Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#306327
Det er jo ikke et BF tilfælde, det er dagligdag, og sådan gør de med alle kunder på en ny avis uge, og folk kommer forbi for at købe tilbuddet. Så er det enten ikke på lager, eller udsolgt, har selv prøvet det med andre produkter.

Ved egentlig ikke om elgiganten altid har købt samme tricks, synes ikke jeg har oplevet det der?
#306328
DR sætter blot fokus på, hvoledes den udvidende forbruger bliver "vildledt". Jeg tænker, at det er en gængs snyde-metode, at lokke intetanende kunder til, at købe et dyrere produkt end forbrugeren ønsker.

Endvidere, så er en del BF tilbud ikke nødvendigvis billigere end andre tilbudsuger på året - andet end når de gamle modeller skal sælges ud inden de nye.

Derfor skal man altid være varsom, og kender prisudviklingen på et givent produkt over et helt år... før det er et godt tilbud.

Det er derfor, at Flatpanels og dens brugere er det bedste sted, at holde sig orienteret om pris- og produktudviklingen. ;) :)
#306342
Kan huske at Elgiganten flere gange havde Sonys anmelderroste STR 1080 eller andre vare på tilbud, og de var “udsolgt“ alle de gange jeg kiggede ind i deres butikker i forskellige byer.
Jeg har simpelthen mistet troen på deres såkaldte tilbudsavis.
Havde lignende oplevelser med Fona...
#306352
Jonassen skrev: 27. nov 2019, 18:03 Kan huske at Elgiganten flere gange havde Sonys anmelderroste STR 1080 eller andre vare på tilbud, og de var “udsolgt“ alle de gange jeg kiggede ind i deres butikker i forskellige byer.
Jeg har simpelthen mistet troen på deres såkaldte tilbudsavis.
Havde lignende oplevelser med Fona...
Der har jeg andre gode og positive oplevelser.

Grundet prisfejl og prismatch eller udgående varer, så har jeg flere gange fået vare til spot pris, som HUE produkter, og for andre TV , og så lidt starwars ting senest, til småpenge, som jeg synes var en god handel. Ikke at glemme min gamle 43" LG skærm som gik udu efter næsten 20 måneder, og elgiganten kunne ikke ordne den, så jeg fik alle penge refunderet. :)

Vi, som kunder, har mange forskellige oplevelser, og jeg må sige, jeg har været lidt heldig på nogle områder hos elgiganten.

Men derfor stopper det dem nok ikke fra at snyde kunder med udsolgte tilbud som du har oplevet.
#306388
Ikke noget nyt i det, eller unikt for Power for den sags skyld.

Uanset hvad kan man normalt bare bede om at de bestiller varen hjem, hvis de påstår den er udsolgt. Har aldrig oplevet ikke i sidste ende at få varen.
#306429
Zion skrev: 27. nov 2019, 23:28 Du kan også bare købe den over deres webshop, hvor svært kan det være.
Jeg synes ikke, at det retfærdiggøre snyd. Folk der bruger click & collect er enten ivrige efter at købe et produkt eller desperate. F.eks. hvis et køleskab eller en vaskemaskine går i stykker - og det gør de altid ubelejligt. Det er omkostningsfulde og uforudsete udgifter, så man vil da gerne spare så meget som muligt samt have det med det samme! Du sparer ikke ved, at det skal fragtes. Uanset hvad, så er det ulovlige metoder Power bruger. Det værste var, at se deres markedschef fuldstændigt benægtede det med en slesk attitude. Ham fra Bilka tog da i det mindste ansvar. O_O
#306463
jng skrev: 28. nov 2019, 17:07 Ni ud af 10 eller sikkert endnu flere af de herrer og damer, der nu er utilfredse med power, skal såmænd nok stå i køen, næste gang, der er et 'godt' tilbud...
Nu er der flere steder hvor der er prismatch så man kan sagtens gå udenom dem
#306464
POWER er en profit-butik, der manipulerer/snyder/pisser på deres kunder, som ikke kommer igen efter en dårlig oplevelse... bare min uforbeholdne mening. - som i øvrigt gælder alle andre butikker uanset indhold af produkter eller service.

POWER "lever" IKKE af de personer, som står i kø, hver gang når ny butik åbner med begrænset CHOK-tilbud... det er et simpelt marketings-gimmick.

POWER´s personale er provisionslønnet, hvis fornemmeste opgave er, at manipulere kunden til, at købe den vare som butikken har størst avance på - ikke de avis annoncerede produkter. Gælder iøvrigt også Elgiganten.

POWER skal "leve" af de almindelige hverdags kunder som vil købe på almindelige dage, og via deres click & collect, hvilket DR Kontant dokumenterer er bevidst fup & svindel.

Som forbruger, bør man være nuanceret og tage sine realistiske forbehold jf. en given butiks "skarpe" tilbud samt leveringstidspunktet jf. med den minimale lagerbeholdning i Danmark, som er et lille land.

Både POWER eller Elgiganten har deres hovedlager i Sverige, hvorfra de fleste produkter bliver afsendt fra , hvis vedkommende køber direkte online, hvor der må forventes en to-tre-fire ugers leveringstid.
Senest rettet af Gromit 28. nov 2019, 17:46, rettet i alt 3 gange.