Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305352
Virker heller ikke mere her :-( Har skrevet nedenstående til DR:

Pludselig virker HBBTV ikke mere på vores TV - Samsung UE46F8005. Når jeg trykker på den røde knap på min tv-remote skriver tv'et: "Her kan du se DR TV, hvis dit fjernsyn er koblet til internettet. Det ser ud som om dette tv ikke er koblet til internettet." Problemet er bare, at tv'et er koblet til internettet og kan vise netflix mm.

Ved I, hvad det skyldes - og hvordan jeg retter fejlen?

Mvh. John Kristensen
#305354
Heller ikke her - Samsung UE40F7005.

Jeg kan se - som andre også har skrevet - at det kommunikerer med hbbtv.dr-massive.com. Hvis jeg åbner den i Firefox downloades en XML fil, som jeg har vedlagt. Hvis nogle kan blive klogere på, hvad der går galt.

Jeg skal lige tilføje, at jeg ikke længere får "den røde knap" nederst i venstre hjørne.

Nå - jeg få ikke lov til at uploade XML fil - her er indholdet
Kode: Vælg alt
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//HbbTV//1.1.1//EN" "http://www.hbbtv.org/dtd/HbbTV-1.1.1.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" id="hbb_html">

<head>
    <title>HBBTV v1.0.</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="application/vnd.hbbtv.xml+xhtml; charset=UTF-8"/>
    
    <style type="text/css">
        * {
            box-sizing: border-box;
            font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
        }

        .red-btn {
            position: fixed;
            right: 51px;
            bottom: 35px;
            width: 211px;
            height: 60px;
            background-color: #252525;
        }

        .red-btn__icon {
            float: left;
            width: 60px;
            height: 60px;
            background-size: cover;
            background-repeat: no-repeat;
            background-position: center center;  
            background-image: url("images/dr_icon.png");
        }

        .red-btn__text {
            float: left;
            position: relative;
            font-size: 20px;
            padding: 1px 20px 0;
            line-height: 60px;
            color: white;
            vertical-align: middle;
            text-transform: uppercase;
            font-weight: bold;
        }

        .red-btn__text::after {
            content: "";
            position: absolute;
            right: -20px;
            top: 20px;
            width: 19px;
            height: 19px;
            border-radius: 50%;
            background-color: #d70d0d;
            box-shadow: 0 0 4px 0 #d70d0d;
        }
    </style>
</head>

<body class="Res_720p da-DK">
    <div>
        <object style="width:0;height:0;position: absolute;" id="appMan" type="application/oipfApplicationManager"></object>
    </div>

    <div>
        <div id="red-btn" class="red-btn">
            <div class="red-btn__icon"></div>
            <div class="red-btn__text">Start</div>
        </div>
    </div>

    <script type="text/javascript">
        //<![CDATA[
    
        var initPreEnvironment = function () {
        var redBtnEl = document.getElementById("red-btn");
        var removeRedBtn = function () {
            if (redBtnEl) {
                redBtnEl.parentNode.removeChild(redBtnEl);
                redBtnEl = null;

            }
        };
        var loadEv = function () {
            // open hbbtv app
            var url = "./jumppage/index.html";
            if (appType) url = url + "?apptype=" + appType;
            document.location.href = url;
        };

        var envIsLoaded = false;

        // detect appType parameter
        var regex=/appType=(\w*)/i;
        var appTypeSearch = window.location.href.match(regex);
        var appType = appTypeSearch ? appTypeSearch[1] : null;

        if (!appType) {
            var handleKeyPress = function (e) {
                if (e && !envIsLoaded) {
                    envIsLoaded = true;

                    initPreEnvironment = null;
                    removeRedBtn();
                    loadEv();
                    document.body.style.display = "block";
                } else {
                    envIsLoaded = false;
                    document.body.style.display = "none";
                    var el = document.getElementById("js-environment");
                    if (el) {
                        el.parentNode.removeChild(el);
                    }

                }
            };
            window.handleKeyPress = handleKeyPress;
            var appMan = document.getElementById("appMan");
            if (appMan && appMan.getOwnerApplication) {
                var app = appMan.getOwnerApplication(document);
                if (app) {
                    app.show();
                    var keyset = app.privateData.keyset;
                    keyset.setValue(keyset.RED);
                }
            }
            document.addEventListener("keydown", handleKeyPress, false);
            setTimeout(removeRedBtn, 6000);

            window.takeHbbControl = function () {
                document.removeEventListener("keydown", handleKeyPress, false);
            }
        } else {
            removeRedBtn();
            loadEv();
        }
    };

    initPreEnvironment();

    window.onEnvironmentLoaded = function () {
    };
    //]]>
</script>
</body>
</html>
#305360
roensholt skrev:Jeg kan se - som andre også har skrevet - at det kommunikerer med hbbtv.dr-massive.com. Hvis jeg åbner den i Firefox downloades en XML fil, som jeg har vedlagt. Hvis nogle kan blive klogere på, hvad der går galt.

