Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kabri
#303450
Mine forældre ringede lige. De er fortvivlede efter udmeldingen om skilsmisse imellem YouSee og Discovery, som også fremgår af DR.dk.

Jeg har lovet at hjælpe men jeg er ikke så godt inde i alt dette tvpakke halløj. Jeg skal have gennemgået guiderne her på siden.

Men til at starte med er jeg egentlig bare nysgerrig efter at vide hvad I andre gør?
Brugeravatar
Af bbplayer
#303455
Er det ikke bare at melde sig til dplay.dk og se sine kanaler på deres dplay app?

Og ja, håbe at ens yousee abo bliver billigere, når man ikke får de kanaler mere, for at lægge andet der istedet, er nok manges ønske, at erstatte noget fyld med noget andet ikke ønsket fyld. Det er kun prisen som kan hjælpe der, så folk kan få dplay istedet, eller helt skifte udbyder hvis man kan.
Brugeravatar
Af elcom
#303468
TV pakkerne bliver ikke billigere, de bytter jo ud med TV2 Charlie :)

Tvivler dog på historien er helt slut endnu. Der kan sagtens nå at komme en eller anden form for løsning inden nytår. YouSee har bare sendt opsigelse af kontrakten fordi tidsfristen i samme, dikterer 3 måneders varsel.
Af kabri
#303485
Jeg kan se, at Dplay og Eurosport player er direkte alternativer. Hvad er jeres erfaringer med disse to? Er det til at finde ud af for seere på 65+ år?
Brugeravatar
Af bbplayer
#303487
Du kan på afprøve det gratis, og vurdere det, så er det jo til at vurdere om du kan bruge det.
Der er flere programmer i app, som ikke kræver login /betaling for at se, dog ikke så mange som man kunne ønske. Der er viaplay klart foran.
Af kristianl
#303491
Det lugter meget af forhandlingsteknik.
Ingen af parterne er vel interesseret i at undvære hinanden så mon ikke der falder noget på plads senere på året.
Brugeravatar
Af Vailant
#303563
Hvordan er streaming kvaliteten på DPlay?

Er den til at holde ud i sammenligning med digitalt TV fra Yousee?
Personligt er jeg ligeglad med Discovery kanalerne, men konen hugger hovedet af mig helt nede ved skuldrene, hvis ikke hun kan se sine serier (amerikanske) og sport. :s

Jeg har mulighed for at skifte til Waoo (Eniig), da jeg i forvejen har mit internet den vej - er det en bedre løsning?
Kan se at prisen for fuld pakke er ca. den samme hos Waoo.
Brugeravatar
Af bbplayer
#303564
Hvis man ser på Dplay, kan TeliaTV så ikke komme i spil, hvis man ser på mellempakke, til 249,- , så begynder flere af de discovery kanaler at komme ind, og "Strive" vistnok sport, så også med der.

Man kan nok se kvaliteten i FP's streaming test indlæg.

edit: Dårligt er dog, de ikke har AndroidTV support, den har de fejlet på, og man kan kun bruge det via Chromecast eller ATV, eller PC.
Brugeravatar
Af TBC
#303590
Vailant skrev:Hvordan er streaming kvaliteten på DPlay?

Er den til at holde ud i sammenligning med digitalt TV fra Yousee
Skal man sammenligne streaming-kvaliteten på DPlay med noget, er det nærmeste jeg kan komme i tanker om at kvaliteten er meget lig og lidt over YouSee TV & film og DRTV og lidt under kvaliteten på en Netflix 1080p film - Kvalitetstabet i forhold til YouSee's DVB tror jeg med andre ord ikke er noget den gemmensnitlige hr & fru Danmark, der bare skal se TV på en normal størrelse skærm fra normal seerafstand på et normalt størrelse TV overhovedet vil bemærke eller gå op i.

