Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#306652
https://www.whathifi.com/reviews/sony-kd-65xg9505

Læs konklusion

The very best TVs at this size are currently the LG C9 OLED and Samsung Q90R QLED, and it’s impossible to deny that, next to these, the Sony XG9505 lacks black depth, close contrast control and wide viewing angles.

But those TVs are vastly more expensive than this Sony. Take that into consideration and the Sony’s flaws are easy to live with, especially when it has so many strengths – from brilliantly balanced colours, to excellent detail and some of the best motion processing available at any price.
#306658
lennon skrev: 30. nov 2019, 11:44 Beckham_ OK pointe,men det vil efter min bedste overbevisning være så marginalt,at det ingenlunde retfærdiggør merprisen . Og slet ikke når man ser på de andre parametre hvor C9 er overlegent. LG C9 er jo meget tæt på at være det bedst billedperformende TV der overhovedet kan købes i 2019 ( - og fremtidssikret ). Er selv fodbold-freak og Sony fan - fodbold dækker vel 70% af min skærmtid - men jeg havde SLET ikke været i tvivl .
Er sådan set nogenlunde enig. Ville bare lige sætte en anden vinkel på tingene. Nogle gange har man jo sine favoritter og hvis trådstarter er glad for Sony er det her jo bestemt ikke noget dårlig tv på nogen måde.
#306700
Zion skrev: 30. nov 2019, 15:59 Nej det er ikke et dårlig tv. En Ford er heller ikke dårlig bil, men hvis du kunne få en Mercedes i samme klasse til billigere penge, så ved jeg godt hvad jeg havde valgt.
Hehe...her er jeg så lidt splittet. Jeg ser LG som Ford'en, men med ny teknik under hjelmen..:-)
#306768
tjpthomas skrev: 30. nov 2019, 12:46 For mig er Android TV faktisk også et plus... Det kan jeg dog godt fornemme at jeg er lidt alene med herinde 🤪
Slet ikke, jeg bruger det primært og hele tiden, udover direkte casts fra diverse mobil apps. Fuldt integreret i meget andet Google Nest (Home) grej, pærer/lys, musik/højttalere osv. Kunne aldrig drømme om at investere i et AppleTV :-)

Ungerne kan fortælle til Assistant hvad de gerne vil se, selv den yngste på 5 år fungerer det for ..

Kudos til Google!