Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#304828
Spørger du mig til holdninger, så er min holding den simple at ALT har brug for mere bitrate ;-)

...Men "spørger" man bare encoderen med dens predifinerede kvalitetssetting, hvor man sigter efter en accepteret given grad af kvalitetstab i forhold til originalmaterialet forbundet med en encoding med variabel bitrate med et sådant predefineret kvalitetsniveau som mål, så får tegnefilmen som reglen altid mindre bitrate end "løbeturen i skoven", fordi encoderen betragter tegnefilmen som mindre kompleks i forhold til at opnå samme accepterede kvalitetstab i forhold til originalen.
Brugeravatar
Af Naiera
#305368
Jeg fik tjekket Big Mouths bitrate. Den er UNDER 1 Mbps! Så er det sgu da ikke så underligt, at det til tider ser helt latterligt dårligt ud. Netflix burde skamme sig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#305860
Er der nogen, som har mulighed for at måle Disney+'s 4K? Min DNS-opsætning (eller Disneys servere?) lader mig stadig ikke komme op i over deres 1080p stream...

Hvis nogen med Atmos-udstyr tilsluttet har mulighed for også at tjekke Apple TV+ på lydsiden. Jeg mistænker, at den går noget højere op i bitrate, når man får Atmos streamet igennem.
Brugeravatar
Af bendix
#305864
Øv, min gamle Air kommer højst op på version 10.11.6 og Xcode kræver 10.12.4, findes der andre programmer jeg kan måle bitrate med?
Af aalb1970
#306867
Eurosport Player er tilsyneladende gået tilbage til at streame i 25 fps i stedet for 50 fps :-( Jeg antager, at det samme er tilfældet for Dplay som bygger på samme streamingplatform.

Det er dårlig nyt for dem der er på udkig efter et alternativ, når Discoverys kanaler ryger ud af Yousees sortiment ved årsskiftet.
Af aalb1970
#306953
Jeg målte på Dplay i går og de streamer heldigvis i 50 fps på Eurosport kanalerne. Antager at det er det samme på de øvrige kanaler, når de sender sport. Så problemet synes isoleret til Eurosport Player.
Af OleA
#308429
Er der nogle der har en aktuel opdatering på streaming af DPlay Live sport vs Eurosport Player? Bitrate og fps?
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#308576
Edit:
Hejsa alle. Jeg lånte en arbejds mac med hjem for at tjekke bitraten på dolby atmos (DD+) den ligger på omkring 770 Kbit/s på apple tv, testet med IT
Senest rettet af OrigT-Duck 8. jan 2020, 07:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Naiera
#308593
Øh, nej?
Brugeravatar
Af Naiera
#308604
Der er sgu da ikke nogen bitrate der er 770 Mbps.

Jeg testede det der nogle steder kaldes Canal Digital Go, og bitraten på DR1, TV2 Sport og TV2 Sport X ser ud til at være identisk.
canaldigitalgo.jpg
canaldigitalgo.jpg (211.72 KiB) Vist 4324 gange
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 47