Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#303335
Apropos screensavere på Apple TV, så er der en fuld liste over dem her. De kan også ses fra den side.

Der er i tvOS 13 åbenbart også fem nye screensavere ude fra rummet:
- Space: Atlantic Ocean to Spain and France
- Space: Australia
- Space: Caribbean
- Space: Nile Delta
- Space: South Africa to North Asia
- Sea: Barrucada
- Sea: Bumpheads
- Sea: Jacks
- Sea: Kelp
- Sea: Palau Coral
- Sea: Palua Jellies (3)
- Sea: Sea Stars
- Sea: Seals
Af filmfreak
#303338
Rasmus Larsen skrev:
KristofferA skrev:
Gobbe skrev:Meget godt med sæler men jeg kan ikke længere tænde mit ATV4 med min samsung remote.
ATV4 er koblet til HDMI1 på et Samsung Qe65Q8DN.
Tidligere kunne jeg tænde ATV4 med Samsungs remote men ikke længere ? :-(
De har ændret det sådan, at man kun kan vække Apple TV med "Home" knappen. Det er ret åndssvagt.

Se evt. i denne tråd: viewtopic.php?f=35&t=48796&view=unread#unread
Jeg kan stadig bruge 'Menu' på Apples fjernbetjening til at tænde for TV?
Problemet her er vel at man ikke ønsker at benytte sin Apple remote men i stedet sin Harmony (eller TV-)remote) til at tænde Apple TV og at Apple i TvOS13 tilsyneladende har ændret i IR koderne så det ikke længere virker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#303343
Jeg har ikke testet CEC efter seneste opdatering, da jeg bruger min ligesom Rasmus, men jeg påtænker at bytte lidt rundt i setup så ATV igen sidder direkte i Ambeo soundbar og så vil CEC nok blive aktuelt. Men I siger, det så slet ikke lader sig gøre at tænde ATV med TVets almindelige Remote mere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#303347
Ja, Atmos kommer pt ikke igennem, hvilket er lidt mystisk. Det gik fint på Sony XG95, men mit AF9 vil ikke sende det videre. Jf mit problem ovenfor, så er der dog en del problemer med ATV når den sidder i Ambeo (muligvis skyldes det mere dét at den kører med Atmos end det skyldes Ambeo).

Edit: CEC virker fint her. TVet tænder for ATV når jeg skifter til input, så måske det var en mulighed på Q8 blot at bruge alm CEC i stedet for universal-remote?
Af Gobbe
#303354
Jeg forstår ikke helt svaret :-(
Jeg bruger jo ikke en universal remote men den originale BT fjernbetjeningen til mit Q8.
Jeg går ud fra at CEC delen virker for jeg kan godt betjene mit ATV4 med en almindelig samsung IR remote.
I forhold til mit brug må det betragtes som en dårlig opdatering til IOS 13
:-(
#303362
Ja, jeg er med på at det er den originale remote du bruger, men du har vel sat det op via Samsungs variant af universalbetjening? Om det er IR eller Bluetooth har ingen indflydelse på CEC-betjening, da det foregår via HDMI. Har du forsøgt at gå gennem guiden for styring af eksterne enheder igen?
Af dieseldk
#303367
Gobbe skrev:Jeg forstår ikke helt svaret :-(
Jeg bruger jo ikke en universal remote men den originale BT fjernbetjeningen til mit Q8.
Jeg går ud fra at CEC delen virker for jeg kan godt betjene mit ATV4 med en almindelig samsung IR remote.
I forhold til mit brug må det betragtes som en dårlig opdatering til IOS 13
:-(
Er det ikke fordi Samsung betjeningen sender det forkerte signal for at tænde?
Apple har jo lavet så man ikke længere tænder atv hvis man trykker på trackpaden på fjernbetjeningen, måske det er det signal din Samsung sender for at tænde, kommer der ikke liv hvis du trykker på menu eller home?

Synes det er en god ændring med ikke at tænde med trackpaden, har fået tændt nogle gang ved et uheld fordi man lige skal flytte fjernbetjeningen, lidt træls der hvor det lige tænder tv også
Af ZackGem
#303380
Omkring Harmoney og atv4K, så virker det fint med at smide en "home" kommando ind sidst i kommandostrengen.
Så virker det helt som før - Også via IR.
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 103