Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#306455
bendix skrev: 28. nov 2019, 15:16 Jeg kunne personligt godt tænke mig at se hvordan du fik din 75” ind i din stue 😊, har du billede
På forhånd mange tak
Den leveres først på Tirsdag, men ja kan da godt smide et billede op, når den hænger på væggen :)
#306456
George1 skrev: 28. nov 2019, 15:36 Må håbe det bliver billigere til BF, så har du lidt til julegaver😉
Ja kunne være dejligt ;)

Men tror det ikke, de ville også kun give mig sikkerhed ift. blackfriday og en evt udbetaling af difference - så hvis TV falder i næste uge, så er det bare synd.. :)

Det tænkte jeg jo lidt over - er det fordi de reelt mener der er stor potentiale for et fald i pris indenfor de næste 30. dage ?

Men igen, jeg fornemmer der ikke er mange skærme tilbage af denne model hos de 2 forhandlere i danmark, så må bare æde den :)

Man kunne jo også forstille sig, at butikkerne laver en optjekning dagen inden black friday - og vurderer om visse produkter skal pilles af BF tilbud, fordi de har solgt "mange" af dem i den seneste måned, og derved vil skulle igang med at udbetale en del i difference - omvendt set ved jeg ikke om man "flueknepper" så meget (et simpelt excell kan jo typisk pr. automatik trække disse oplysninger fra deres system) - men jeg opfatter alligevel at butikkerne måske ikke har så stor avance på nogle af de store skærme her, anyway ;)
#306459
Ikke for at tage glæden fra dig, da du sikkert har gjort dig dine overvejelser, men alt for dyrt, hvis du spørger mig, især hvis man eksempelvis sammenligner med Sony XF9005 til 13.000 kr., som dog ser ud til at være udsolgt.
Da du ser ud til at vægte HDR-gengivelsen højt, er der måske ikke så mange alternativer, ellers mener jeg Philips 75PUS8303 til 9.999 kr. til klubpris hos Elgiganten er mere spiselig, dog med IPS-panel, dermed ikke HDR-gengivelse i top, men utrolig meget TV for pengene...
#306484
Supergris skrev: 28. nov 2019, 17:06 Ikke for at tage glæden fra dig, da du sikkert har gjort dig dine overvejelser, men alt for dyrt, hvis du spørger mig, især hvis man eksempelvis sammenligner med Sony XF9005 til 13.000 kr., som dog ser ud til at være udsolgt.
Da du ser ud til at vægte HDR-gengivelsen højt, er der måske ikke så mange alternativer, ellers mener jeg Philips 75PUS8303 til 9.999 kr. til klubpris hos Elgiganten er mere spiselig, dog med IPS-panel, dermed ikke HDR-gengivelse i top, men utrolig meget TV for pengene...

Helt okay, for glæden kan du heller ikke tage fra mig :)

Er ret velovervejet køb, og føler klart det er det rigtige valg, og ikke kun grundet HDR men adskillige faktorer der har gjort udslaget.

Og mht pris, som du kan se i trådstarter, så er de skærme jeg har haft som mulige stadigt i et prisleje af ca. 20k+, Og denne skærm har været valgt i mine tanker de sidste uger.

2 priser pt. på hhv. 29k og 23k, forventer ikke meget af BF, og med få antal skærme i de 2 forretninger der forhandler denne skærm, så er det okay med de 23k (med prisgaranti ift. BF).
#306862
OPDATERING:

Min skærm ankom i dag, men ak nej... :( O-O :(

Kontroller kassen er intakt mens fragtmanden er der, ok fint.

Men bemærker så efterfølgende, at:

1. Serienummeret på kassen, stemmer ikke overens med serienummeret på faktura
2. Kassen er tapet langs hele den ene side, har altså været åbnet

Været i dialog med forretningen et par gange i dag, og de vil kigge på "hvorfor et nyankommet TV fra fabrikken mandag 2.December, har en kasse der har været åbnet og et serienummer der ikke passer udenpå"....

Jeg vil ikke åbne kassen, da jeg tænker DEMO MODEL fra forretningen, eller retur vare fra kunde.

