Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af David Munch
#306137
Hej, jeg forventer at samle et LG C9 55" op her til Black Friday, og skal i den forbindelse også have et vægophæng, men jeg aner næsten intet i den forbindelse.

Udover at ophænget skal understøtte de VESA mål som TV'et har, er der så andet man bør tænke over?

Er vippefunktion (Hvilket jeg forventer man kan få) noget man nogensinde vil få brugt i TV stuen?
Er udseendet noget værd? Jeg går her ud fra at all-in-one ophæng nok er store og grimme, så bør man betale en mer-pris og få et mindre som passer bedre til TV'et, eller er der intet at komme efter?
Er pris kontra kvalitet noget man bør jagte med sådan et ophæng som bare er lavet af lidt metal?

Andre ting?

Tak for feedback. :)
Brugeravatar
Af elcom
#306148
Jeg gik med Vogel Thin 505 til mit 55" LG C9. Mit fokus var udelukkende at få det så tæt på væggen som muligt.
Ophænget virker fint, men jeg måtte dog have vinklet kabler til netværk og antenne stik for at få det til at hænge rigtigt.
#306152
Som Elcom skriver er et Vogel Thin 505 et godt valg , det sidder tæt på væggen.......
og koster omkring de 899

eller et beslag i biltema, de koster omkring 200 men sidder ikke så tæt på væggen i forhold til det andet....
Af Bull
#306292
elcom skrev: 25. nov 2019, 15:43 Jeg gik med Vogel Thin 505 til mit 55" LG C9. Mit fokus var udelukkende at få det så tæt på væggen som muligt.
Ophænget virker fint, men jeg måtte dog have vinklet kabler til netværk og antenne stik for at få det til at hænge rigtigt.
Hvad måtte du gøre ved dine kabler ??
sidder de helt bøjet bag tvét eller kan de liige gå
Brugeravatar
Af elcom
#306296
Bull skrev: 27. nov 2019, 09:23 Hvad måtte du gøre ved dine kabler ??
sidder de helt bøjet bag tvét eller kan de liige gå
Jeg bruger TV'et i soveværelset, så har kun en enhed (Apple TV 4K) sat til HDMI, og der har jeg brugt en af de sidevendte stik.

For antenne og netværk købte jeg vinklede stik (adapter til antennekablet) og det har gjort at det lige præcis hænger plant, men bagsiden af antenne stikket er stort set helt henne og røre væggen. Man kan dog sikkert finde bedre vinklede antenne kabler, mit er bestemt ikke det mindste.
Det var denne vinkel adapter jeg købte, de kan helt sikkert fås mindre og langt billigere.
http://hificable.dk/produkter/23-divers ... ter-2-stk/

Uden vinkler kunne det aldrig have hængt med det ophæng.

Ophænget var nemt at sætte op og få TV'et på og af. Det er dog noget bøvl at komme til stikkene, specielt de bagudvendte, når TV'et hænger, men det var dog forventet.

TV'et hænger ca. 7 cm fra fronten af TV'et til væggen.