Jeg skal lige tilføje, at jeg ikke længere får "den røde knap" nederst i venstre hjørne.
Du kan hente
https://addons.mozilla.org/da/firefox/a ... dtvviewer/

Så virker hbbtv, når plugin aktiveres.
#305362
roensholt skrev:Hvis nogle kan blive klogere på, hvad der går galt.
Jeg har ikke lige mulighed for at debugge mit LG-fjernsyn, så jeg tør ikke sige, hvad der går galt.

Men det pågældende dokument kalder flere underdokumenter, hvor der tages stilling til, om det er den nye eller den gamle hbbtv, der skal indlæses...

var legacy_url = 'https://dr.hbb.fokuson.tv/client-portal/hbbtv/drnu/';
var drtv_url = 'https://hbbtv.dr-massive.com/drtv/index.html';

men noget går i stykker, inden fjernsynet når til vejs ende.
#305367
DR tv via HBB tv virker ikke på vores tv, som er et Beovision 11 fra 2014. Underligt DR bare lige pludselig opdaterer, uden vi får meddelelse om, at det kan give problemer for nogle seere. Hvornår mon de får løst problemet?
#305376
OD Blokhus skrev:DR tv via HBB tv virker ikke på vores tv, som er et Beovision 11 fra 2014. Underligt DR bare lige pludselig opdaterer, uden vi får meddelelse om, at det kan give problemer for nogle seere. Hvornår mon de får løst problemet?
Måske skal du hellere spørge tv producenten du købte tv hos, hvornår de laver den opdatering på dit tv, når det ikke virker mere.. DR følger kun specifikationerne for HbbTV , det gør flere producenter så ikke, så skriv til B&O og forklar dem du har problemer.
#305386
bbplayer skrev:
OD Blokhus skrev:DR tv via HBB tv virker ikke på vores tv, som er et Beovision 11 fra 2014. Underligt DR bare lige pludselig opdaterer, uden vi får meddelelse om, at det kan give problemer for nogle seere. Hvornår mon de får løst problemet?
Måske skal du hellere spørge tv producenten du købte tv hos, hvornår de laver den opdatering på dit tv, når det ikke virker mere.. DR følger kun specifikationerne for HbbTV , det gør flere producenter så ikke, så skriv til B&O og forklar dem du har problemer.
OK - bbplayer det ser ud til at du ved en masse om teknikken og softwaren også i hbbtv sammenhæng, så måske du kan fortælle os hvordan vi kan se hvilken hbbtv version der er i vores fjernsyn? således at vi kan vurdere om det er det, som er problemet i forbindelse med det nye DRTV.
Det er svært for mig at forstå din argumentation om at DR ikke er ansvarlig overfor brugere, som til og med den 11. november havde velfungerende hbbtv på deres fjernsyn, men som nu ikke kan bruge hbbtv. Det er ikke B&O som har ændret noget, det er faktisk DR!
#305388
henningelk skrev:
bbplayer skrev:
OD Blokhus skrev:DR tv via HBB tv virker ikke på vores tv, som er et Beovision 11 fra 2014. Underligt DR bare lige pludselig opdaterer, uden vi får meddelelse om, at det kan give problemer for nogle seere. Hvornår mon de får løst problemet?
Måske skal du hellere spørge tv producenten du købte tv hos, hvornår de laver den opdatering på dit tv, når det ikke virker mere.. DR følger kun specifikationerne for HbbTV , det gør flere producenter så ikke, så skriv til B&O og forklar dem du har problemer.
OK - bbplayer det ser ud til at du ved en masse om teknikken og softwaren også i hbbtv sammenhæng, så måske du kan fortælle os hvordan vi kan se hvilken hbbtv version der er i vores fjernsyn? således at vi kan vurdere om det er det, som er problemet i forbindelse med det nye DRTV.
Det er svært for mig at forstå din argumentation om at DR ikke er ansvarlig overfor brugere, som til og med den 11. november havde velfungerende hbbtv på deres fjernsyn, men som nu ikke kan bruge hbbtv. Det er ikke B&O som har ændret noget, det er faktisk DR!
Det står i HTM (index.jsp) filen som den indlæser på PC, og er HBBTV/1.1.1 , der er bare tv skærme som ikke understøtter det, og det checkede de på i den gamle hbbtv, det gør de nok også i den nye.
UserAgent som tvskærm sender, indeholder information om TV version og HbbTV revision, og det er nok for DRTV på den anden side at vurdere om det virker.

