steadi skrev: ↑19. nov 2019, 23:06
bbplayer skrev: ↑19. nov 2019, 22:27
steadi skrev: ↑19. nov 2019, 22:08
Vi kan fint anvende den gamle DRTV app på vores Samsung fra 2016 (købt i '17), men endnu ingen udsigt til en opdatering.
Kan jeg selv fremtvinge en opdatering, eller skal jeg bare være glad for, at jeg i det mindste fortsat kan anvende den gamle DRTV?
Tror du skal være glad for DR har lavet en Quick&Dirty fix for dem som sidder med et mangelfuldt tv, som ikke længere opdateres, selv efter 1 år, som flatpanels nævner ofte i deres anmeldelser, og særlig påpeger de trækker point fra producentens tv, fordi de kun leverer opdateringer i 1 år.
Så glæd dig lidt og den gode support som DR forsøger at leverer, hvor Samsung og LG nok for længst har opgivet kunderne og vil have du køber nyt tv igen.
DR's app er bare ikke over 1 år gammel på Samsungs platform, så jeg synes det virker usandsynligt, at den allerede er opgivet igen.
Jeg satser stadig på, at det er opdateringen, som bare er langsom. Sker der ikke noget om et par dage, så prøver jeg DR - men de har nok mere end nok at se til pt.
I modsætning til bbplayer mener jeg at DR har en forpligtigelse til at sikre at den måde der tilbydes adgang via hbbtv er bagudkompatibel med de smart TV, som står ude i hjemmene, også dem som er fra 2010.
Det er ikke realistisk at TV fabrikanterne udvikler programmel for at tilpasse sig, hvad DR måtte finde på af smarte finesser. Apparaterne er lavet til det internationale marked og europæiske standarder, f.eks. hbbtv, så det kan simpelthen ikke lade sig gøre for fabrikanterne at lave opdateringer til mange forskellige platforme.
Det er fint nok at DR lave nye smartere løsninger, men de bør ikke frigives før de er afprøvet på ganske almindelige ældre modeller fra Samsung, B&O, LG og Philips etc.
Det er derfor jeg i mit indlæg 13/11 kl. 23:15 foreslog at jeg bringer mine TV til DR, for at teknikere kan finde ud af, hvad der går galt, og derefter tilretter de scripts og andet, som styrer det hele.
Til DRstreaming angående indlægget af 15/11 17:03:
"indgang via ultra kanalen vil virke på alle modtagere:
ja vi har rullet tilbage på DR ultra kanalen til den gamle app og pt kun denne kanal og pt kun på DTT
,vedr Philips 47PFL4007T/12 , desværre. jeg tror det tv er fra ca 2012 iflg min liste, så det vil forsat få den gamle app og vi har ikke rettet din "gamle fejl med undefined kasse"
kan jeg kun sige, at det er fint, at i har kunnet styre funktionaliteten for de fleste apparater, ved at lægge adgangen via ultra kanalen. Det at nu over 5.000 har kigget på indlægget beviser, at der er mange andre end ejere af ældre Samsung og Philips Smart TV, som mistede funktionaliteten i forbindelse med den nye DRTV.
Med hensyn til min onkels Philips 47PFL4007T/12 i Varde området, som ganske rigtigt er fra 2012, har Philips hårdnakket påstået, at det er DR, som producerer undefined kassen. Skal jeg forstå svaret sådan, at det nu erkendes at det er DR, som laver den? Hvis ja, anmoder jeg igen om, at der i forbindelse med gennemgang af jeres programmel bliver lavet det, som skal til, for at hbbtv kan køre normalt på min onkels TV og andre TV, som fik dette problem ved jeres ændring af DRTV i efteråret 2017, som jeg beskrev her:
viewtopic.php?f=2&t=40492&start=20
På forhånd tak.