MEN hvis man mere kritisk sammenligner live-kanalerne på DPlay 1:1 med live-signalet fra YouSee, så er det endog MEGET tydeligt at kompressionen på DPlay mangler den detaljegrad og spatiale opløsning som signalet har via f.eks. YouSee's DVB. (Jeg har selv sammenlignet livesignalet fra kanal 5 fra hhv. YouSee DVB-c og DPlay 1:1 på eget udstyr, inkl. 123 tommer projektion hvor kvalitetsforskellene træder mere tydeligt frem) Billedet på Dplay er til sammenligning slet og ret mindre skarpt/mere blødt, med synligt lavere spatial opløsning, dvs. defineret detaljegrad i ansigter, murværk mv end DVB signalet fra YouSee. Den bedste sammenligning jeg kan komme på er noget i retning af 1080p vs 720p (hvis bitraten slet ikke var en faktor). Der er også hurtigere en mere synlig grad af pixelering på DPlay ved hurtigere kamerabevægelser og den slags - og slutteligt er der også tale om 1080p@25p på DPlay vs 1080@50i på YouSee's DVB signal - Også her kommer YouSee's (Waoo, Telia med andre DVB udbyderes) signal ud på toppen hos enhver med ordentlig modtager udstyr, særligt ifbm sport.

Men når det så er sagt, så tror jeg ikke den almindelige hr og fru Danmark vil opleve anden forskel end en mere besværlig browsing end de er vant til med almindeligt kanalskift - Til gengæld vinder de en god portion arkiv og convenience i den forbindelse.

Som sagt, så kan man få adgang til nogle af tingene gratis før man laver abonnement, så du/de kan jo altid tjekke kvaliteten ud ved selvsyn, i hvert fald hvad angår noget af gratisindholdet i arkivet.
bbplayer skrev:edit: Dårligt er dog, de ikke har AndroidTV support, den har de fejlet på, og man kan kun bruge det via Chromecast eller ATV, eller PC.
Det er lidt svært at gennemskue i teksten om det er DPlay eller Telia-tv der tales om (jeg formoder det er Telia-TV), så for at undgå misforståelser vil jeg lige specificere at DPlay HAR app til Android-TV. Jeg (ok, nok snarere kæresten) ser ofte Dplay på soveværelsets Android TV via den dertil eksisterende app. Der ud over er der som minimum adgang til Dplay via PC og Mac, iOS, Android, Chromecast, Apple TV4 og Samsung TV. (om der siden Dplay's opgørelse er kommet flere til ud over Android-TV skal jeg ikke gøre mig klog på)

Nu ved jeg ikke om Stofa-TV er blevet bedre end den gang jeg så det i aktion for måske 1 års tid siden? ...men sammenlinget med både YouSee Tv og film og DPlay var kvaliteten på det jeg så direkte rædsom på Telia-TV - Så rædsom at mange Hr og Fru Danmark også ville bemærke det. Jeg taler streaming, ikke DVB - DVB er helt fint hos Telia og dermed et godt oplagt bud hvis de kan få det, hvilket man dog sjældent kan på en adresse med YouSee kabel-tv.
Brugeravatar
Af bbplayer
#303596
Yep, det var TeliaTV, jeg har DPlay på androidtv, så ikke et problem der.

Jeg har kun prøvet deres Chromecast løsning, og set trailers, på 75" synes jeg det er lige så ringe som TV2 SD på parabol :) Det burde fortælle en masse.

Fiber løsninger som yousee/stofa/waoo er generelt med høj bitrate, så det bliver svært at få dette på streaming.
Brugeravatar
Af TBC
#303599
I det hele taget bliver det generelt svært at finde DVB alternativer (ud over Boxer, som bestemt ikke er noget at råbe hurra for mht kvalitet) langt de fleste af de steder hvor YouSee har coaxial-snablen inde - Og så er der kun streamingløsningerne tilbage med lavere bitrater. Det er vist kun more TV der har streamingkvalitet der kan matche DVB - men de har så ikke Discovery 's kanaler.

Dplay er dog faktisk direkte brugbart for den gennemsnitlige moderat kritiske bruger, sålænge man ikke er en direkte hardcore og utilgivende videophile.