Du har nok ret, B&O har intet ændret og ikke fulgt udviklingen og blev på en mindre fungerede revision, hvor andre har opdateret løbende eller med nyere tv efter 2014-2015. og derfor, når DR upgraderer , så virker kun de producenters software , som er nyere og vedligeholdt.

Ekstempel fra DR's jsp fil:
webUserAgents.push({agentTextPattern:'HbbTV\\\/1\\.2\\.1.*Loewe.*\\sSL2[0-9]', deviceModel:'HBBTV', typeDetail:'HbbTV-1.1'})

webUserAgents.push({agentTextPattern:'^HbbTV\\\/1\\.2\\.1.*Philips.*ANTGalio', deviceModel:'HBBTV', typeDetail:'HbbTV-1.1'})

webUserAgents.push({agentTextPattern:'HbbTV\/1\\.[2-9][0-9]*\\..*', deviceModel:'HBBTV', typeDetail:'HbbTV-1.5'})

webUserAgents.push({agentTextPattern:'PlayStation', deviceModel:'PS', typeDetail:'PS'})

webUserAgents.push({agentTextPattern:'HbbTV\/1\\.1\\.1 .*Samsung.*SmartTV201[4-9]', deviceModel:'HBBTV', typeDetail:'HbbTV-1.5'})

webUserAgents.push({agentTextPattern:'FreeBSD.*Viera\\\/3', deviceModel:'HBBTV', typeDetail:'HbbTV-1.5'})

webUserAgents.push({agentTextPattern:'HbbTV\/1\\.1\\..*', deviceModel:'HBBTV', typeDetail:'HbbTV-1.1'})

webUserAgents.push({agentTextPattern:'Andr[0o]id.*Philips.*NETTV\\\/', deviceModel:'HBBTV', typeDetail:'HbbTV-1.5'})

webUserAgents.push({agentTextPattern:'Philips.*NETTV\\\/.*SignOn\\\/[1-9]', deviceModel:'HBBTV', typeDetail:'HbbTV-1.5'})

webUserAgents.push({agentTextPattern:'.*', deviceModel:'HBBTV', typeDetail:'HbbTV-1.1'})
#305402
Jeg skrev til DR på linket længere oppe i denne tråd og har netop fået følgende svar fra DR (har ikke selv testet endnu):

Hej Søren

Tak for din henvendelse om HbbTV.

Vi beklager meget at der er fejl på HbbTV. Vi er i dialog med de forskellige tv-leverandører for at få løst fejlen.
På Samsung TV har vi sammen med Samsung fundet frem til en midlertidig løsning:
OBS: Før du prøver nedenstående, skal du slukke for strømmen til dit TV og lade det stå uden strøm i 30 minutter.
Herefter kan du prøve om nedenstående midlertidige løsning virker på dit tv:

Tænd for dit tv
Gå ind på Ultra kanalen (tv kanalen)
Vent til DRTV logoet kommer frem nede til højre
Klik på den røde knap
Inde på HbbTV skal du nu vælge "Forside" ved at klikke på den gule knap
Nu er du inde på HbbTV


Vi arbejder på at få løst problemet på alle tv-mærker.


Med venlig hilsen

Søren Jensen

Programservice
#305403
Jeg har fået svar fra DR på min henvendelse.
Tak for din henvendelse om HbbTV.

Vi beklager meget at der er fejl på HbbTV. Vi er i dialog med de forskellige tv-leverandører for at få løst fejlen.
På Samsung TV har vi sammen med Samsung fundet frem til en midlertidig løsning:
OBS: Før du prøver nedenstående, skal du slukke for strømmen til dit TV og lade det stå uden strøm i 30 minutter.
Herefter kan du prøve om nedenstående midlertidige løsning virker på dit tv:
1. Tænd for dit tv
2. Gå ind på Ultra kanalen (tv kanalen)
3. Vent til DRTV logoet kommer frem nede til højre
4. Klik på den røde knap
5. Inde på HbbTV skal du nu vælge "Forside" ved at klikke på den gule knap
6. Nu er du inde på HbbTV

Vi arbejder på at få løst problemet på alle tv-mærker.


Med venlig hilsen
Gad vide om det også virker på andre fabrikater end Samsung.

Edit ca. 45 minutter senere... Virker ikke.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13