Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#306251
jng skrev: 26. nov 2019, 13:52 Er der nogen, der tror på, at DR får tingene tl at virke nogenlunde som tidligere?
Jeg synes det er helt fair, at der er indkøringsvanskeligheder, når der er tale om så stort et projekt. I den perfekte verden kommer der en opdateret app til Samsung, men det går også, hvis den ikke gør.
#306272
Jeg tvivler desværre....

Det hele hakker og lagger når man vil se deres arkiv indhold.. ja helt umuligt at se noget med alle de afbrydelser hele tiden desværre....

Håber som sagt at de for styr på det..... Men tvivler desværre meget på det nu... :((
#306285
steadi skrev: 26. nov 2019, 18:37
jng skrev: 26. nov 2019, 13:52 Er der nogen, der tror på, at DR får tingene tl at virke nogenlunde som tidligere?
Jeg synes det er helt fair, at der er indkøringsvanskeligheder, når der er tale om så stort et projekt. I den perfekte verden kommer der en opdateret app til Samsung, men det går også, hvis den ikke gør.
Enig, den rigtige løsning er at købe et tv som producenten har rettet fejl på, så det virker igen. Eller klage over producenten og håbe de gider lytte.

Jeg er sikker på der er grænser for hvor mange quick&dirty fix man kan lave i en opdateret version som udnytter nyere funktioner og ikke vil virke på ældre.
#306322
Swingking skrev: 26. nov 2019, 23:07 Jeg tvivler desværre....

Det hele hakker og lagger når man vil se deres arkiv indhold.. ja helt umuligt at se noget med alle de afbrydelser hele tiden desværre....

Håber som sagt at de for styr på det..... Men tvivler desværre meget på det nu... :((
vi kigger på problemet, før var der en mulighed for selv at vælge mellem video kvalitet, det løste ofte problemet, vi undersøger om det skal geninføres eller om der er andre måder at løse det på.
#306324
bbplayer skrev: 27. nov 2019, 08:16 Jeg er sikker på der er grænser for hvor mange quick&dirty fix man kan lave i en opdateret version som udnytter nyere funktioner og ikke vil virke på ældre.
Sådan er det at være webudvikler. Der skal tages højde for mange ting, hvis det skal virke på tværs af alle browsere.
#306547
DRstreaming skrev: 27. nov 2019, 15:55
Swingking skrev: 26. nov 2019, 23:07 Jeg tvivler desværre....

Det hele hakker og lagger når man vil se deres arkiv indhold.. ja helt umuligt at se noget med alle de afbrydelser hele tiden desværre....

Håber som sagt at de for styr på det..... Men tvivler desværre meget på det nu... :((
vi kigger på problemet, før var der en mulighed for selv at vælge mellem video kvalitet, det løste ofte problemet, vi undersøger om det skal geninføres eller om der er andre måder at løse det på.
Det lyder bare dejligt , håber at i ligger det ind igen så man selv kan vælge Video kvalitet igen , for før den Nye opdaterning havde vi ingen problemer overhodet... og som sagt tv er fra 2017 så helt gammelt er det jo ikke allerede....
#306682
TV: LG 49-UF772V-ZP (2015/2016)
Udbyder: YouSee (ingen luftantenne)

Som flere andre virker hbbtv heller ikke hos mig på DR1 osv., men legacy-løsningen på DR Ultra fungerer… sådan da.

Selve brugergrænsefladen fungerer i bund og grund, men der er mange steder hvor tingene ‘stopper’ før tid. På ‘Alle Programmer A-Å’ kan man f.eks. kun scrolle ned til B, så er det som om der ikke er mere.

Og mere irriterende: halvdelen af videoerne kan slet ikke afspilles! Jeg har lige set aftenens afsnit af Barnaby uden problemer, men da jeg ville fortsætte med aftenens afsnit af Endeavor (som jeg ikke kunne finde på nogen anden måde end ved at søge efter titlen – den stod ikke under dagens programmer eller andet), fik jeg følgende besked:

“Videoen kan ikke afspilles

Indholdet af denne video kan ikke afspilles på denne enhed. Vi anbefaler, at du afspiller videoen fra en anden enhed – evt. via browseren på din computer.”

