Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305616
DRstreaming skrev: 18. nov 2019, 13:47 Det er primært samsung tv fra ca 2012-2016 der har problemet,
Dog kan det være andre moddeller . jeg har hørt om en enkelt "Grundig" og en enkelt panasonic 2012 der har problemet. løsningen er den samme gå ind på dr ultra tv kanalen.
Mit Phillips Android Smart tv (android version 5) har samme problem. Men Ultra-løsningen fungerer fint.
#305638
Jeg kan se, at DR nu har lavet en løsning via DR Ultra, som løser det på bla. Sony og Phillips.
Hvad er status i forhold til øvrige fabrikater?
- jeg har et BeoVision 11, hvor den røde knap ikke længere kommer frem - heller ikke på DR Ultra.
Vi har Stofa.
Senest rettet af Jesper S. 19. nov 2019, 13:45, rettet i alt 1 gang.
#305651
DRstreaming skrev: 18. nov 2019, 13:47 opdatering:
vedr DRTV fejl med rødknap ( tv siger det ikke har internet) er løst med work around ved at rulle tilbage til den gamle DRTVapp på DR ultra tv kanalen
* DTT (fredag)
* kabel yousee (mandag )
dvs gå ind på tvkanalen DR ultra og start DRTV via rødknap som normalt.

Det er primært samsung tv fra ca 2012-2016 der har problemet,
Dog kan det være andre moddeller . jeg har hørt om en enkelt "Grundig" og en enkelt panasonic 2012 der har problemet. løsningen er den samme gå ind på dr ultra tv kanalen.
Hej DRstreaming

er der nogen tidshorisont på, hvornår det kommer på Stofas net?
#305671
Det virker heller ikke her (Stofa). Jeg synes også, det fremgår af de tidligere indlæg, at det er for yousee og DVT-T, problemet er 'løst'. Hvis Stofa havde en smule format, sagde de til DR "Lav det!". Det vigtigste for Stofa er, at regningssystemerne kører. Alt andet er betyder mindre.
#305673
DRstreaming skrev: 18. nov 2019, 13:47 opdatering:
vedr DRTV fejl med rødknap ( tv siger det ikke har internet) er løst med work around ved at rulle tilbage til den gamle DRTVapp på DR ultra tv kanalen
* DTT (fredag)
* kabel yousee (mandag )
dvs gå ind på tvkanalen DR ultra og start DRTV via rødknap som normalt.

Det er primært samsung tv fra ca 2012-2016 der har problemet,
Dog kan det være andre moddeller . jeg har hørt om en enkelt "Grundig" og en enkelt panasonic 2012 der har problemet. løsningen er den samme gå ind på dr ultra tv kanalen.
Undrer mig lidt over svaret da jeg reklamerede til DR allerede den 12nov vedr. Philip Android TV 40PUT6400-12.
Og det virker stadig kun via "Ultra" løsningen

mvh/ Hans Jørgen
#305689
Vi kan fint anvende den gamle DRTV app på vores Samsung fra 2016 (købt i '17), men endnu ingen udsigt til en opdatering.

Kan jeg selv fremtvinge en opdatering, eller skal jeg bare være glad for, at jeg i det mindste fortsat kan anvende den gamle DRTV?

Edit: kan læse, at andre Samsung-ejere oplever samme udfordringer, så det er nok bare at vente.
#305690
steadi skrev: 19. nov 2019, 22:08 Vi kan fint anvende den gamle DRTV app på vores Samsung fra 2016 (købt i '17), men endnu ingen udsigt til en opdatering.

Kan jeg selv fremtvinge en opdatering, eller skal jeg bare være glad for, at jeg i det mindste fortsat kan anvende den gamle DRTV?
Tror du skal være glad for DR har lavet en Quick&Dirty fix for dem som sidder med et mangelfuldt tv, som ikke længere opdateres, selv efter 1 år, som flatpanels nævner ofte i deres anmeldelser, og særlig påpeger de trækker point fra producentens tv, fordi de kun leverer opdateringer i 1 år.

