Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af enoch
#306901
Hej alle,

Jeg skal finde et nyt TV til min mor. Hun har i dag et gammelt 50" TV.

Det behøver ikke at være nyeste generation TV, men følgende behov:
50-55"
HDR med Dolby Vision samt HDR10+
Ved LCD skal det være med local background dimming.

Nice to have:
Android TV (gerne med nyere chip så performance er god!) - så kan vi reelt fjerne hendes nuværende AppleTV.

Jeg kan nok godt få hende til at ofre 5-8.000 kr.
Af enoch
#306922
Argh det kan jeg se... havde lidt håbet på at kunne få det bragt.. bestiller til afhentning.

Tak for hjælpen..
Af henrik.yde
#306925
Og som tak for de gode råd, må du hellere end gerne vende tilbage når TVet er køreklart og sat op.😉
Af Supergris
#306927
Du skal nok ikke forvente at blive væltet omkuld med hensyn til HDR-gengivelsen, du ellers har skrevet som krav. Ellers et godt bud...
Af Grandahl
#306928
Hvis HDR er et krav, så ville jeg bruge alle de 8000 og kikke efter en OLED.. Den der ville jeg ikke benytte til HDR, den er ikke gearet til det.
Af enoch
#306929
Det er jo også et spørgsmål omkring pris. Ved at HDR er lækkert på OLED, men prisen er også næsten x2 af den pris som den Philips der er kommet som forslag. Synes faktisk man får rigtigt meget for pengene i denne skærm. Min mor går fra en meget gammel 1080p skærm uden noget som helst HDR til en skærm der er langt bedre.
Af Supergris
#306930
Jo, men så burde du måske lade være med at angive det som krav (behov)?
Du beder endda om samtlige formater...
Af henrik.yde
#306931
Ja, hvis kravet er perfekt HDR, og understøttelse af samtlige formater, så hedder det et OLED TV, eller i det mindste et bagbelyst LED/LCD TV med zonestyring.
Af enoch
#306932
Når nu dette Philip er med bagbelyst LED/LCD med zonestyring og med HDR i begge formater, så er kravet vel også opfyldt.

Hvis det var til mig selv, var OLED også mit første valg.