Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305407
roensholt skrev:Jeg har fået svar fra DR på min henvendelse.
Tak for din henvendelse om HbbTV.

Vi beklager meget at der er fejl på HbbTV. Vi er i dialog med de forskellige tv-leverandører for at få løst fejlen.
På Samsung TV har vi sammen med Samsung fundet frem til en midlertidig løsning:
OBS: Før du prøver nedenstående, skal du slukke for strømmen til dit TV og lade det stå uden strøm i 30 minutter.
Herefter kan du prøve om nedenstående midlertidige løsning virker på dit tv:
1. Tænd for dit tv
2. Gå ind på Ultra kanalen (tv kanalen)
3. Vent til DRTV logoet kommer frem nede til højre
4. Klik på den røde knap
5. Inde på HbbTV skal du nu vælge "Forside" ved at klikke på den gule knap
6. Nu er du inde på HbbTV

Vi arbejder på at få løst problemet på alle tv-mærker.


Med venlig hilsen
Gad vide om det også virker på andre fabrikater end Samsung.

Edit ca. 45 minutter senere... Virker ikke.
OK - det virker ikke, og det virker heller ikke på vores tidligere i denne tråd omtalte Grundig TV 48 VLE 5430 BP , hvor vi efter at have trykket på den røde knap fortsat får at vide at vi nok ikke er på internettet, selvom TV'et faktisk er på nettet med netflix etc.
Mit forslag om at bringe mine to apparater til DR, for at de kan afprøve, hvad der sker/ikke sker og finde ud af, hvad der skal rettes til, står stadig ved magt.
Desuden foreslår jeg at DR melder sig på flatpanels med informationer om situationen til os, som ikke har forstand på det tekniske og java programmering med .jsp filer, device decection processing og hvad det ellers måtte hedde.
#305411
Ja vi har lavet en midlertidig work around på DR ultra, Det er for den fejl hvor brugerne ser en rød knap, men får at vide at tv ikke har internet forbindelse, der skal man gå til DR tv ultra og bruge rød knap. pt er det rullet ud på dtt (dvs egen antenne)
#305418
DRstreaming skrev:Ja vi har lavet en midlertidig work around på DR ultra, Det er for den fejl hvor brugerne ser en rød knap, men får at vide at tv ikke har internet forbindelse, der skal man gå til DR tv ultra og bruge rød knap. pt er det rullet ud på dtt (dvs egen antenne)
Fint at i har kunnet arrangere at vi kan få adgang til DRTV.
Jeg kan bekræfte at det også virker på vores Grundig. Efter mit 14.44 indlæg herover prøvede jeg igen, og nu virker det.
Er det korrekt forstået, at indgang via ultra kanalen vil virke på alle modtagere?
Det er det gamle DRTV som kommer op hos mig. Er det på grund af hbbtv versionen i fjernsynet (som jeg stadig ikke ved noget om) eller er det på grund af den måde vi får lov til at koble på drtv?
Har i set på mulighederne for at min onkel på 101 nu kan få lov til at se DRTV uden at få "undefined" kassen ovenpå billedet på sin Philips 47PFL4007T/12 ? som omtalt andetsteds i dette forum:
viewtopic.php?f=2&t=40492&start=20#p265081
og for længe siden forelagt jer via telefonsamtaler m.v.
På forhånd tak.
#305425
indgang via ultra kanalen vil virke på alle modtagere:
ja vi har rullet tilbage på DR ultra kanalen til den gamle app og pt kun denne kanal og pt kun på DTT

,vedr Philips 47PFL4007T/12 , desværre . jeg tror det tv er fra ca 2012 iflg min liste, så det vil forsat få den gamle app og vi har ikke rettet din "gamle fejl med undefined kasse
#305450
Philips pos 9002 Oled var uden hbb tv fra ca sept 2018 indtil de fik det rettet ca dec 2018 !

Men her virker den nye opdate da heldigvis på mit pos 9002

Var over ved min ældre nabo sidste weekend for han havde mistet hbb tv på sit samsung tv fra nok omkring 2013/2014.

