Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af A11M
#305879
Hej

Jeg vil gerne anskaffe mig et af ovenstående surround. Er dog i tvivl om hvilken jeg skal gå med.
Jeg er meget forvirret omkring valget og om jeg vil få udbytte af Dolby Atmos.

Spørgsmålet er om der er forskel på disse 2 produkter?
Jeg ved at HW-N960 ikke kan klare eARC, men Q96R kan. Hvilken betydning har dette, og har det stor betydning?

Mit TV er et SUHD Samsung UE55mu8005. Jeg har i tankerne at køre Netflix Premium.
Kan jeg på en eller anden måde gøre brug af Dolby Atmos fra dette TV med et af ovenstående Surround? Og har jeg brug for evt. Apple TV 4K til et setup?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af hans123
#305881
helt klart Q96R pga eARC så passer den også til næste TV

Men læs lige lidt på udenlandske forum før du køber, der har været flere uheldige ting.
Måske de er løst nu..
Af A11M
#305884
Hej Hans.

Tak for dit svar.

Jeg har læst at der skulle være problemer med forbindelserne mellem højtalerne, sub og soundbaren, men det skulle være løst nu med en opdatering.

Det tænkte jeg også på, men har eARC betydning for lyden eller andet?
Af Hr. Hjort
#307260
Har selv købt en q96r i forventningen om at den understøtter earc. DET GØR DEN IKKE.

Har dd fået flere forskellige svar fra samsung. Samsung support aner ikke en skid om deres produkter.

Seneste svar er at det kun er i UK at der er udkommet en earc opdatering. Denne vil komme senere til dk men hvornår vidste de ikke.

Forresten oplever jeg at lyden er forsinket i forhold til billedet og det kan ikke justeres.!!
Af aalb1970
#307263
Hr. Hjort skrev: 10. dec 2019, 14:06 Forresten oplever jeg at lyden er forsinket i forhold til billedet og det kan ikke justeres.!!
Det lyder træls. Gælder det for alle lydkilder, dvs. også dem som er sluttet direkte til soundbaren?