er Vincent LS-310, som kan sluge en masse power, og fortjener nok en forstærker i højere kvalitet:
http://www.hifi-review.com/152924-vincent-ls-310.html