Så glæd dig lidt og den gode support som DR forsøger at leverer, hvor Samsung og LG nok for længst har opgivet kunderne og vil have du køber nyt tv igen.
#305693
bbplayer skrev: 19. nov 2019, 22:27
steadi skrev: 19. nov 2019, 22:08 Vi kan fint anvende den gamle DRTV app på vores Samsung fra 2016 (købt i '17), men endnu ingen udsigt til en opdatering.

Kan jeg selv fremtvinge en opdatering, eller skal jeg bare være glad for, at jeg i det mindste fortsat kan anvende den gamle DRTV?
Tror du skal være glad for DR har lavet en Quick&Dirty fix for dem som sidder med et mangelfuldt tv, som ikke længere opdateres, selv efter 1 år, som flatpanels nævner ofte i deres anmeldelser, og særlig påpeger de trækker point fra producentens tv, fordi de kun leverer opdateringer i 1 år.

Så glæd dig lidt og den gode support som DR forsøger at leverer, hvor Samsung og LG nok for længst har opgivet kunderne og vil have du køber nyt tv igen.
DR's app er bare ikke over 1 år gammel på Samsungs platform, så jeg synes det virker usandsynligt, at den allerede er opgivet igen.

Jeg satser stadig på, at det er opdateringen, som bare er langsom. Sker der ikke noget om et par dage, så prøver jeg DR - men de har nok mere end nok at se til pt.
#305698
steadi skrev: 19. nov 2019, 23:06
bbplayer skrev: 19. nov 2019, 22:27
steadi skrev: 19. nov 2019, 22:08 Vi kan fint anvende den gamle DRTV app på vores Samsung fra 2016 (købt i '17), men endnu ingen udsigt til en opdatering.

Kan jeg selv fremtvinge en opdatering, eller skal jeg bare være glad for, at jeg i det mindste fortsat kan anvende den gamle DRTV?
Tror du skal være glad for DR har lavet en Quick&Dirty fix for dem som sidder med et mangelfuldt tv, som ikke længere opdateres, selv efter 1 år, som flatpanels nævner ofte i deres anmeldelser, og særlig påpeger de trækker point fra producentens tv, fordi de kun leverer opdateringer i 1 år.

Så glæd dig lidt og den gode support som DR forsøger at leverer, hvor Samsung og LG nok for længst har opgivet kunderne og vil have du køber nyt tv igen.
DR's app er bare ikke over 1 år gammel på Samsungs platform, så jeg synes det virker usandsynligt, at den allerede er opgivet igen.

Jeg satser stadig på, at det er opdateringen, som bare er langsom. Sker der ikke noget om et par dage, så prøver jeg DR - men de har nok mere end nok at se til pt.
I modsætning til bbplayer mener jeg at DR har en forpligtigelse til at sikre at den måde der tilbydes adgang via hbbtv er bagudkompatibel med de smart TV, som står ude i hjemmene, også dem som er fra 2010.
Det er ikke realistisk at TV fabrikanterne udvikler programmel for at tilpasse sig, hvad DR måtte finde på af smarte finesser. Apparaterne er lavet til det internationale marked og europæiske standarder, f.eks. hbbtv, så det kan simpelthen ikke lade sig gøre for fabrikanterne at lave opdateringer til mange forskellige platforme.
Det er fint nok at DR lave nye smartere løsninger, men de bør ikke frigives før de er afprøvet på ganske almindelige ældre modeller fra Samsung, B&O, LG og Philips etc.
Det er derfor jeg i mit indlæg 13/11 kl. 23:15 foreslog at jeg bringer mine TV til DR, for at teknikere kan finde ud af, hvad der går galt, og derefter tilretter de scripts og andet, som styrer det hele.

