Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#306626
Tja, jeg havde nok købt LG C9 til 7999 i Elgiganten i stedet for. Synes klart det er et bedre valg billedemæssigt medmindre du ikke ønsker oled.
#306633
Og at gå udenom OLED fordi ? Du lyder som du forholder lige præcis til alt som du kan æde på det område, og du tror en masse, fordi et par stykker skriver noget :) Så prøv at forhold dig til at der lige er solgt mange hundrede OLED skærme, og Danmark er en kendt fodbold nation, så mon ikke de ville skræmmes, når elgiganten og power ihærdigt forsøger at få alle over på LCD skærme?

Så du forholder dig nok en tand for meget til emnet omkring OLED, og så mener du LCD gør det godt nok.

Men nok om det. XG9505 er jo XF9005 efterfølger, og lige præcis den har selv flatpanels givet gode anmeldelser, så på den front er det nok en fin skærm.
#306639
Skal man tale Sony'en bare en lille smule op, så vil den nok håndtere netop sport\hurtige bevægelser en lille anelse bedre end C9'eren, da den har Sony's X-Motion Clarity system. Som du vil kunne se i testen af XF9005 (som har samme system) her på sitet findes der ikke noget bedre til netop denne disciplin.
#306643
Beckham_ OK pointe,men det vil efter min bedste overbevisning være så marginalt,at det ingenlunde retfærdiggør merprisen . Og slet ikke når man ser på de andre parametre hvor C9 er overlegent. LG C9 er jo meget tæt på at være det bedst billedperformende TV der overhovedet kan købes i 2019 ( - og fremtidssikret ). Er selv fodbold-freak og Sony fan - fodbold dækker vel 70% af min skærmtid - men jeg havde SLET ikke været i tvivl .
#306649
tjpthomas skrev: 30. nov 2019, 12:46 For mig er Android TV faktisk også et plus... Det kan jeg dog godt fornemme at jeg er lidt alene med herinde 🤪
Jeg har som sagt Sony født med android TV, og jeg købte hurtigt en AppleTV4k . Budskabet er,at du ikke skal lade smartTV delen styre dit køb, fordi du på et eller andet tidspunkt alligevel bør supplere med en ekstern box, for at få fuld glæde af smartTV .Om det så er AppleTV eller en Shield (Android) - er hip som hap . . .
#306651
Xg95 væsentlig dårligere kontrast, væsentlig mindre pop, væsentlig dårligere hdr, oled panel håndtere bevægelser bedre end lcd, så uanset kredsløb mv, opdatere et oled panel bedre. Oplyste sorte bjælker hver gang underteksterlyser op. Spar 1000kr og få langt bedre billedekvalitet.