Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af sparx
#307145
Hej

et spm.

jeg har en surround receiver, som er stået af. Den er koblet til TV og et par gode loft indbygningshøjttalere. Brugt meget til at spille musik - og lidt til tv, men højtalere sidder ikke optimalt ifht tv.
Men vil nu købe en ny receiver, sikker onkyo 686.

Men er ret træt af tvets lyd (interne højtalere), og vil have en soundbar eller 2 mere i loftet.

spm. er dog kan en soundbar virke med receiveren? eller er det kun direkte til tv?

er gode loftshøjtalere bedre end en soundbar?

Jeg har en L-sofa , og tv sidder på væg diagonalt for knækket i L'et. Så det sidder på væg på beslag og skal vippes ud, for at være centreret mod seerne. Der er en mediemøbel under, men det står så ikke med front mod hvor man sidder...
Havde også tænkt på 2 små reolhøjtalere i mediemøblet men de vil være aimet forkert ... men betyder det noget?

Hvad vil I anbefale, når jeg nu skal købe receiver, er det så bedre at gå med fx sonos setup, eller soundbar, eller reol højtalere eller loftshøjtalere...

ja, den er svær ;)

pft
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#307169
Visse soundbars kan godt tage imod et analogt signal, men de er jo primært beregnet til at sidde alene via HDMI. Du ville også skulle have receiveren tændt uanset hvad, hvis du vælger at sætte en soundbar til via pre-out og så kunne du vel lige så godt have købt en centerhøjttaler, som også ville spille bedre.