Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Richard.N
#304610
I forbindelse med snarlig indkøb af nyt TV.... Det bliver et LG OLEDC9, så står den også på opgradering af nyt eksternt lyd-system.
I den forbindelse, går jeg og lure på en Beosound Stage soundbar.
Jeg kan forskellige steder, læse, at der er en eller anden form for integration med LG 2019 modeller, men det står mig uklart i hvilket omfang og hvilke funktioner, der spiller sammen. Det lyder også til at Beoremote, kan anvendes fuldt ud på LG TV, hvis man har beosound stage.
Kunne man være så heldig, at nogen her på forum kan bidrage med yderligere info, evt henvise til video/test eller andet på nettet.
Af Keols
#304618
Ja, BeoSound Stage og LG C9 kan fuldt ud integreres. Der skal hentes en app som er tilgængelig i LG content store.
Derefter kan alt styres med BeoRemote One BT.
Alle funktioner og smart tv mm. I LG tv’et bliver der ikke ændret på.
Stage er kommet ud i butikkerne, så du kan helt sikkert få den demonstreret i din nærmeste Bang & Olufsen butik.
C9 skærmen kan også købes her sammen med BeoSound stage
Af Richard.N
#304622
Tak for svar. Lyder forsat super interessant i mine øre.
Så må jeg se, om det er muligt at finde en butik, der både har LG TV og BeoSound Stage. Jeg troede faktisk ikke det var muligt, da B&O som udgangspunkt kun sælges i deres egne butikker.
Også interessant om BeoRemote One BT, vil biddrage positivt til en sådan "pakke" eller om der vil være tale om en overflødig dyr fjernbetjening, i forhold til den der følger med LG TV.
Jeg må se om jeg kan opdrive en B&O eller anden forhandler, så jeg kan blive klogere på,: om min idé er helt i hampen eller om den har noget for sig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#304635
BeoRemote One og LGs plastic-fjernbetjening er vidt forskellige oplevelser. Førstnævnte er dog en ekstraudgift på 2000 kr.
Af Keols
#304639
Det er rigtigt at B&O kun kan købes i egne butikker (Beoplay undtaget)
Men det er også muligt at købe LG C9 i B&O butikkerne.
Alle butikkerne har en forhandlingsaftale med LG. Er blevet lavet i forbindelse med lancering af BeoSound Stage og BeoVision Harmony.

Nærmeste B&O butik kan findes her
https://www.bang-olufsen.com/da/find-store
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#304654
Vores B&O-kontakt har stadig ikke noget nyt mht. hvornår de har udlånseksemplarer klar, så de prioriterer muligvis at få butikkerne fodret først :(
Af ramlas
#304726
Hvilken model LG er det man kan købe sammen med B&Os nye soundbar til 30.000 kr. hos B&O?
11.000 kr. for soundbar og 19.000 kr. for OLED skærm lyder da rimeligt! Ikke? :)
Af Richard.N
#304742
Man behøver jo ikke købe, LG C9 og B&O soundbaren samme sted. C9 i 55" står pt til ca 12000 kr og C9 65" i ca 19999 kr, hertil Stage soundbar til 11000 hos B&O
Denne kombi kunne kvalitets mæssigt og pris mæssigt godt gå hen og blive ret så interessant, specielt omkring den kommende sorte fredag.... også selvom det formentlig kun er LG der er nedsat i pris.
Jeg ser derfor også utålmodigt frem til en "Stage"test her i de flade panelers paradis.
Jeg agter dog selv at aflægge den lokale B&O mand her i Århus et meget snarlig visit... I håbet om at blive klogere på samspillet mellem C9 og selvfølgelig hører soundbaren live. Den er i butikkerne nu.
Af Emilos88
#304751
ramlas skrev:Hvilken model LG er det man kan købe sammen med B&Os nye soundbar til 30.000 kr. hos B&O?
11.000 kr. for soundbar og 19.000 kr. for OLED skærm lyder da rimeligt! Ikke? :)
Hej,

Det er et 55" C9, husk at der også er Beoremote 1 og kabler med.
Og 4 års garanti

Det vil stadig være billigere at købe skærmen andet sted, men B&O prøver at følge med på priserne, Harmony er allerede sat ned i den nyeste prisliste.

Mit bedste råd, spørg om rabat, og hvis ikke så køb skærm andet sted.
Af ramlas
#304781
Har set/hørt soundbaren idag, hold nu op der er fed lyd i den! Super fed! Tror det bliver til et storsalg for B&O. Køber soundbaren og derefter LG C9 senere til Black Friday
Af Richard.N
#304797
Som igangsætter af tråden, vil jeg hermed tillade mig en lille tilbagemelding.
Jeg har nu tilbragt små to timer i selskab med LG c9 og Stage fra B&O.
Samspillet mellem de to produkter er lige ud ad landevejen. Ved brug af Beoremote One mister man LG's pegepind og bruger i stedet piletaster, men man får til gengæld I den lille skærm på remoten, genveje til div app funktioner i webOs, hvilket i sig selv er lækkert. Fjernbetjening til ca 2000 kan da undværes, men den er bare for lækker. Man kan desuden bruge B&O app på tlf. eller tablet hvis det ønskes, også en lækker mulighed, specielt hvis man ikke gider den 3$ elendige betjening der følger med panelet.
Soundbar Stage: Dette er ikke en anmeldelse, men I får lige et lille input. Rummet hos min B&O forhandler er håbløst til ordentlig lyd, mærkelig nok; I disciplinen tydelig tale, har Stage uden tvivl noget af det bedste jeg har hørt på en soundbar. Afvikling af musik....wow, jeg har aldrig hørt en soundbar der var værd at hører musik på. Stage leverer den bedste musik afvikling jeg til dato har hørt på en soundbar. B&O Stage kan faktisk bærer at være et stand alone musik system. Det altså rigtig godt gået, og så er designet indiskutabelt det bedste pt. Smag og behag, nuvel.
I disciplinen sourround ved film. Det klares efter min opfattelse rigtig godt med en fantastisk afstemning og kontrol, af de forskellige frekvensområder. Bassen er behersket og fyldig. Ingen tvivl om, at soundbars med en dedikeret wuffer kan buldre mere, men selv i dette håbløse lokale, var det en super fed film lyd/oplevelse, og med tydelig surround effekt.
Til alle jer der kunne overveje at bruge 11K. Det faktisk decideret billigt, specielt hvis man også ønsker at bruge soundbaren til musik. Stage fortjener efter min ydmyge mening, at I giver den en chance, så find tid og en forhandler, og oplev den live.
Jeg er ikke længere i tvivl.
Beosound Stage og en LG C9 er på vej hertil efter den kommende sorte fredag. Det er en ekstremt stærk samlet pakke.
Ser med spænding frem til test ved drengene her på FP, der har større erfaring end undertegnede, når det kommer til soundbar test. Jeg kan forstå på det hele !at det sker ganske snart.