Det samme gør sig gældende for en række andre videoer (har indtil videre set det ved ‘Sådan holder du dig ung’, ‘Gåden om den egyptiske underverdens dyr’, ‘Mageløse Madagaskar’ og ‘Sydamerikas utæmmelige natur’, og der er sikkert andre).

Jeg kan godt afspille disse videoer fra appen på min telefon og iPad eller fra en browser, men nu var det jo ligesom tv’et jeg gerne ville se det på. Den eneste måde jeg har fundet at se disse videoer på tv’et, er ved at bruge dets indbyggede browser og finde dem på dr.dk, og det er mildest talt bøvlet.

Jeg mindes ikke at være stødt på disse problemer før opdateringen før nogle uger siden.
#306703
JanusJacquet skrev: 1. dec 2019, 00:26 TV: LG 49-UF772V-ZP (2015/2016)
Udbyder: YouSee (ingen luftantenne)

Som flere andre virker hbbtv heller ikke hos mig på DR1 osv., men legacy-løsningen på DR Ultra fungerer… sådan da.

Selve brugergrænsefladen fungerer i bund og grund, men der er mange steder hvor tingene ‘stopper’ før tid. På ‘Alle Programmer A-Å’ kan man f.eks. kun scrolle ned til B, så er det som om der ikke er mere.

Og mere irriterende: halvdelen af videoerne kan slet ikke afspilles! Jeg har lige set aftenens afsnit af Barnaby uden problemer, men da jeg ville fortsætte med aftenens afsnit af Endeavor (som jeg ikke kunne finde på nogen anden måde end ved at søge efter titlen – den stod ikke under dagens programmer eller andet), fik jeg følgende besked:

“Videoen kan ikke afspilles

Indholdet af denne video kan ikke afspilles på denne enhed. Vi anbefaler, at du afspiller videoen fra en anden enhed – evt. via browseren på din computer.”

Det samme gør sig gældende for en række andre videoer (har indtil videre set det ved ‘Sådan holder du dig ung’, ‘Gåden om den egyptiske underverdens dyr’, ‘Mageløse Madagaskar’ og ‘Sydamerikas utæmmelige natur’, og der er sikkert andre).

Jeg kan godt afspille disse videoer fra appen på min telefon og iPad eller fra en browser, men nu var det jo ligesom tv’et jeg gerne ville se det på. Den eneste måde jeg har fundet at se disse videoer på tv’et, er ved at bruge dets indbyggede browser og finde dem på dr.dk, og det er mildest talt bøvlet.

Jeg mindes ikke at være stødt på disse problemer før opdateringen før nogle uger siden.
Jeg er rimelig sikker på, at DR ikke automatisk har rettigheder til udsendelserne på smart tv, og det er derfor, at du stadig godt kan se samme serier på andre enheder.
#306779
DRstreaming skrev: 22. nov 2019, 15:18 Vi har nu rette fejlen med rød knap på DRs kanaler, (fre 22.11). Dem der har oplevet fejl med "rød knap "og fik beskeden at " tv ikke har forbindelse til internettet" må gerne teste på eks tv kanal DR1 (kabel/antenne) og melde om der forsat er problemer. Skriv her i tråden eller via DRs support http://dr.custhelp.com/. Enkelte tv kan måske forsat opleve hvid skærm (eks LG) når man starter DR hbbtv, I må gerne melde om I forsat har problemer. skriv tv model og årgang , her i tråden eller via DRs support http://dr.custhelp.com/
D.D. er der stadig kun hvid skærm på DR 1, 2, 3 og Ramasjang - DR Ultra ligner iconet det gamle icon, der virker hbbTV.

LG EF950V (modellen kom efteråret 2015).
YouSee kabelTV (DVB-C).
#308016
D.D. er der stadig kun hvid skærm på DR 1, 2, 3 og Ramasjang - DR Ultra ligner iconet det gamle icon, der virker hbbTV kun på... 22" Full HD Flat Smart TV H5615 model UE22H5615AKXXE

Samt på vores nye Sony Android TV fra 2017 lagger og hakker det hele tiden når vi ser streaming fra det nye DRTV man kan ikke selv vælge kvalitet som man kunne med den gamle version af DRTV desværre ... Kommet det ikke til den nye version så man kan gøre det ?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13