Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#306769
Som titlen siger, er sony merprisen værd? Har længe holdt øje med de to modeller, og sony tv'et er billigst set til 13.000, hvor panasonic tv'et har været nede i 9000 her til black friday. Så det er alligevel en prisforskel på 4000 kr. Tv'et skal bruges til at se film og tv serier samt streaming af tv kanaler fra webtv. Så det er udelukkende billedet jeg er interesseret i. Smarttv delen, den indbyggede lyd samt hastighed ved kanalskift osv. er underordnet for mig.
#306786
Hvis du gerne vil udnytte HDR, er Sonyen bedre egnet. Til SDR er de ret jævnbyrdige, dog ser det ud til Sonyen er udsolgt, og der er kun få Panasonic tilbage, så hvem ved, om der kommer tilbud igen?...

Jeg synes også Philips 75PUS8303 er værd at overveje.
Det kan købes hos Elgiganten til 9999 kr., hvis du benytter dig af deres klubpris:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... pus8303-12
#306874
Hvor vil du finde Sonyen henne?
Philipsen er med IPS-panel, så HDR plejer ikke at være noget, der gavner specielt meget, grundet dets manglende native kontrast, men uanset hvad, finder du nok ikke et TV i denne størrelse og denne pris, der skal vælges pga. dets evne til at vise HDR...