Da vi handlede i Torsdags over telefonen, spurgte jeg udtrykkeligt ind til, om det var helt nye skærme vi talte om, og fik over telefonen bekræftet med et rungende JA - De var så udsolgt i sidste uge, men fik en ny mindre sending in her mandag 2. December (hvis ny sending i går, hvorfor så åbne min vare/bytte kasse om) ?

Så rigtig vemodig lige nu faktisk, har brugt meget tid og søgen, og følte det helt rigtige køb, og så ender man i sådan en trist situation. (Måske det bare er ved at blive hverdagen når man handler, sådan apropos Kontant fra sidste uge, med "de forsvundne tilbud" / og hvordan visse butikker opfører sig).

De har ikke flere skærme, omend den stadigt figurerer på deres netside, som værende til salg i deres udvalg.

Jeg har googlet på nettet, om man kan finde noget info i menu omkring hvor lang tid skærmen evt har kørt - og det kan man via Service Menu, men kan også se at der er en factory reset mulighed, og tænker den også nulstiller TV'ets panel timer til nul.

Så hvis jeg beholder denne skærm her uden forklaring, så kan det i realiteten have været en udstillingsmodel, der har stået i forretningen siden 2018... (kørt mange timer) - Er jo ikke sådan et produkt jeg har bestilt...

Er godt nok trist lige nu.... :((
#306883
Supergris skrev: 4. dec 2019, 03:10 Det er sikkert det, der følger med, når de lokker med 30 - 50 dages prøvetid. Nogle skal jo betale for det...
Ja meget vel, men så bør forretningen også være ansvarlig og fortælle en evt. kunde at det er en udstillingsmodel, eller en returneret vare fra en kunde - man kan da ikke bare lade som ingenting, og sende en opbrudt kasse til en kunde og gøre som ingenting ?
#306886
Sådan noget forbandet l.o.r.t. - Damn jeg føler med dig - har selv lige gennemgået forventningens glæde i en lille uges tid så når kassen endelig kommer SKAL det bare være en god oplevelse.. Mit TV eventyr endte dog lykkeligt:-)

Håber i finder en god løsning!!

/Burke
#306966
Hvis du ikke har fundet en god løsning, har nogle Elgiganten stadig 9FN på lager, mon ikke de vil sælge til kr 23000 (kan måske pruttes længere ned da 9FN køre på sidste vers) skal selvfølgelig garentere at skærmen er spritny.
#306970
George1 skrev: 5. dec 2019, 10:57 Hvis du ikke har fundet en god løsning, har nogle Elgiganten stadig 9FN på lager, mon ikke de vil sælge til kr 23000 (kan måske pruttes længere ned da 9FN køre på sidste vers) skal selvfølgelig garentere at skærmen er spritny.
Hey George,

Afventer stadigt at forretningen skal vende retur... 2 dage siden jeg havde kontakt med dem både pr. tlf og mail med billeder...

Hvorhenne kan du se at Elgiganten har denne skærm ?

Edit: Ahh oki, jeg kigger via pricerunner, der figurerer Elgiganten ikke - men du har ret inde på elgigatens egen hjemmeside er skærmen stadigt til salg.
#306974
SealDK skrev: 5. dec 2019, 12:15
George1 skrev: 5. dec 2019, 10:57 Hvis du ikke har fundet en god løsning, har nogle Elgiganten stadig 9FN på lager, mon ikke de vil sælge til kr 23000 (kan måske pruttes længere ned da 9FN køre på sidste vers) skal selvfølgelig garentere at skærmen er spritny.
Hey George,

Afventer stadigt at forretningen skal vende retur... 2 dage siden jeg havde kontakt med dem både pr. tlf og mail med billeder...

Hvorhenne kan du se at Elgiganten har denne skærm ?

Edit: Ahh oki, jeg kigger via pricerunner, der figurerer Elgiganten ikke - men du har ret inde på elgigatens egen hjemmeside er skærmen stadigt til salg.

Edit2: Dog ikke, 75"'eren er nedtonet på deres hjemmeside, kun 55" og 65" tilgængeligt.