Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Vailant
#303644
@TBC - 1000 tak for den fornemme beskrivelse! <B

Jeg er nok i den heldige situation, at jeg også har Waoo fiber inde i huset i forvejen, så jeg kan relativt simpelt skifte til Waoo TV uden for meget teknik roderi.

Må indrømme at jeg bare ikke magter dårlige streaming bitrater. Har også NetFlix og det er OK.

Prøvede at kigge lidt af de gratis DPlay afsnit (Politijagt mm.) - er ikke specielt overbevisende sammenlignet med DVB-C signalet fra YouSee. :s
Brugeravatar
Af bbplayer
#303645
Vailant skrev:Prøvede at kigge lidt af de gratis DPlay afsnit (Politijagt mm.) - er ikke specielt overbevisende sammenlignet med DVB-C signalet fra YouSee. :s
Med 10-15Mbit til forskel, så skal du se forskel, eller have nyt tv :)
Af Brixen
#303646
kabri skrev:Jeg kan se, at Dplay og Eurosport player er direkte alternativer. Hvad er jeres erfaringer med disse to? Er det til at finde ud af for seere på 65+ år?
Ang. 65+, hvis de kan finde ud af en iPad, så kan de også finde ud af streaming.
Det er nemmest med et Apple tv.

Egentlig kan det vel ikke deles op i alder. Det er mere om man er vant til computere. Nogle mennesker kan ikke indstille kanaler på et tv, fordi de ikke læser hvad der står på skærmen. Jeg har selv haft computer de sidste ca. 35 år. Men jeg kender da flere på min alder, der ikke kan finde ud af streaming.

Jeg har TV2 Play og Eurosport player de måneder, hvor der er noget sport jeg vil følge med i. Fx tennis eller cykelløb.

Hilsen en 65+ :D
Brugeravatar
Af TBC
#303674
Vailant skrev:@TBC - 1000 tak for den fornemme beskrivelse! <B

Jeg er nok i den heldige situation, at jeg også har Waoo fiber inde i huset i forvejen, så jeg kan relativt simpelt skifte til Waoo TV uden for meget teknik roderi.
Velbekomme - I øvrigt mener jeg at huske at det siges at Waoo's DVB signaler har højere bitrater end YouSee's, så det hunne hurtigt blive en win-win :)
#303687
Jeg har i noget tid forsøgt at få mine forældre til at prøve bl.a. DRTV og TV2 Play. Men de sidder stadig trofast foran skærmen på et fast tidspunkt for at se en tv-serie eller film, inklusiv reklamer.

Det er ikke fordi de ikke vil, men det er en så stærk vane for dem. Jeg tror egentlig, at den bedste fremgangsmetode til at prøve, om en tilværelse uden tv-pakke fungerer, er at frakoble antennesignalet før man opsiger, og så prøve den nye løsning i et par uger. Særligt når stærke vaner spiller ind. Derefter kan man selv lave en personlig liste over fordele/ulemper.
Af kabri
#303690
Tak for jeres svar. Det lyder som om at der er muligheder, men at de nok lige skal "sælges" til de gamle først :)

Chromecast er fuldstændig udelukket hos dem og det er køb af nyt TV også.. Så jeg går ud fra at AppleTV er vejen frem, hvis det skal være noget med Dplay, DR og TV2Play?
Brugeravatar
Af bbplayer
#303738
Lige nu sidder jeg og savner en multi-user streaming account.

Du åbner 1 app, og du har Netflix,HBO,Viafree,Viaplay,Dplay og whatever tilgængeligt, så kanal skifte og valg af film vil du ikke tænke på, du går bare igennem et katalog.

Findes det idag? Har set brugerflade på ATV og det er jo stadig opbygget med app som toppen og så skal du ned igennem arkivet. Jeg vil have denne app i toppen og et arkiv og alle mine konti under et, om det er Netflix film, GoT eller Amazon ST:Picard jeg vælger, så skal jeg ikke skifte app.
#303763
bbplayer skrev:Lige nu sidder jeg og savner en multi-user streaming account.

Du åbner 1 app, og du har Netflix,HBO,Viafree,Viaplay,Dplay og whatever tilgængeligt, så kanal skifte og valg af film vil du ikke tænke på, du går bare igennem et katalog.

Findes det idag? Har set brugerflade på ATV og det er jo stadig opbygget med app som toppen og så skal du ned igennem arkivet. Jeg vil have denne app i toppen og et arkiv og alle mine konti under et, om det er Netflix film, GoT eller Amazon ST:Picard jeg vælger, så skal jeg ikke skifte app.
Apple har lavet en tv app, der er på ATV og IPhone osv, den kommer til at indholde, indhold fra de udbyder der har apps på Apple tv, men nok ikke fra Netflix.
Brugeravatar
Af bbplayer
#303901
mads.klitgaard skrev:
bbplayer skrev:Lige nu sidder jeg og savner en multi-user streaming account.

Du åbner 1 app, og du har Netflix,HBO,Viafree,Viaplay,Dplay og whatever tilgængeligt, så kanal skifte og valg af film vil du ikke tænke på, du går bare igennem et katalog.

Findes det idag? Har set brugerflade på ATV og det er jo stadig opbygget med app som toppen og så skal du ned igennem arkivet. Jeg vil have denne app i toppen og et arkiv og alle mine konti under et, om det er Netflix film, GoT eller Amazon ST:Picard jeg vælger, så skal jeg ikke skifte app.
Apple har lavet en tv app, der er på ATV og IPhone osv, den kommer til at indholde, indhold fra de udbyder der har apps på Apple tv, men nok ikke fra Netflix.
Takker, den havde jeg glemt. Måske er vi snart der hvor jeg hopper over på sådan en boks :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#303982
mads.klitgaard skrev:Apple har lavet en tv app, der er på ATV og IPhone osv, den kommer til at indholde, indhold fra de udbyder der har apps på Apple tv, men nok ikke fra Netflix.
Nå, jeg kan ikke lige finde denne app?
Er total blank på Apple produkter, så jeg beder lige om hjælp til at finde det :)

Det lyder i hvert fald som noget jeg må se på, men vil gerne læse og se lidt youtube først omkring det hvis muligt.

Det er vel ikke AppleTV+ vi taler om?