Til DRstreaming angående indlægget af 15/11 17:03:
"indgang via ultra kanalen vil virke på alle modtagere:
ja vi har rullet tilbage på DR ultra kanalen til den gamle app og pt kun denne kanal og pt kun på DTT
,vedr Philips 47PFL4007T/12 , desværre. jeg tror det tv er fra ca 2012 iflg min liste, så det vil forsat få den gamle app og vi har ikke rettet din "gamle fejl med undefined kasse"
kan jeg kun sige, at det er fint, at i har kunnet styre funktionaliteten for de fleste apparater, ved at lægge adgangen via ultra kanalen. Det at nu over 5.000 har kigget på indlægget beviser, at der er mange andre end ejere af ældre Samsung og Philips Smart TV, som mistede funktionaliteten i forbindelse med den nye DRTV.
Med hensyn til min onkels Philips 47PFL4007T/12 i Varde området, som ganske rigtigt er fra 2012, har Philips hårdnakket påstået, at det er DR, som producerer undefined kassen. Skal jeg forstå svaret sådan, at det nu erkendes at det er DR, som laver den? Hvis ja, anmoder jeg igen om, at der i forbindelse med gennemgang af jeres programmel bliver lavet det, som skal til, for at hbbtv kan køre normalt på min onkels TV og andre TV, som fik dette problem ved jeres ændring af DRTV i efteråret 2017, som jeg beskrev her:
viewtopic.php?f=2&t=40492&start=20
På forhånd tak.
#305705
perstærk skrev: 20. nov 2019, 08:13 Den gamle hbbtv laver også dynamisk indlæsning, baseret på fjernsynets useragent - ligesom den nye. Den nye går så bare i stykker i processen... Det må DR kunne fikse permanent.
Vrøvl,
Hvis DR følger specs for HbbTV og nogle producenter ikke har gjort det fordi der ikke var test materiale dengang, så er det producenterne som skal tage sig sammen og nu vises at de har gjort det dårligt.

Man retter ikke sin applikation til at fungere dårligere, hvis udfaldet bliver at det så kan risikere at nyere modeller hvor det virker og ja, den useragent skriver det samme som f.eks "SmartTV2019", Så virker det ikke mere. Så er det jo umuligt at komme videre, og hvad så med nyere skærme i 2022? Så er problemet der når useragent slet ikke testes på i koden, fordi det ikke burde være sådan.

Hvis vi skal lade alt dette være DR's skyld, så lad os bare håbe DR har lavet noget lort i mange år. Selvom producenter af tv skærme ikke leverer opdateringer og retter deres fejl. Så kan DR jo få skylden! det er er sikkert noget mange kan lide at høre.
#305707
henningelk skrev: 20. nov 2019, 00:50 Det er fint nok at DR lave nye smartere løsninger, men de bør ikke frigives før de er afprøvet på ganske almindelige ældre modeller fra Samsung, B&O, LG og Philips etc.
Hvorfor tror du DR finder nye smarte løsninger? Hvorfor skulle det ikke bare i revisionen af HbbTV, og kombinationen af HTML5 og HbbTV, hvor det ikke var standard i 2012, og producenterne ikke gad teste det.

Havde producenten kunne se ind i fremtiden, så ville de jo fixe deres fejl men nej, de giver ikke supportere HTML i nyere editions af tv for support er væk, og du køber ny skærm.

HTML5 blev først introduceret i 2014, altså noget tid efter de første skærme vi hører om her fejlede og ikke kendte til HTML5 og droppede supporten et år før der.

Så nyere skærme, som ikke håndterer HTML5, som stadig fejler, er ikke DR's fejl men producenten som ikke supporter det korrekt.

DR kan jo klart droppe det nye smarte og lave et hack, så både gammelt og nyt måske virker men så er der nok flere med HbbTV og HTML4 som gerne vil have webtv kanaler efter 1. jan men ikke kan fordi producenterne ikke har opdateret deres tv i flere år.
Så igen, hvordan vil have DR skal løse fejl i så mange forskellige tv skærme?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13