Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#304674
Som nævnt i anden tråd har jeg problemer med lip sync på mit oled/apple tv kombination.

På sonos hjemmeside, kan det se ud til at folk med denne kombi har held med at tilføje en hdmi splitter.
Min tanke er selv en hdmi boks der blot sender billede til oled (c8) og lyden til soundbaren. Enten hdmi eller optisk.
Kan jeg få sådan en?
Af mousefarm
#304676
Havde selv problemer med lip sync på mit C7/ATV4K koblet op mod en Sonos Playbase med optisk kabel.

Løsningen var at disable HDMI CEC på C7. HDMI CEC behøver kun at være slået til på ATV for at tænd/sluk af TV virker.
Hvorfor det gav problemer fandt jeg aldrig svaret på.
Af bromberg
#304687
mousefarm skrev:Havde selv problemer med lip sync på mit C7/ATV4K koblet op mod en Sonos Playbase med optisk kabel.

Løsningen var at disable HDMI CEC på C7. HDMI CEC behøver kun at være slået til på ATV for at tænd/sluk af TV virker.
Hvorfor det gav problemer fandt jeg aldrig svaret på.
Jeg må da konstatere at det gør det en hel del mere præcist. Langt bedre end før, meeeeen lidt skævt endnu.
Af mousefarm
#304734
Jeg oplever også stadig lidt problemer fra tid til anden. Men tror faktisk at det ofte er kildematerialet der er i udu. Oplever aldrig problemer med waoo tv app på ATV. Men Netflix kan godt drille lidt nogen gange.
Man kan også teste ved at slå tv højtaler til og høre om der er ekko. Hvis ikke så er der ikke forsinkelse mellem tv og sonos.
Af bromberg
#305019
Ja det har jeg prøvet, men virker umiddelbart kun til AirPlay og Bluetooth og ikke 5.1.

Kan man ikke omgå lydbehandling på oled?