Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fusser
#306773
Hej

Jeg har for 2 måneder siden købt Sony fjernsyn Sony 65AF8, som jeg er godt tilfreds med; men der er en ting som undre mig.

Det har et højt standby forbrug på ca. 23-25 W ifølge specifikationen skal det ligge på 0,5W
Forspurt Sony support fik oplyst jeg at den specificerende værdi kun er vejledende og at den målte værdi er at forvente. Dvs. 40-50 gange større end hvad der oplyses på deres hjemmeside

De oplyste at det kan skyldes at der kører aps i baggrunden, så det slog jeg WiFi fra. Det reducerede kun forbruget med 1-2 W. hvis overhovedet noget. Ligledes kunne jeg slukke på selve TV'et men dette ændrede intet

Hvad er op og ned

Mvh

Fusser
Brugeravatar
Af bbplayer
#306775
Jeg har også oplevet det samme. Det kom så på en tænd/sluk kontakt i forbindelse med noget lyn sikring oveni, hvor jeg bruger det på central kontakten.

Der er andre her på forum som har talt om at deres Chromecast kan tænde tv, så hvis man nu er på kabel, så er den altså åben for modtagelse, selvom tv er slukket. Det er nok en af grundene til det er tændt, og desværre så har jeg ikke fundet en mulighed for at fjerne eller slå den fra.

Og så længe tv er aktivt, sådanne, så vil en masse app jo aktivere sig selv og opdatere over net og andet.
Af Supergris
#306788
Det anbefales at have strømmen tændt på nyere OLED-TV, da det kører nogle vedligeholdsprogrammer, der forebygger burn in i den tid, det står standby.
Jeg kan ikke forstille mig, strømforbruget er så højt hele tiden, da det jo ligger laaangt fra, hvad de oplyser, som du selv skriver, så prøv at tage testen igen, og se om det ikke varierer, alt efter om programmet kører eller ej...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#306809
Vi har omtalt problemet med strømforbrug i stort set alle Sony-reviews de sidste mange år og det er et tilbagevænnende problem, som de tilsyneladende ikke magter at løse.
Af barslund69
#306882
Lyder vildt det bruger så meget.
Hvad tester du med??