Ingen net- forbindelse skrev den. Jeg slukkede for modem 2 gange og anden gang kom vi på hbb tv via dr2! Men så vidt jeg husker skrev den efter jeg fik det til at virke at der stadig ingen net-forbindelse var !
#305474
DRstreaming skrev:Ja vi har lavet en midlertidig work around på DR ultra, Det er for den fejl hvor brugerne ser en rød knap, men får at vide at tv ikke har internet forbindelse, der skal man gå til DR tv ultra og bruge rød knap. pt er det rullet ud på dtt (dvs egen antenne)
Allerførst - hvor er det rart, at I deltager i debatten, det skal I have stor tak for.

Og nu forstår jeg hvorfor "den røde knap" AKA DRK ikke virker på Ultra heller - jeg får signal fra Stofa.

Har nu købt en Apple TV boks.
#305532
DRstreaming skrev:Ja vi har lavet en midlertidig work around på DR ultra, Det er for den fejl hvor brugerne ser en rød knap, men får at vide at tv ikke har internet forbindelse, der skal man gå til DR tv ultra og bruge rød knap. pt er det rullet ud på dtt (dvs egen antenne)
Nogen tidshorisont på, at få det til at virke på kabel (YouSee)? :(
#305555
ottoschelin skrev: 14. nov 2019, 09:45 "Hej Otto,
Hvordan kunne du geninstallere HBBTV app’en???"
HeJ Anders
Jeg ledte også længe efter den. Jeg er lige på arbejde, og har ikke tv'et ved hånden, men det var under en af kategorierne af apps jeg fandt den igen. Det var ikke under video,men som jeg husker det var det den kategori til venstre for børnekategorien (hvis det giver nogen mening, det er godt nok en møgbrugerflade de har på Samsung). Jeg kan sende et screendump senere. Men det hjalp ikke at geninstallere appen! min her og nu løsning er at streame dr via en playstation 4 jeg har
Hej Otto!
Sindssygt dårlig brugerflade i Samsungs Appstore... Når man bruger søgefunktionen, for man besked på, at HBBTV App’en ikke findes. Nu søgte jeg det hele igennem manuelt og fandt App’en under fanen “Information”.... Tusind tak for dit svar (o:
#305589
opdatering:
vedr DRTV fejl med rødknap ( tv siger det ikke har internet) er løst med work around ved at rulle tilbage til den gamle DRTVapp på DR ultra tv kanalen
* DTT (fredag)
* kabel yousee (mandag )
dvs gå ind på tvkanalen DR ultra og start DRTV via rødknap som normalt.

Det er primært samsung tv fra ca 2012-2016 der har problemet,
Dog kan det være andre moddeller . jeg har hørt om en enkelt "Grundig" og en enkelt panasonic 2012 der har problemet. løsningen er den samme gå ind på dr ultra tv kanalen.
#305590
DRstreaming skrev: 18. nov 2019, 13:47 opdatering:
vedr DRTV fejl med rødknap ( tv siger det ikke har internet) er løst med work around ved at rulle tilbage til den gamle DRTVapp på DR ultra tv kanalen
* DTT (fredag)
* kabel yousee (mandag )
dvs gå ind på tvkanalen DR ultra og start DRTV via rødknap som normalt.

Det er primært samsung tv fra ca 2012-2016 der har problemet,
Dog kan det være andre moddeller . jeg har hørt om en enkelt "Grundig" og en enkelt panasonic 2012 der har problemet. løsningen er den samme gå ind på dr ultra tv kanalen.
Meget smukt - så virker det her :-)
#305601
DRstreaming skrev: 18. nov 2019, 13:47 Det er primært samsung tv fra ca 2012-2016 der har problemet,
Dog kan det være andre moddeller . jeg har hørt om en enkelt "Grundig" og en enkelt panasonic 2012 der har problemet. løsningen er den samme gå ind på dr ultra tv kanalen.
LG har det nu heller ikke ret godt med den nye løsning. Jeg får blot hvid skærm. Ultra + Yousee virker dog i dag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13