Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#305739
Hej med jer

Jeg har lidt en udfordring, jeg regner med at købe Beosound stage til vores tv. Men jeg har tv’et på OP1 Next som er en træfod. Tv’et er et 65”A1.

Har i nogle forslag til hvordan det kan gøres på en elegant måde.
#305764
Ja, korrekt. Den lige del sættes under skruerne på TVet og de vinklede ben bruges til at fæste soundbar på. Så sidder den flush med bagsiden på TV’et.
#305772
Husk at smide et billede når du har det oppe og stå. Det lyder som en fed kombination. Vær dog OBS på, at den måde, som Stage hænger på, kun er en slids på et par cm, så den låses ikke på beslaget i vertikal retning, men kan løftes af hvis man er uheldig. Ikke anderledes end når det meste andet vægmonteres, men værd at huske hvis man kunne finde på at tage fat på soundbar hvis man lige vil flytte på møblet.
Brugeravatar
Af bendix
#305773
Jeps det gør jeg, jeg har skrevet lidt med malte Kidde som har lavet OP1, han mener godt at tv’et kan hæves mere så Stage ikke skygger for samlingen ved de forreste ben på OP1. Se model billede jeg har indsat.

Bronze farven af Stage er vidst i restordre og den tror jeg passer bedst. Træ varianten er for pebret desværre.
Vedhæftede filer
4D35B322-B1BE-4AFE-A097-FAA40B4CC37F.jpeg
4D35B322-B1BE-4AFE-A097-FAA40B4CC37F.jpeg (43.68 KiB) Vist 6423 gange
Brugeravatar
Af bendix
#306619
Jeg har forudbestilt Bronze, og håber den kommer den næste uges tid.

Mit tv har ikke E-ARC men kun ARC. Skal jeg være opmærksom på noget der? Er der noget workaround jeg kan gøre? Jeg bruger alm tv-ATV4K og PS4.
Brugeravatar
Af bendix
#309765
Øv, det virker ikke til at jeg kan få monteret Stage med OP1, jeg anullerede min bestilling. B&O mener at det er måden stage væghænges på,der er problemet. De foreslog først din løsning Torben. Men ved nærmere undersøgelse mente de ikke det kunne fungere.

Min næste tanke er at have en Beosound 2 stående ved siden af. Men det kan vel ikke sammenlignes med stage? Jeg tænkte udelukkende at bruge lyddelen via AirPlay til ATV4K. Og så nøjedes med at bruge Beosound 2 til film. Og øvrigt musik selvfølgelig.
Brugeravatar
Af bendix
#309772
Milo Radio sagde det var til stage, fordi det ikke kunne monteres med beslag direkte under tv’et. Meen det lyder bare mærkeligt. Han mente ikke at hverken det du linkede til eller Vogels eget kunne bruges. Pga hullerne til stage. Måske jeg skulle låne en Stage af B&O. Ville virkelig gerne have det setup.
Brugeravatar
Af bendix
#309773
OP1 annonceres faktisk som at være kompitabelt med en soundbar. Jeg skrev til Aurora som er den danske importør, de sagde det ikke var muligt at sætte en soundbar under. Meen på deres hjemmeside under OP1 står der at en soundbar nemt kan tilsluttes. Så længe man ikke overskrider sen samlede vægt. Milo radio havde do held med at sætte en JBL soundbar under. Men den var meget lille og tv’et de testede på var 48”. Mit er 65. Lige før det er en reklamation værdigt.