Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af hks777
#306252
jeg er flyttet hjemmefra og skal købe et anlæg til mit tv. Da det snart er black friday, vil jeg gerne have nogle ideer hvilke ting jeg skal kigge om kommer på tilbud.

Jeg har et budget på omkring 8000 kr. Det skal bruge til at se tv og netflix via chromecast og blu ray film.

Det skal ikke bruges så meget til at høre musik på, det har jeg hovedtelefoner til. Det må også gerne være god til det, men det er ikke så vigtigt som er det er godt til tv og film.

Jeg har ikke så meget plads, så det skal være et kompakt setup, dvs en soundbar eller 2 reol højtalere og en subwoofer(sub er nice to have, ikke et krav) eller to mindre gulvhøjtalere.

Hvordan skal jeg forbinde mit tv til anlægget via hdmi eller et optisk kabel ?
Jeg har en bluray afspiller jeg også skal have forbundet.
Det jeg køber skal have en dac enten som standalone eller indbygget i forstærkeren.

Det skal helst være nye dele og skal kunne købe i DK.

Jeg har en lille stue omkring de 15 kvm

Hvilken løsning er den bedste og hvilken for jeg mest lyd for pengene?
Af Magn
#306505
Beoplay S8 er nogle rigtig gode højttalere, især til tv brug! Ved de ikke er i produktion mere, men det kan være at et par b&o butikker har et sæt eller to liggende på deres eget lager?
Af kena
#306574
Har du overvejet Kef LSX? Det er aktive højttalere, der ikke fylder meget. De kan købes til 9000 kr her i DK, men jeg fik dem leveret fra tyske Amazon for lidt over 6000 kr. De fås i 5 forskellige farver. Der er Spotify Connect, AirPlay 2 og de fleste streamings tjenester. Har forbundet dem optisk til TV. Det smarte er at der er en god DSP funktion, så du med en app kan tilpasse dem lytterummet. Og så synes jeg, at de lyder virkeligt godt..... Der følger ikke en sub med, men du kan koble en på efterfølgende, hvis du føler at det er nødvendigt.

Her er en god anmeldelse med YouTube video:
[URL][/https://darko.audio/2018/10/a-short-fil ... e-kef-lsx/
URL]